charactouy Skrevet 10. september 2022 #4861 Del Skrevet 10. september 2022 Julius er født i jula. JULius. I JULa 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 10. september 2022 #4862 Del Skrevet 10. september 2022 ti10 skrev (3 timer siden): Fikk en aha-opplevelse på instagram i går. Rivjern brukes altså liggende, slik at det man river, faller ned inni selve rivjernet, så kan man bare tømme det rett over dit man skal ha det. Altså IKKE på høykant med en tallerken/skål under, slik jeg har gjort i alle år ... Synes det er vanskeligere med liggende rasper, men har selvsagt prøvd. Med et tradisjonelt rivjern vil du jo også jobbe litt mot tyngdekraften også, siden du må skyve oppover. Ikke alt man ser på Instagram eller TikTok har noe for seg.. 🙃 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 10. september 2022 #4863 Del Skrevet 10. september 2022 charactouy skrev (4 timer siden): Julius er født i jula. JULius. I JULa 😅 Han kunne vel like gjerne være født i juli ..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 10. september 2022 #4864 Del Skrevet 10. september 2022 applestories skrev (2 timer siden): Synes det er vanskeligere med liggende rasper, men har selvsagt prøvd. Med et tradisjonelt rivjern vil du jo også jobbe litt mot tyngdekraften også, siden du må skyve oppover. Ikke alt man ser på Instagram eller TikTok har noe for seg.. 🙃 Jeg har ikke prøvd selv ennå, men det så ut og virker praktisk/logisk. Kan selvsagt godt ta feil Jeg vet ikke helt hva du regner for å være tradisjonelt og utradisjonelt når det gjelder rivjern, men alle jeg (både privat og i jobb) har brukt, har vært ca. sånn som dette, det var også det jeg så på Instagram: https://www.megaflis.no/kjokken/kjokkentilbehor/redskaper/senso-kitchen-rivjern?gclid=Cj0KCQjw6_CYBhDjARIsABnuSzqalaE0KNvOmFlHAv7wThAt_JpkHrJg3CAAH90lGCO025tygGDtBFUaAis1EALw_wcB Ikke helt likt som jeg har, men samme konseptet. Hvis de står på høykant, rasper/skyver jeg nedover. Liggende rasper/skyver jeg fra venstre til høyre. Dvs. jeg har ikke prøvd med dem liggende ennå, men det er den retningen det vil gå i. Skjønner ikke hvordan du vil skyve oppover med et sånt, med mindre du holder det opp ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charactouy Skrevet 10. september 2022 #4865 Del Skrevet 10. september 2022 ti10 skrev (57 minutter siden): Han kunne vel like gjerne være født i juli ..? Men det er han ikke. Jeg har visst i 20 år at Julius er født i jula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 10. september 2022 #4866 Del Skrevet 10. september 2022 ti10 skrev (2 timer siden): Jeg har ikke prøvd selv ennå, men det så ut og virker praktisk/logisk. Kan selvsagt godt ta feil Jeg vet ikke helt hva du regner for å være tradisjonelt og utradisjonelt når det gjelder rivjern, men alle jeg (både privat og i jobb) har brukt, har vært ca. sånn som dette, det var også det jeg så på Instagram: https://www.megaflis.no/kjokken/kjokkentilbehor/redskaper/senso-kitchen-rivjern?gclid=Cj0KCQjw6_CYBhDjARIsABnuSzqalaE0KNvOmFlHAv7wThAt_JpkHrJg3CAAH90lGCO025tygGDtBFUaAis1EALw_wcB Ikke helt likt som jeg har, men samme konseptet. Hvis de står på høykant, rasper/skyver jeg nedover. Liggende rasper/skyver jeg fra venstre til høyre. Dvs. jeg har ikke prøvd med dem liggende ennå, men det er den retningen det vil gå i. Skjønner ikke hvordan du vil skyve oppover med et sånt, med mindre du holder det opp ned? Det var et slikt jeg tenkte på, har alltid hatt slike, som er litt større nede enn oppe - både for stabilitet og oppsamlingens del. Om du legger det ned vil du måtte skyve i oppoverbakke. Ditt ser ganske rett ut, så da blir det mer horisontalt. Dersom jeg f.eks. skal raspe ost, må jeg bruke litt makt. Om jeg da legger ned rivjernet vil jeg måtte holde det igjen i håndtaket. Er det ikke god kvalitet vil det fort kunne bli skjevt. Det samme med selve raspeflaten, der du vil legge mer tyngde nedover mot hulrommet, noe som kan ødelegge der rivjernet gjerne har skjøter i endene. For meg var dette forslaget en påminnelse om at en del som blir lagt ut på Instagram, Youtube, TikTok og slikt gjerne kan virke smart ved første øyekast, men når man forsøker selv skjønner man hvorfor ikke alle gjør det på den måten allerede. Oppdatert gjerne når du har prøvd noen ganger, for å fortelle om dette fungerer bedre for deg 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 11. september 2022 #4867 Del Skrevet 11. september 2022 10 hours ago, applestories said: Det var et slikt jeg tenkte på, har alltid hatt slike, som er litt større nede enn oppe - både for stabilitet og oppsamlingens del. Om du legger det ned vil du måtte skyve i oppoverbakke. Ditt ser ganske rett ut, så da blir det mer horisontalt. Dersom jeg f.eks. skal raspe ost, må jeg bruke litt makt. Om jeg da legger ned rivjernet vil jeg måtte holde det igjen i håndtaket. Er det ikke god kvalitet vil det fort kunne bli skjevt. Det samme med selve raspeflaten, der du vil legge mer tyngde nedover mot hulrommet, noe som kan ødelegge der rivjernet gjerne har skjøter i endene. For meg var dette forslaget en påminnelse om at en del som blir lagt ut på Instagram, Youtube, TikTok og slikt gjerne kan virke smart ved første øyekast, men når man forsøker selv skjønner man hvorfor ikke alle gjør det på den måten allerede. Oppdatert gjerne når du har prøvd noen ganger, for å fortelle om dette fungerer bedre for deg Jeg har prøvd, funket dårlig, for var ikke noe naturlig mothold. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 27. september 2022 #4868 Del Skrevet 27. september 2022 At @Dr. Ops Sikkert er basert på ordet «drops». 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 13. november 2022 #4869 Del Skrevet 13. november 2022 Marimba skrev (På 16.4.2019 den 13.00): Denne husker jeg ikke om jeg har skrevet før, men jeg synes den er litt flau. Samboer fikk for et par år siden interesse for leirdueskyting, noe han gjerne ville ha med meg på og vise meg. Jeg har, av en eller annen merkelig grunn, bestandig trodd at når man skyter på leirduer så skyter man på faktiske små fugler av leire. Du vet, sånne man hadde som barn som man kunne ha vann i og spille på. Derfor tenkte jeg at leirdueskyting da var ganske unødvendig i og med at det var masse sånne pyntegjenstander som ble skutt på, for ikke å snakke om at jeg tenkte de måtte være fryktelig vanskelige å treffe. .. Vel, samboer fikk seg en god latter da, når han innså hva jeg trodde han holdt på med. Dette minner han meg fortsatt på med jevne mellomrom. Fikk akkurat en snap som viste at han sto på leirduebana hvor han skrev at han hadde vært og skutt inn påska og truffet noen påskefugler 😛 Leirduer er forresten noen rødoransje tallerkener.... Forstå det dem som kan hvorfor de har fått navnet sitt. *jeg leser gjennom hele tråden* Jeg trodde leirduer var en type duer, altså at de skjøt på levende fugler. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 13. november 2022 #4870 Del Skrevet 13. november 2022 Jeg har nå begynt å skjønt at SoMe betyr sosiale medier. Jeg har lenge trodd at det var en egen, ny, kul app (som Instagram og snapchat) som alle andre var på som jeg ikke visste om. Jeg er 20. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 13. november 2022 #4871 Del Skrevet 13. november 2022 Trish skrev (40 minutter siden): Jeg har nå begynt å skjønt at SoMe betyr sosiale medier. Jeg har lenge trodd at det var en egen, ny, kul app (som Instagram og snapchat) som alle andre var på som jeg ikke visste om. Jeg er 20. Det trodde jeg også 😃 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 13. november 2022 #4872 Del Skrevet 13. november 2022 jordbær86 skrev (10 minutter siden): Det trodde jeg også 😃 Så gøy at det ikke bare var meg 😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 13. november 2022 #4873 Del Skrevet 13. november 2022 Trish skrev (1 time siden): Jeg har nå begynt å skjønt at SoMe betyr sosiale medier. Jeg har lenge trodd at det var en egen, ny, kul app (som Instagram og snapchat) som alle andre var på som jeg ikke visste om. Jeg er 20. Fy flate, jeg trodde det helt til akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 14. november 2022 #4874 Del Skrevet 14. november 2022 Agent smith skrev (7 timer siden): Fy flate, jeg trodde det helt til akkurat nå Skjønner jeg godt🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 14. november 2022 #4875 Del Skrevet 14. november 2022 Trish skrev (57 minutter siden): Skjønner jeg godt🤣 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 14. november 2022 #4876 Del Skrevet 14. november 2022 Agent smith skrev (8 timer siden): Fy flate, jeg trodde det helt til akkurat nå Trish skrev (1 time siden): Skjønner jeg godt🤣 Innrømmer at jeg lærte det bare fordi jeg hang så mye i influencertrådene her inne..🙈😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 14. november 2022 #4877 Del Skrevet 14. november 2022 Frøkenfryden skrev (20 minutter siden): Innrømmer at jeg lærte det bare fordi jeg hang så mye i influencertrådene her inne..🙈😂 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 14. november 2022 #4878 Del Skrevet 14. november 2022 Frøkenfryden skrev (4 timer siden): Innrømmer at jeg lærte det bare fordi jeg hang så mye i influencertrådene her inne..🙈😂 Helt til du tok influencervaksinen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 14. november 2022 #4879 Del Skrevet 14. november 2022 Frøkenfryden skrev (5 timer siden): Innrømmer at jeg lærte det bare fordi jeg hang så mye i influencertrådene her inne..🙈😂 ...samme her 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 10. januar 2023 #4880 Del Skrevet 10. januar 2023 Frøkenfryden skrev (På 27.9.2022 den 21.01): At @Dr. Ops Sikkert er basert på ordet «drops». Samme som med @Dr. A. Kula som er basert på navnet Drakula 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå