Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Yoshi1987 skrev (24 minutter siden):

Ei venninne av meg (da vi var 17), syns det var sååå flaks at hun aldri fikk kylling i eggene hun kjøpte på butikken.  Jeg måtte sakte forklare henne at de må bli befruktet for at det skal bli kylling i eggene, og da måtte høna ha vært med en hane. Tror aldri jeg har sett noen med så store øyne før 😂

Ei annen venninne spurte meg om det gikk an å bli gravid ved å svelge sæd. Måtte forklare henne hvordan magesekken ikke er kobla til livmor/skjede på noe vis, og at uansett så ville spermen fort dødd i møte med magesyre.

Lillesøstra mi trodde at feks å ta med "et par" glass fra kjøkkenet bare betydde "noen/en håndfull" og skjønte liksom aldri hvorfor feks mamma sa at "hvorfor tok du med så mange", når hun tok med fem.

Jeg trodde også på da jeg gikk på ungdomsskolen, at Marilyn Manson fjerna ribbein for å kunne suge seg selv...Har skjønt at det er visst et rykte som gikk verden rundt 😂

Trodde også at de som var 30 var sååå gamle, og at alle voksne vet hva de driver med. Har alt på stell og vet alt liksom. Nå er jeg 33, og det er ikke sannheten 🙈

Ellers tok det meg altfor lang tid å forstå sangen "Blow my wistle". Er ikke noe fløyte han vil du skal "blowe" i 🤯 Og jeg er rimelig stødig i engelsk, men la vel aldri noe særlig vekt på å tenke koffert nok 😅

Haha, trodde det samme selv om de i 30-årene 🙈 Trodde alle voksne visste hva de drev med. Oppdaget først at det ikke stemte selv nå i midten av 20-årene 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yoshi1987 skrev (32 minutter siden):

Ellers tok det meg altfor lang tid å forstå sangen "Blow my wistle". Er ikke noe fløyte han vil du skal "blowe" i 🤯 Og jeg er rimelig stødig i engelsk, men la vel aldri noe særlig vekt på å tenke koffert nok 😅

Det gikk opp for meg først ifjor. Da var jeg 29 år og hadde allerede hørt låten titalls ganger gjennom 19 år. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (48 minutter siden):

Da jeg var barn trodde jeg det var forbudt å plukke blåveis

Er det ikke forbudt å plukke blåveis?!?!?😳🙈

Trodde de var fredet... 😂🙈 Kjapt Google-søk her nå. I was today years old.... 😂

Endret av Sessan_
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn i tillegg til å tro at det er forbudt å plukke blåveis frem til idag så kan jeg bidra med følgende:

Jeg hadde bikket 30 før jeg oppdaget at det heter albatross...ikke albatrost...🐦

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alle brødrene i brødrene dal, er oppkalt etter daler i norge om man setter sammen navnene deres..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At logoen til Tine er ei tine, og at det er denne typen beholder som Tine har oppkalt selskapet sitt etter... 🤯 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi1987 skrev (11 timer siden):

aldri tenkt på før du sa det :ler: men det var jo en russesang. For 2000 eller 2001 russen om jeg husker rett. Og de hadde jo fløyter, så det passet vel så bra at det aldri slo meg :ler: 

minister-mio skrev (10 timer siden):

Da jeg var barn trodde jeg det var forbudt å plukke blåveis

Det trodde jeg helt til nå! Kan de ha vært fredet på 80 tallet tro? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynona skrev (27 minutter siden):

aldri tenkt på før du sa det :ler: men det var jo en russesang. For 2000 eller 2001 russen om jeg husker rett. Og de hadde jo fløyter, så det passet vel så bra at det aldri slo meg :ler: 

Tror ikke det, men har skjønt jeg ikke var den eneste som trodde det 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynona skrev (5 timer siden):

I følge aftenposten har blåveisen aldri vært fredet

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viva_2017
jordbær86 skrev (På 12.6.2020 den 18.21):

Gikk også akkurat opp for meg at Dame kommer fra det franske ordet Madame.

Nei, nå snur du det på hodet :) 
Madame = ma dame = min dame

Monsieur = mon sieur (sir/seigneur) = min herre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Yoshi1987 said:

Dette skjedde i 2003, så vet ikke om det var så vanlig da.

Det var nok vanlig da og. Første jeg kjenner til var 90-tallet. Fikk spise mange egg fra de eggene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kakemonsteret skrev (På 1.1.2019 den 4.40):

En dag like før jul for en del år siden, så ringte det på døra i blokka der vi bodde. Jeg og sønnen min på 2 år åpnet. Der sto noen barn med nisselue og sang en julesang. Deretter rekte de frem en kurv det lå noen pepperkaker, litt twist og en mandarin oppi. Sønnen min tok en pepperkake og vi takket for fin julesang. De så litt rart på oss...

I ettertid så har jeg forstått at det er dette som er å gå julebukk.... og at det trolig var meningen å putte noe oppi kurven, og at de egentlig ikke spanderte av godsakene på oss... 😂

Fantastisk 😂

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Expandable86 skrev (På 10.4.2021 den 22.20):

Egentlig det aller meste.

Skjønner ikke hvordan man får seg kjæreste, får fast jobb, hvordan man klarer å fungere i alle de vanskelige settingene i samfunnet, hvordan man klarer å diskutere en sak og finne mange argumenter.

Jeg har alltid blitt kalt smart og mange overvurderer meg så til de grader. Jeg er stokk dum, har få egne meninger og har lite å bidra med i diskusjoner/samtaler.

Skjønner heller ikke praktiske ting og hvordan ting henger sammen. Det gjelder det aller meste. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rosendahl skrev (12 timer siden):

Jeg bodde her i 5 år før jeg skjønte at den metall dingsen under kjøkkenskapet er en magnetholder 😂

Sikker på at det ikke er en knivholder?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosendahl
mercury_ skrev (52 minutter siden):

Sikker på at det ikke er en knivholder?

Der var ordet jeg ikke kom på. Selvfølgelig er det en knivholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At pass/passport betyr at med denne lille boken kan man passere en grense. Aldri tenkt hva pass stod for😂😂

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...