AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #4221 Del Skrevet 30. november 2015 Er det ikke "følg oss ut, følg oss ut over skog og hei"? Forskjellige deler av sangen!Bjelleklang, bjelleklangOver skog og heiHør på bjellens muntre klang Når blakken drar i veiFølg oss ut, følg oss utOver mo og myrDer hvor veien svinger segI skogens eventyr Anonymkode: 1bc2a...6ae 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #4222 Del Skrevet 1. desember 2015 Forskjellige deler av sangen!Bjelleklang, bjelleklangOver skog og heiHør på bjellens muntre klang Når blakken drar i veiFølg oss ut, følg oss utOver mo og myrDer hvor veien svinger segI skogens eventyrAnonymkode: 1bc2a...6aeOi,det gir jo mening jo! Anonymkode: 4c234...3db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 2. desember 2015 #4223 Del Skrevet 2. desember 2015 Har brukt litt tid på å lære meg dumme ord og uttrykk som FYI,DIY og verst av alt:bae....altså HVORFOR skriver folk bae???Og hipster tenkte jeg lenge om truser ikke hippe,kule folk fra Løkka...skjønte ikke hvorfor truser ble nevnt så ofte.....Har sett DM på instagram o.l og vet ikke hva det betyr,samme med sml (lest det på amerikanske steder)lærer vel det om 6 måneder... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 2. desember 2015 #4224 Del Skrevet 2. desember 2015 Har brukt litt tid på å lære meg dumme ord og uttrykk som FYI,DIY og verst av alt:bae....altså HVORFOR skriver folk bae???Og hipster tenkte jeg lenge om truser ikke hippe,kule folk fra Løkka...skjønte ikke hvorfor truser ble nevnt så ofte.....Har sett DM på instagram o.l og vet ikke hva det betyr,samme med sml (lest det på amerikanske steder)lærer vel det om 6 måneder...FYI og DIY kjenner jeg til, men de andre der var ukjent for meg. Noen som kan forklare bae og sml? DM brukes om direkte markedsføring, altså adressert reklame, men det passer kanskje ikke den sammenhengen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 2. desember 2015 #4225 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) FYI og DIY kjenner jeg til, men de andre der var ukjent for meg. Noen som kan forklare bae og sml? DM brukes om direkte markedsføring, altså adressert reklame, men det passer kanskje ikke den sammenhengen?Bae kan sees på som en forkortelse for "babe". Det skal visst bety "before anyone else" originalt, men det brukes gjerne som kosenavn på din (fremtidige) kjæreste.SML er "story of my life". Brukes gjerne i negativ forstand, på samme måte som FML (fuck my life). DM er "direct message" (altså samme som norske PM). I'm so hip, yo(gangsta fingers) Endret 2. desember 2015 av melly666 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #4226 Del Skrevet 2. desember 2015 Innså i dag da jeg så på "Amalies jul" at det er ikke Nissungen som heter Amalie, men hun som flytter inn i huset Får skylde på at det er lenge siden jeg har sett den! Anonymkode: 03c11...842 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 2. desember 2015 #4227 Del Skrevet 2. desember 2015 Innså i går da jeg var med datteren min på juletrefest at i Bjelleklang synger de " følg oss ut, følg oss ut over mo og myr" og ikke"Bøll og Sue, Bøll og Sue over mo og myr" som jeg har trodd hele livet...Tenkte at reinsdyrene kanskje het Bøll og Sue Eller føll og stut, føll og stut over mo og myr 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 2. desember 2015 #4228 Del Skrevet 2. desember 2015 FYI og DIY kjenner jeg til, men de andre der var ukjent for meg. Noen som kan forklare bae og sml? DM brukes om direkte markedsføring, altså adressert reklame, men det passer kanskje ikke den sammenhengen?bae =baby....tror det var smh istedenfor sml jeg mente når jeg tenker meg om☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #4229 Del Skrevet 2. desember 2015 DM = direktemeldingSMH = shake my headMRW = my reaction when Anonymkode: cb861...be0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 2. desember 2015 #4230 Del Skrevet 2. desember 2015 IIRC = If I remember correctlyIMHO= In my humble opinion Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballflue Skrevet 2. desember 2015 #4231 Del Skrevet 2. desember 2015 IIRC = If I remember correctlyIMHO= In my humble opinion så mye nytt. Klarer jo ikke følge med lengre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #4232 Del Skrevet 2. desember 2015 Er ikke IMHO "In My HONEST Opinion" da? Anonymkode: 4c234...3db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 2. desember 2015 #4233 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Er ikke IMHO "In My HONEST Opinion" da?Anonymkode: 4c234...3dbhttp://www.internetslang.com/IMHO-meaning-definition.aspSiden er ellers grei for å finne svar på slang (som adressen tilsier). Endret 2. desember 2015 av sofie777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 2. desember 2015 #4234 Del Skrevet 2. desember 2015 ATM = at the moment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballflue Skrevet 2. desember 2015 #4235 Del Skrevet 2. desember 2015 ATM = at the momentneei, det er jo minibank 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eighth Planet Skrevet 2. desember 2015 #4236 Del Skrevet 2. desember 2015 Sangen "horny" av mousse t vs hot n juicy. De synger "im horny horny horny horny toniiiiight" - jeg trodde de sa corny, så jeg gikk rundt å sang den jeg da. Var vel rundt 8-10 år gammel. Samtidig kranglet jeg med alle om at vulkan egentlig het BULKAN Lærte senest forrige uke at tallene på brødristeren er minutter - ikke grader av "ristethet"... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 2. desember 2015 #4237 Del Skrevet 2. desember 2015 Er det minutter??? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Jacklost Skrevet 2. desember 2015 #4238 Del Skrevet 2. desember 2015 Er det minutter??? Hva trodde du det var før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 2. desember 2015 #4239 Del Skrevet 2. desember 2015 Sangen "horny" av mousse t vs hot n juicy. De synger "im horny horny horny horny toniiiiight" - jeg trodde de sa corny, så jeg gikk rundt å sang den jeg da. Var vel rundt 8-10 år gammel. Samtidig kranglet jeg med alle om at vulkan egentlig het BULKAN Lærte senest forrige uke at tallene på brødristeren er minutter - ikke grader av "ristethet"...Det blir jo på en måte grader av "risthet". Jo lengre den står, jo bedre ristet blir brødet :-p 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 3. desember 2015 #4240 Del Skrevet 3. desember 2015 Livet ble mye lettere da jeg oppdaget at den oljefylte ovnen min ikke har en treig, unøyaktig termostat, men en innstilling for å velge hvor mye av tiden man ønsker at elementet skal være innkoblet. Jeg hadde bare hatt den ovnen i sånn omtrent ti år da jeg fant det ut!SMH - er for meg "shit may happen" (brukes feks som kommentar når noen forteller at de har en veldig, veldig, dårlig plan). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå