Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det må være et spesielt utvalgt, de fleste er ikke det!

Anonymous poster hash: 95b78...e2c

De fleste byer har vel vaktapotek. I Bergen er det på Bystasjonen åpent alle dager. I andre byer jeg har vært i har det gått på rundgang.

Anonymous poster hash: 9e56c...7ba

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste byer har vel vaktapotek. I Bergen er det på Bystasjonen åpent alle dager. I andre byer jeg har vært i har det gått på rundgang.

Anonymous poster hash: 9e56c...7ba

Vi har ikke det.

Anonymous poster hash: c29e4...28f

• Liker 1
Skrevet

At det ikke er skrivefeil når noen skriver at de har strikket en hue. Lurte veldig lenge på hvorfor det var så mange som ikke klarte å skrive lue....

• Liker 2
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Etter mange år med å ha lurt på hva en forkortelse stod for, slo det meg endelig i går natt. Jeg hadde endelig knekt koden. Følte meg temmelig dum for ikke å ha tatt den før. 

Nå er problemet at jeg ikke bare ikke husker hva forkortelsen står for, men også hvor og hva forkortelsen brukes til. Jeg har med andre ord glemt to ting etter å ha kommet på en ting. Tør snart ikke tenke mer; hvis jeg skal glemme to ting for hver ting jeg skjønner, så tar det ikke lang tid før jeg ikke vet noe som helst mer. 

Skrevet

Etter mange år med å ha lurt på hva en forkortelse stod for, slo det meg endelig i går natt. Jeg hadde endelig knekt koden. Følte meg temmelig dum for ikke å ha tatt den før. 

Nå er problemet at jeg ikke bare ikke husker hva forkortelsen står for, men også hvor og hva forkortelsen brukes til. Jeg har med andre ord glemt to ting etter å ha kommet på en ting. Tør snart ikke tenke mer; hvis jeg skal glemme to ting for hver ting jeg skjønner, så tar det ikke lang tid før jeg ikke vet noe som helst mer. 

Mulig jeg er dum, men jeg skjønte ingenting nå :P

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Mulig jeg er dum, men jeg skjønte ingenting nå :P

Da vet du hvordan jeg har det!   :grine:

Altså, jeg våknet sist natt av at jeg endelig husket hva en forkortelse stod for. Så sovnet jeg igjen. I dag husker jeg ikke lenger hva forkortelsen stod for, men i tillegg husker jeg ikke selve forkortelsen. 

Beklager, keitete forklart av meg tidligere. It just sounded so good and made sense in my head ...

Skrevet

Lest gjennom tråden, lært mye.  :fnise:

Anonymous poster hash: 0571b...e27
  • Liker 1
Skrevet

Da vet du hvordan jeg har det!   :grine:

Altså, jeg våknet sist natt av at jeg endelig husket hva en forkortelse stod for. Så sovnet jeg igjen. I dag husker jeg ikke lenger hva forkortelsen stod for, men i tillegg husker jeg ikke selve forkortelsen. 

Beklager, keitete forklart av meg tidligere. It just sounded so good and made sense in my head ...

:fnise:

Lønner seg å ha penn og notatblokk ved senga ved sånne tilfeller :fnise:

Gjest Gjest_flabbycat
Skrevet

Jeg var godt opp i tenårene før jeg skjønte at Sankthansaften hadde pent lite med saft å gjøre...

Ellers så er det mange som sier legimitasjon i stedet for legitimasjon :P

• Liker 3
Skrevet (endret)

Her er det noen som er litt treig med å skjønne at verden har gått videre og at de fleste bruker Google nå for tiden. Fra Skien Biblioteks nettsider, se nederst.

Endret av sofie777
Gjest Jacklost
Skrevet

Jeg var godt opp i tenårene før jeg skjønte at Sankthansaften hadde pent lite med saft å gjøre...

Ellers så er det mange som sier legimitasjon i stedet for legitimasjon :P

:fnise:

Skrevet

:fnise:  :fnise: .

Anonymous poster hash: 3909d...8ab
  • Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Er det lov å sladre på venner?

Venninna mi trudde nemlig at nynorsk og bokmål var to forskjellige språk...

Ho er vel kanskje tilgitt for ho er frå Kina...

Egentlig ikkje sida ho faktisk har budd i Norge i 5 år...😂

Skrevet

Lærte litt nytt i denne tråden, blant annet at det heter hennig-olsen og ikke henning :fnise:

For to år siden lærte jeg at det het avokado(og ikke advokado) og legitimasjon(og ikke legimitasjon).

Trodde i lengre tider at Tokio hotel var et hotel i tokyo:S

Og sist men ikke minst(og kanskje det flaueste) lærte jeg for ca 1-2 mnd siden at gås og jess er det samme dyret bare i entall og flertall. Jeg snakket om alle gåsene, og hele familien brøt ut i latter inkludert lillebroren min :rodme: 
Sliter faktisk forsatt så mye å forstå det at jeg måtte google det før jeg skrev det her, i tilfelle jeg husker feil eller at familien min rett og slett er dumme :fnise:

Skrevet

Lærte litt nytt i denne tråden, blant annet at det heter hennig-olsen og ikke henning :fnise:

For to år siden lærte jeg at det het avokado(og ikke advokado) og legitimasjon(og ikke legimitasjon).

Og sist men ikke minst(og kanskje det flaueste) lærte jeg for ca 1-2 mnd siden at gås og jess er det samme dyret bare i entall og flertall. Jeg snakket om alle gåsene, og hele familien brøt ut i latter inkludert lillebroren min :rodme: 

Sliter faktisk forsatt så mye å forstå det at jeg måtte google det før jeg skrev det her, i tilfelle jeg husker feil eller at familien min rett og slett er dumme :fnise:

*gjess

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke den eneste, en venninne av meg fant ut som 37åring at gjess og gås var det samme. Hun trodde gjess var de hvite og gås var de andre.. 

Anonymous poster hash: decbb...dc4

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke den eneste, en venninne av meg fant ut som 37åring at gjess og gås var det samme. Hun trodde gjess var de hvite og gås var de andre..

Anonymous poster hash: decbb...dc4

Hahah samme her :( til mitt forsvar er jeg 19 da hahah!

Visste forresten det het gjess, men av en eller annen grunn ble det jess, jaja

Skrevet (endret)

Jeg trodde inntil nylig at det var "Ellinga vellinga vatlandsskuten", men det er jo selvfølgelig vatlandsguten. Tenkte aldri over hvor lite det hang på greip med skuten, det var jo bare en regle,hehe.

Endret av Shinigami
Skrevet

Jeg trodde inntil nylig at det var "Ellinga vellinga vatlandsskuten", men det er jo selvfølgelig vatlandsguten. Tenkte aldri over hvor lite det hang på greip med skuten, det var jo bare en regle,hehe.

At det var??

Har jeg tatt feil i alle mine 25 år på jorden?

Da lærte jeg tydeligvis noe nytt i dag også. :fnise:

Skrevet

Er det ellinga vellinga? Jeg trodde det var ellinga mellinga :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...