Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er er grå, brune og hvite, og de grå smaker best! :D

Når jeg var liten så spiste jeg alltid de hvite og brune først, for å spare de beste til slutt. ^^

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var liten så spiste jeg alltid de hvite og brune først, for å spare de beste til slutt. ^^

:hjerte: :hjerte: :hjerte:Sjelefrender! :hjerte: :hjerte: :hjerte:

• Liker 3
Skrevet

Har ikke hørt om Helgoland jeg. Lurte på om du hadde skrivefeil at det var Helgeland?

Hvor/hva er Helgoland?

Mente ikke Helgeland, nei. Men greit at jeg ikke er den eneste som ikke visste at det var en ekte plass.

Pleide alltid å st "dra til Helgoland" som for å si dra til helvete, pell deg vekk, stikk av osv:P

Skrevet

Mente ikke Helgeland, nei. Men greit at jeg ikke er den eneste som ikke visste at det var en ekte plass.

Pleide alltid å st "dra til Helgoland" som for å si dra til helvete, pell deg vekk, stikk av osv:P

Det finnes mange sånne omskrivinger. I Bergen heter det f.eks. "Dra til Helleveien og ta Fana-bussen hjem igjen".

• Liker 1
Gjest Offensive Pie
Skrevet

:hjerte: :hjerte: :hjerte:Sjelefrender! :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Det høres vel mer ut som bitre fiender - kampen om de brune knottene kan gå hardt for seg. Jeg er sjeleglad for at jeg og mannen liker forskjellige ting i Godt og Blandet, for eksempel, filmkveldene blir så mye koseligere av det :fnise:

Jeg har fortsatt ikke forstått at det alltid er for tidlig til å pakke bort ullklærne. De første ble lagt bort i går, og hva skjer i dag? Jo, tre typer snø :jolie:

• Liker 3
Skrevet

Det finnes mange sånne omskrivinger. I Bergen heter det f.eks. "Dra til Helleveien og ta Fana-bussen hjem igjen".

Hos oss er det "Dra til bloksberg" Tok litt tid før jeg fant ut at det var en plass også...

• Liker 1
Skrevet (endret)

De brune og grå er best. De hvite ble alltid liggende igjen hos meg. De skulle laget poser med bare grå og brune knott. De hvite er ikke gode synes jeg

Hva med denne da; jeg har alltid trodd at i en pose Knott er det to typer - grå og hvit. Men i påska fortalte noen meg at det tydeligvis er tre! Og jeg har jo spist noen poser Knott oppgjennom livet da! Jeg skylder på at det alltid er mørkt i kinosalen :)

Artig? Søtt? Eller artigsøtt?

Du merket ikke at det var ulik smak da? Det er jo ikke mørket sin skyld ;)

Endret av Ixnay
  • Liker 1
Skrevet

De brune og grå er best. De hvite ble alltid liggende igjen hos meg. De skulle laget poser med bare grå og brune knott. De hvite er ikke gode synes jeg)

Det gjorde de en gang. For mange mange år siden.

Skrevet

Jeg var 12 år før jeg skjønte at Evel Knievel var et navn på en person, og ikke et uttrykk folk sa... :-)

Gjest Amortentia
Skrevet

I fjor lærte jeg meg at Svalbard ikke er hovedstaden i Finnmark. Trudde også at Finnmark var et eget land og at Nordpolen var en by i Finnmark.

Jeg tuller ikke. Det er alt for dumt til å finne opp.
Jeg rett og slett suger i geografi. Klarte også å snu helt opp ned på Norges kartet når vi skulle skrive inn fylkene i Norge. Dette var vell i 9. eller 10. klasse. Buskerud ble øverst og Finnmark nederst ( som jeg kalte for Tromsø, fordi jeg trudde fylket het Tromsø og at Finnmark ikke var i Norge) Trenger vell ikke å nevne at jeg strøk på den prøven vell? :fnise:

• Liker 1
Gjest Amortentia
Skrevet

Jeg har en litt pinlig en som jeg ikke helt fikk klarhet i før jeg skulle føde min førstefødte; Jeg trodde nemlig når det var snakk om åpning at det var selve musa som åpnet seg til 10 cm.

Så jeg sa til jordmor under fødselen: Ja, nå står det på vidt gap der nede... Haha. Hun lo godt før hun forklarte meg hvordan det hang sammen :fnise:

ehh... kan du forklare hva det er snakk om? er det ikke musa det er snakk om? :sjokkert:

Jeg trudde det var musa + livmortappen som utvidet seg... nei nå må jeg google her!

Jeg er 22år gammel jente btw. og nå ble jeg jammen meg usikker...

Skrevet

Jeg trodde Bergen var et eget land frem til jeg var 11:p

Får meg oftere og oftere en a-ha opplevelse, vi lærer så lenge vi lever.

Skrevet

Følte meg ganske dum da jeg i en alder av 18 år innså at det var palmeSØNDAG, ikke onsdag! Av en eller annen grunn har jeg alltid trodd det var det :fnise:

Ellers har jeg fått noen aha-opplevelser av å lese her inne - det har blant annet aldri falt meg inn at poenget med tomatvitsen slettes ikke var at den ble til ketchup! Man lærer så lenge man lever gitt :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sluttet å bruke ordet misunnelig. Det gikk opp for meg at det betyr å ikke unne den andre det jeg også ønsker meg, når jeg egentlig mente at jeg bare ville ha det samme.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sluttet å bruke ordet misunnelig. Det gikk opp for meg at det betyr å ikke unne den andre det jeg også ønsker meg, når jeg egentlig mente at jeg bare ville ha det samme.

Det var betydningen tidligere, men er det sånn som du sier.

• Liker 3
Skrevet

Der jeg kommer fra har jeg mange ganger hørt uttrykket "Å dra på Lopphavet", var sikkert rundt 20 år når jeg fant ut at det faktisk var et ordentlig hav..

Skrevet

Følte meg ganske dum da jeg i en alder av 18 år innså at det var palmeSØNDAG, ikke onsdag! Av en eller annen grunn har jeg alltid trodd det var det :fnise:

Det er jo noe som heter Askeonsdag da, så det kan hende du blandet de to. :fnise:

Skrevet

Det var betydningen tidligere, men er det sånn som du sier.

Jeg synes fremdeles det høres slemt ut...

Skrevet

Jeg trodde at sangen "jorden nærer lite frø" var "jorden er et lite frø".

Trodde også at i "ta den ring" at "ringen er skjult den synes ei" var "ringen er sulten synes jeg".

Var vel rundt 16-17 da det gikk opp for meg med begge sangene,hehe.

• Liker 1
Skrevet

I går innså jeg at teen heter Earl Grey, ikke Early Grey.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...