Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lærte nettopp at det ikke finnes nøtter som heter krokan :sjenert:

Vi kjøpte krokan-is og jeg spurte sambo, hmmm rart forresten, hvorfor får man ikke kjøpt krokaner? man får jo kjøpt pistasjer? Og så begynte jeg å lure på hvordan krokan-treet ser ut.

Trøster meg med at han også syntes det var underlig.. :fnise:

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg var rundt 15 da det gikk opp for meg ordspillene i Brødrene Dal. Gaus, Roms og Brummun Dal.

Og samme med The Julekalender. Familien Sand sin hund het Kvikk - kvikksand.

Hunden har jeg faktisk ikke tenkt på før nå .. :sjenert::fnise:

Foreldrene til brødrene het jo Mari og Gudbrand .. - og så var det en som brukte Michelin .. det var et dekknavn :fnise:

- synes de var utrolig flinke med å finne navn

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg var rundt 15 da det gikk opp for meg ordspillene i Brødrene Dal. Gaus, Roms og Brummun Dal.

Og samme med The Julekalender. Familien Sand sin hund het Kvikk - kvikksand.

Hehe, det med hunden påpekte jo Benny. "Kvikk - Sand, ikke sant? Kvikk-sand, kvikksand?? Bob...bob...bob" Og Olaf ble sur og sa "Er det noe gæli med hunden??!"

KLM hadde omtrent spesialisert seg på rare navn, det gikk igjen i hele Brødrene Dal-serien, men også i tidligere og senere samarbeid de hadde. Som nyhetssendingene. Alle navn hadde en rar dobbeltbetydning de hadde klekket ut.

Og så er det juletid igjen og jeg gremmes ved tanken på hvor lenge jeg trodde det het her kommer dine armer små.. og hvor lenge jeg så for meg det vedskjulet som englene dalte ned i.. (forresten lurer jeg fortsatt på hvorfor jeg lenge trodde jeg var i slekt med Jordmor-Matja, muligens pga det berømte søskenbarnet?)

Jeg så alltid for meg at englene dalte ned bak skjulet på hytta. Der var det utedo ved siden av vedskjulet, og den dag i dag ser jeg for meg det skjulet, selv om jeg jo VET at det ikke er det som menes når jeg hører sangen.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre og hørte "Din tanke er fri", det verset der de synger "Fordi våre tanker kan rive ned skranker"... Så tenkte jeg alltid på sånne skranker på postkontoret! Det ga liksom ikke så mye mening :sjenert:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde lenge at 7up brusen het zup.ikke så stor forsjell.men tok litt tid før eg forstod at det var et 7 tall og ikke en z :)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner forøvrig jeg er jævlig treig med å skjønne alt maset rundt Munch museet og den stygge Lambda byggningen...

Kort fortalt… Munch museet trenger en ny bygning fordi den nåværende er for dårlig. Bevaringsforholdene er elendige og malingen røsser av lerretene som barnåler fra et juletre i mars. Vi vil gjerne bevare Munchs kunst fordi han er en av de viktigste norske kunstnere. Lambda bygget på sin side er et dårlig forslag pga beliggenheten og at bevaringsforholdene i et slikt bygg er langt fra optimale. Dessuten mener vel mange at det ble for dyrt.

Jeg er treig med å skjønne når folk er eller ikke er ironiske. Var du ironisk?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trodde lenge at 7up brusen het zup.ikke så stor forsjell.men tok litt tid før eg forstod at det var et 7 tall og ikke en z :)

Samme her!

Apropos brus, lurer fortsatt på hva champagnesmaken skal forestille.. fordi i mitt hode så er det noe konkret som lager smaken, slik som appelsinsmaken i solo, sitronsmaken i sprite, ehhh.. colasmaken i cola :gjeiper: og ehhh... eventyrsmaken i eventyrbrus :fnise: MEN, ALTSÅ.. champagne? Er det pære eller noe?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter det ikke, det heter hovedsaklig.

Haha, jeg har rett og du tar feil :ler: Men da lærte du noe nytt i denne tråden :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før trodde jeg de sang:

Hey! We're going to eat pizza

men egentlig var det HEY! We're going to Ibiza .. (Vengaboys)

Og dere har vel hørt om Bonnie Tyler?

Jeg trodde hun sang "Baby blue, baby blue" ... men det var visst "Bitter blur, Bitter blue" :fnise:

Så trodde jeg lenge at aprils-narr var april-snar. At det var en snare man lurte folk i. Men så fant jeg ut i begynnelsen av 20-årene at det var narr!

Så glemmer jeg ikke den gangen jeg ville smake den nye brusen som hadde kommet på markedet, og gikk målrettet inn på en kiosk og sa "Hei, jeg skal ha en Zup!" :ler: Da fikk jeg lære at det het 7-up...

For ikke å snakke om den gangen jeg skulle inn på kiosken for en venninne av meg å kjøpe en popp-is, og jeg kom tilbake med en lollipop-is, da ble hun sur fordi hun skulle ta en topp-ris... :sjenert:

Endret av Bølle
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha jeg og!

Også trodde jeg at sangteksten til Celine Dion

"Hush now, I see a light in the sky, oh, it's always blinding me, I can't belive I'v been touched by an angel with love"

var

"Hush now I see a cloud in the sky, oh, it's always blinding me, I can't belive I've been touched by an angel with gloves"... Til bare noen år siden.. Synes det var litt rart..

Jeg for min del trodde hun sang HASJ now, og fant det litt merkelig. "Det heter vel ikke hasj på engelsk??" :jepp:

Sliter også med det der med århundrene. Jeg vet at man skal begynne på 0 osv, men klarer likevel ikke å svare på hvilket århundre 1467 var i uten lang betenkningstid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel tenåring før jeg skjønte at "detektiv" IKKE skulle uttales som "dekkdekktiv".. :fnise:

Eller pistol ikke skulle uttales pikkstol. :fnise:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lærte nettopp at det ikke finnes nøtter som heter krokan :sjenert:

Vi kjøpte krokan-is og jeg spurte sambo, hmmm rart forresten, hvorfor får man ikke kjøpt krokaner? man får jo kjøpt pistasjer? Og så begynte jeg å lure på hvordan krokan-treet ser ut.

Trøster meg med at han også syntes det var underlig.. :fnise:

Fantastisk! :skratte:

Elsker denne tråden! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser nesten aldri på tv og får derfor ikke med meg så mye av popkulturelle uttrykk, særlig ikke dersom de kommer fra norske tv-serier. Så når jeg en dag sa til en kompis: ''...og så datt jeg heeelt i skrukk'' (noe som for meg betyr å miste piffen, og som mamma har sagt i alle år) så han først rart på meg før han brølte ut i latter. Det hjalp heller ikke at vi satt på t-banen og at hele vognen lurte på om jeg hadde røyka sokkene mine. :sjenert: Kompis måtte jo da forklare meg hva ''skrukken'' er da... Jeg sier ikke det uttrykket i offentligheten mer ihvertfall. :flau:

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg trodde Drammen og Bergen var samme sted fram til jeg var 10. Som følge av det kan jeg fort forsnakke meg og si "er på toget til bergen nå, er framme om en time" når jeg tar toget oslo-drammen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketchup-vitsen..Jeg var over 20år før jeg tenkte over hva som blir sagt.

Denne var jeg også treig med, tok den første gang på russerevyen for kullet mitt... :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...