Gå til innhold

Nisseluer forbudt av hensyn til norske religiøse minoriteter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det visste man med en gang saken kom ut.

At noen likevel brukte anledningen til å trakassere muslimer, gir deg ikke rett til å forvrenge historien.

Gjorde man det? Jeg visste ikke at det var hensynet til en etnisk norsk religiøs minoritet som sto bak avgjørelsen om å forby nisselue. Og jeg tviler på at mange andre gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å himmelske hærskare, hva med lederen i Drammen AP da ? Han gikk jo og ut og sa klart ifra at nisseluer ville man ha .

Var han og ute etter å sverte innvandrere ?

Alle partier (untatt SV) har i denne saken sagt ifra at man ikke vil fjerne norske juletradisjoner .

Du skrev jo i en annen tråd at rektor burde fjernes. Er du fortsatt for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev jo i en annen tråd at rektor burde fjernes. Er du fortsatt for det?

Det er jo læreren som er helt fanatisk her, som avvikler norske tradisjoner til fordel for politisk korrekt minoritetsvås. Ingenting har da endret på det. Det har alltid vært fanatiske multikulturforkjempere som har stått hardest på for å fjerne det norske. Et annet eksempel var jo at alle lands flagg skulle flagges på 17.mai, naturligvis foreslått av de mest politisk korrekte, mens barna måtte snakke fornuft til PK-bermen og stod fast på at "det var Norge som hadde bursdag, så det blir feil med andre flagg".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere aviser har vært inne på i dag er forbudet mot nisseluer ved en Drammens-skole motivert av hensynet til Hvite Religiøse Norske Minoriteter.

Dermed må Fremskrittsfolket se etter en annen begrunnelse for å spre hat og trakassering mot folk med en annen hudfarge. Jeg regner med at de vil finne på noe ganske raskt!

DENNE HELOMVENDINGEN MÅ MAN VÆRE GANSKE NAIV FOR Å TRO PÅ :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Når det er sagt, så tror jeg få invandrere føler seg krenket av nissen. :nisse:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DENNE HELOMVENDINGEN MÅ MAN VÆRE GANSKE NAIV FOR Å TRO PÅ :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Når det er sagt, så tror jeg få invandrere føler seg krenket av nissen. :nisse:

Helomvenning og helomvennig. Det er vel mest snakk om at media og politikkere på rent innstinkt hoppet på islamdebatten uten å ha sjekket ut fakta først.

Du kan jo selv teste din egen religionskunnskap. Hvilken kristen sekt feirer ikke jul på grunn av at de mener den er et hedensk ritual?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ingen som gikk til angrep eller rettet "hatet" sitt mot muslimer.

De fleste oppegående fikk vel med seg at det var den norske læreren og rektoren det ble reagert mot. Som i mange andre tilfeller så er det ikke de nye landsmenn selv som krever dette, men noen overforståelsesfulle norske personer som skal være så korrekte i integreringen av nye landsmenn, at de gjør ting helt feil, som igjen fører til at NOEN retter hatet sitt mot de som kommer hit til landet.

Så dere som er ute etter å stemple andre som rasister, eller finne ett eller annet å anklage FRP på, finn på noe bedre. Dette er like dumt som alltid!

Btw, FRP må jo ha gjort noe riktig når så mange stemmer på dem, og resten er så livredd dem at de må rakke ned på dem for å fremheve sitt eget syn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne helomvendigen kom etter mye pes, en dag etterpå. Den nye forklaringen er nok satt sammen av kloke hoder i etterpåklokskapens lys. Den passet mye bedre. Dessverre ganske naivt å tro at det var grunnen. Uansett; skal man ta hensyn til alle grupper minoriteter i dette landet, i tillegg til alle innvandrere, så gjør vi oss selv kulturløse!

PS! Det var uansett ikke muslimene som fikk pes, men lærer og rektor på denne skolen. Muslimene ristet selv på hodet over hvor dumt dette var. Det sier vel litt..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ingen som gikk til angrep eller rettet "hatet" sitt mot muslimer.

Jaha, syns jeg leste ganske mange hatske angrep mot muslimer angående denne saken på diverse fora. Muligens enkelte av dere ikke helt er klar over hva det er dere egentlig formilder når dere setter dere ned for å taste i vei? Faktisk så besto majoriteten av "kritikken" (var vel mer gnåling), om hvor akk så fæle disse muslimene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dermed må Fremskrittsfolket se etter en annen begrunnelse for å spre hat og trakassering mot folk med en annen hudfarge.

Men...de favoriserer jo dem som soler seg i syden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helomvenning og helomvennig. Det er vel mest snakk om at media og politikkere på rent innstinkt hoppet på islamdebatten uten å ha sjekket ut fakta først.

Du kan jo selv teste din egen religionskunnskap. Hvilken kristen sekt feirer ikke jul på grunn av at de mener den er et hedensk ritual?

Det er bare tull, har bakgrunn fra Drammen. Denne saken har vært kjent i en uke. Da har det hele tiden vært snakk om å beskytte barn med "en anne kultur bakgrunn"

Saken har vært i kanal 1 (lokal radio) det har da hele tiden vært snakk om fremmed kulturelle.

Les her fra DT om tirsdag :

http://dt.no/nyheter/trist-dag-for-oren-skole-1.6663576

Hva var bakgrunnen for lærernes beskjed til elevene om å la nisselua bli igjen hjemme?

– Jeg er litt usikker på bakgrunnen. Men tanken var vel at dette skulle være en avslutning for alle, sier Fredriksen.

Så en stund etter dette, og flere dager etter dette ble kjent i pressen så sier hun at det er for å beskytte norske minoriteter?

Så det hun sier var at det var for å beskytte Norsk etniske relgiøse minoriteter. Det kom hun på etter en uke :fnise: :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev jo i en annen tråd at rektor burde fjernes. Er du fortsatt for det?

Hvem som eventuellt skulle føle seg krenket har ikke noe med rektors avgjørelse å gjøre . Nissen er fremdeles ikke del av noen religion.

Og ja , jeg synes fremdeles dama burde fjernes fra barn .

PS: det er litt ufint å være AB og sitere fra andre tråder .

Endret av sebastianen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det hele tiden vært snakk om å beskytte barn med "en anne kultur bakgrunn"

Dårlig skjult etnisk konflikt, det burde være mindre marxisme og mer åpenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest outlandish

Hvorfor spiser du popcorn, jeg får smuler på dressen .

Unnskyld, det var ikke meniga å smule deg til på de fine klærne.

Jeg leste det lille sparket ditt til SV, og syns det var oppklarende på noen måter.

Jeg vil gjerne få lov å beklage min adferd i den andre tråden. Jeg må bare jobbe med selv å bli mindre krenkbar.

Men jeg syns, man kan ikke, selv om man ikke er enig i hva andre kulturer og religioner har for verdier og praksis, sitte å bevisst prøve å krenke med en provoserende ordbruk.

Man kan si man ikke deler et syn, men trenger ikke bevisst trykke på knapper for å demonstrere mot andre. Det blir uverdig, respektløs adferd, som ikke stiller deg selv i et bedre lys.

Jeg vil tro du ser poenget hvis jeg sier at den tenkningen kan man jo overføre til å gjelde hvordan mennesker som ikke deler FRP's politiske prinsipper ofte velger å omtale FRPvelgere.

(Og på det området har jeg nok et par små, rosa dyr med flat nese og krøllhale på skogen.. :sjenert: Men man kan jo lære av sine feil.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, det var ikke meniga å smule deg til på de fine klærne.

Jeg leste det lille sparket ditt til SV, og syns det var oppklarende på noen måter.

Jeg vil gjerne få lov å beklage min adferd i den andre tråden. Jeg må bare jobbe med selv å bli mindre krenkbar.

Men jeg syns, man kan ikke, selv om man ikke er enig i hva andre kulturer og religioner har for verdier og praksis, sitte å bevisst prøve å krenke med en provoserende ordbruk.

Man kan si man ikke deler et syn, men trenger ikke bevisst trykke på knapper for å demonstrere mot andre. Det blir uverdig, respektløs adferd, som ikke stiller deg selv i et bedre lys.

Jeg vil tro du ser poenget hvis jeg sier at den tenkningen kan man jo overføre til å gjelde hvordan mennesker som ikke deler FRP's politiske prinsipper ofte velger å omtale FRPvelgere.

(Og på det området har jeg nok et par små, rosa dyr med flat nese og krøllhale på skogen.. :sjenert: Men man kan jo lære av sine feil.)

Vi kan vel kanskje være enige i om at vi ikke var på vårt beste debattmessig noen av oss i den omtalte tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som flere aviser har vært inne på i dag er forbudet mot nisseluer ved en Drammens-skole motivert av hensynet til Hvite Religiøse Norske Minoriteter.

Hvilke religiøse minoriteter da? Kom med eksempler og linker, takk.

Julen er jo en hedensk skikk, og julenissen en hedensk figur. Så julen må jo i såfall diskriminere kristne, som får sin høytid besudlet av hedenske skikker.

Endret av hulaboer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, frp er et helt forferdelig parti sett borti ifra innvandringspolitikken.

Jeg tviler på om du vet noe særlig om partiets politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på om du vet noe særlig om partiets politikk.

Men det er feil :) Da stemmer jeg heller SP eller Kystpartiet.

Angående det, KP er enda mer restriktive i innvandringspolitikk, men mer sosiale.

Endret av Norna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...