Gå til innhold

«Jeg trenger ikke psykolog, jeg er Gud»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal man tvangsinnlegge alle som tror de er Gud må man tvangsinnlegge alle politikere. Vel kanskje ikke alle men en god del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som aktivt søker hjelp får ikke hjelp. Skal da personer som ikke er til fare for andre tvinges inn i systemet? Og ikke for å snakke om hvor lett slik makt kan misbrukes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Michelle82

Folk som aktivt søker hjelp får ikke hjelp. Skal da personer som ikke er til fare for andre tvinges inn i systemet? Og ikke for å snakke om hvor lett slik makt kan misbrukes.

Nei, en skal stå passivt og se på og la de gå til grunne. Og inderlig håpe at en selv ikke blir rammet av schizofreni.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ganske mange av plassene i psykiatrien fyllt opp av folk med avvikende selv- og verdensbilde, bl.a. schizofrene. Men det beste er jo faktisk å kunne behandle poliklinisk med samtaleterapi og medisinering. For hvorfor tvangsinnlegge folk som ikke er til fare for seg selv eller andre bare fordi de har en litt annen oppfatning av virkeligheten enn flertallet?

Har dere for øvrig hørt om han som oppgitt hvisket til psykologen sin etter at en av pasientene som trodde han var Jesus hadde passert de i gangen: "Det der var ikke Jesus, altså. Jeg kjenner da virkelig igjen min egen sønn!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en skal stå passivt og se på og la de gå til grunne. Og inderlig håpe at en selv ikke blir rammet av schizofreni.

Man skal respektere andres valg, selv om det gjør at de går til grunne.

Jeg har flere venner med schizofreni som fort kunne blitt tvangsinnlagt om de kom i feil hender. Selv ville jeg trolig også blitt diagnostisert med schizofreni om jeg kom i kontakt med helsevesenet og var åpen ovenfor de. Det betyr ikke dermed at jeg skal fratas retten til å bestemme over mitt eget liv.

Skal overvektige tvanggslankes? De er svært ofte ute av stand til å ta tak i sitt eget liv, og endre spise og aktivitetmønster. Skal deprimerte tvangsmedisineres med SSRI om de ikke ønsker det selv? Svært mange med moderat til tung depresjon velger heller å la det skure fremfor å la andre hjelpe.

Det er mitt liv. Med mindre jeg skader andre, og nei, andres reaksjoner på at de har meg nær er ikke mitt ansvar (like lite som min sorg over venner som tar sitt eget liv er deres ansvar) er ikke å skade andre, så er det faktisk mitt valg hvordan jeg vil leve eller dø.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger mindre mobbing, mindre sexisme og mindre rasisme. Og "politiske" grupperinger burde slutte med å mobbe hverandre og heller fremme politikk på en sivilisert og demokratisk måte.

Tvang i psykiatrien burde være en faglig vurdering.

Resulatoppnåelse og formål med behandling blir egentlig individiellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kritikk går på at PERSONLALET, som påstår å ha utdannelse og innsikt, ikke forstod at vedkommende var et heldig unntak og en solskinnshistorie.

Disse som er "fagfolk" her luller seg inn i en falsk verden selv, av hva og hvordan realitetene for psykisk syke mennekser er. Og det er de som skal utgjøre et "hjelpeapparat".

Noen ganger (svært ofte) får man inntrykk av at disse folkene er blitt leger/psykiatere, psykologer og sykepleiere i psykiatrien for å ha en jobb å gå til og ikke fordi de faktisk har interesse i problematikken til det enkelte menneske...

Hilsen en som stadig slåss for å få et faktisk tilbud om hjelp, men som jevnlig får avslag fordi han er "for frisk".For frisk til å ligge i rennesteinen.

Det er bare at når man vel er kommet dit, er man blitt for "syk til å ta imot hjelp." En flott karusell som skal bidra til å holde ventelistene korte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...