Gå til innhold

Snoopys tanke-ras

Gjest snoopy_93

Anbefalte innlegg

Gjest snoopy_93

Da tenkte jeg at det var greit å få seg dagbok på kg.

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne eller hva jeg skal begynne å skrive.

Jeg er ei jente på snart 19år. Går helsefagarbeider linja og skal ut i læra neste år. Om jeg får noen plass. Videre vurderer jeg sykepleien og videre jordmor, men jeg tar det jeg får om jeg ikke skulle klare det.

Fritiden går til husarbeid, venner, kjæreste osv. Har ingen spesielle interesser eller hobbyer jeg driver med. Burde kanskje hatt en, men er liksom ingenting som faller under mine interesser. Bortsett fra trening, men det blir alltid noe "tar det i morgen"-opplegg.

Ellers så er jeg jo i et forhold. Har gått i en ordentlig berg-og-dalbane. Vi har våre krangler og uenigheter, men klarer på et vis alltid å holde sammen uansett hvor store kranglene er. Vi kjemper med nebb og klør.

Håper noen vil følge meg og kommentere under veis. :):hjerte:

Endret av snoopy_93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Ting går egentlig bra, jeg er bare usikker fordi jeg ikke vet hva han føler.

Han ville jeg skulle skrive en melding hvor jeg skrev om vi passet sammen, hva som var bra med forholdet og hva som ikke var bra. Jeg gjorde det og utrolig nok så ble lista over det gode og hvorfor vi passer sammen på nesten tre meldinger. Den siste delen av meldingen var hva som er dårlig. Jeg skrev ting vi kan jobbe med. Det ble bare bittelit sånn "kommunikasjon kan bli bedre ved at vi forteller hva som plager oss der og da og ikke lenge etterpå" og ting som det.

Jeg føler meg litt tom på innsiden. Har vondt i hodet etter all gråtingen. Heldigvis har jeg venner som står rundt meg og tar meg i mot om jeg skulle falle, noe jeg håper jeg ikke gjør.

Jeg er villig til å strekke meg langt for å få dette til å fungere. Jeg må bare gi han tid til å tenke og få orden på seg selv først. Det er vanskelig, for jeg vil så gjerne ha svar. Føler meg masete selv når jeg ikke har sendt noen melding.

Endret av snoopy_93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forholdet ditt noen gang vært helt sånn som du ønsker det skal være? Har du noen gang vært helt fornøyd i forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Ja, det har jeg. Og ja, det har vært sånn som jeg ønsker at det skal være. Vi har bare litt kommunikasjonsproblemer som til tider utløser krangler. Noen er større en andre. Vi klarer som regel å ordne opp.

Denne gangen hadde jeg misforstått det han sa. Men han sa den tingen på en måte som gjorde at jeg ble usikker - noe som igjen skapte en krangel. Jeg ville møtes for å snakke om det for å få det ut av verden, men han hadde ikke tid. Fikk i etterkant vite at han har det vanskelig hjemme og derfor er sliten psykisk samtidig som han er lei av jobben hans.

Vi møttes for noen få dager siden og fikk snakket ut. Vi snakket også om ting vi kan jobbe med i forholdet og da ble vel kommunikasjon tatt opp fra begge to.

Når vi ikke krangler eller sånne ting så er forholdet sånn som jeg ønsker at det skal være. Vi har et bra forhold og er egentlig ganske like på mange områder. Noen små uenigheter er det, men de kan man leve med. Nå er alt greit igjen siden vi har fått svar på det vi lurte på og har fått snakket om det som var problemet.

Grunnen til at sånne krangler og ting som "ikke er greit" går over for min del er fordi det som er bra veier 100* opp for det vi har kranglet om osv.

Problemer er til for å løses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Da var det snart juleferie da. Hjem til mor.

Tror jeg får ganske brukbare karakterer på kortet dette halvåret! Fikk 6/5 på en test og 5 på egentreninga. Hura!

Ellers så var kjæresten min hos meg fra søndag til mandag. Han glemte pc'n hos meg så han måtte komme innom mens han var på jobb å hente den. Så kjørte han meg til stasjonen sånn at jeg kom meg hjem til foreldrene mine siden jeg skulle til tannlegen i dag. Null hull.

Han var så søt på søndag. Lå med hodet i fanget mitt og så på film mens jeg masserte hodet hans. Så var det nesten så han sovnet! Det er det søteste ansiktet jeg har sett! :rodmer:

Vi fikk snakket masse om alt og ingenting og vi har snakket mer om hva som er greit/ikke greit i forholdet, så nå vet vi litt hva den andre mener om ting. Var veldig godt å få en klarhet i det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Da har jula flydd forbi i full fart! Fikk mye fint til jul i år blant annet et sengesett fra mamma!

Broren min var også hjemme i jula, men ble ordentlig vanskelig når han skulle bli hentet. Han trodde han skulle til fosterforeldrene sine og når jeg da fikk beskjed om å gå å dø trakk jeg meg tilbake og gikk på rommet mitt.

Jeg dro hjem til meg selv i går og fikk besøk av kjæresten min. :) Fikk julegave av han og fikk da en kjempe fin blomst og filmen "grusomme meg". Filmen var en slags intern gave siden jeg er så glad i de gule dingsene. Så har vi 3,5års dag i dag! :rodmer: han kommer kanskje innom en tur i dag også.

Jeg har ihvertfall hatt en rolig og fin jul, sett bort ifra stormen som veltet 6-7 trær på gårdsplassen hjemme. Tre-fire av dem ligger nesten foran inngangsdøra. Det skulle vel egentlig ikke så mye til for at de skulle veltet siden de stod på et fjell. Var altså bare noen cm med jord oppå. Hadde de trærne falt aldre veien hadde de rast rett på huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest snoopy_93

Long time no see. Eller hva det nå enn heter. Skolen starter med praktisk tverrfaglig prøve som da skal bestemme eller være med på å bestemme karakteren for første halvår. Kan ikke si jeg gleder meg spesielt mye. :tristbla: Tingen er at jeg gjør ting i et kjapt tempo. Sånn er det på jobb også. Tenker ikke så mye over at jeg må huske ditten og må huske datten for da faller det meg naturlig inn. På jobb altså. På prøven skal vi jo ha et skuespill og da føler jeg at jeg stresser masse fordi det er så mye å huske på. Ergonomi, informasjon osv osv. Hvordan jeg gjør ditten og hvordan jeg gjør datten. Fikk en tilbakemelding sist at jeg ikke pratet nok med brukeren. Vel, når jeg prater mye med brukere på jobb så faller jeg fort ut av det jeg gjør. Klarer ikke konsentrere meg om der jeg gjør om jeg skal snakke om været hele tiden.

I mellom all øvinga ble det en liten tur ut for å være litt sosial. Har "sperret" meg selv litt inne i det siste så det var godt å være litt sosial igjen! Eller, helt til typen til venninna mi kom og var sur på meg for et eller annet da. Aner ikke helt hva det er han er sur for. -.-

Ellers så går det greit på denne kanten. Har en kjæreste som er deppa uten at jeg vet helt hvorfor, men kan tenke meg at det enten er pga pappan hans eller fordi bilen hans igjen er ødelagt og at han ikke kommer seg noen steder fordi han ikke har penger og ikke får noe mer penger av foreldrene. Eller pappan ihvertfall. Vil så gjerne vite, men vil ikke mase for mye heller. JAja.

Nå skal jeg hoppe til sengs å få varmen i beina igjen. Prøve å få noen timers søvn før rollespill og høring er fra kvart over ti til ølløv. Haha. :fnise: Skal være statist/pasient for venninna mi i morgen og hun for meg. Håper bare det ikke går så alt for ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Vel, prøven gikk ikke så bra som forventet. Lærern snakka i vei om hvor skuffet hun var og vi begge fikk mer eller mindre kjeft. :snurt: (Vi fikk nesten ikke hjelp til det heller for hver gang noen spør om hjelp leser hun bare oppgaven høyt for klassen 3ganger til..)

Planen var å jobbe i dag, men jeg har vært våken i hele natt med kvalme og oppkast, så da måtte jeg kaste inn håndkle. Føler meg litt bedre nå, men kvalmen er fortsatt her. Tror jeg spiste noe i Sverige jeg ikke tålte.

I går så var jeg med ei venninne til Sverige og etter det dro vi til asker halen for å være vakter på en hockey kamp! Det var gøy. så dro jeg hjem og begynte å bli små slapp og gikk og la meg, men så fant kjæresten ut at han skulle komme en tur så da ble det sånn. Han var her i rundt to timer - ikke spesielt lenge, men det er greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Da har man endelig opplevd å bli kjefta flat av en lærer på skolen også.. Knakk sammen i tårer og ble på et sett tvunget til å fortelle ting fra min fortid. Ting jeg ellers ikke snakker om med andre enn de som kjenner meg, ting som er vanskelig for meg, ting som gjør vondt å snakke om og ikke minst ting som er sårt. Hurra for det. Det skjedde i går.

Skulle hente lånekassebrevet mitt hos en annen en hun som sitter i resepsjonen og med en gang jeg kom inn døra var det en hevet stemme og sint røst som møtte meg. Ja, jeg er klar over at jeg har fravær på skolen, og ja jeg har skjerpet meg og nei, det går ikke bra med meg. Den eneste grunnen til at jeg har vært borte fra skolen er pga sykdom og veldig mange vonde tanker. Nei, jeg har ikke hatt noen å snakke med av "profesjonelle". Ikke fordi jeg ikke har lyst, men fordi jeg ikke vil sitte å hulke i flere timer på et kontor uten å få ut en lyd. :trist:

Har i perioder vurdert å spørre legen om det er mulighet for å bli "innlagt frivillig" fordi jeg har kjent selv at jeg snart ikke orker mer. Kun i perioder. Kjenner at livslysten ikke er på sitt sterkeste.

Det skjer ting rundt meg hele tiden. Alt fra en "bestemor" som får brystkreft og sier noe som "Ja, får vi høre på bygda at folk vet om at jeg har brystkreft vet vi hvem vi skal ta rotta på! Vi har bare sagt det til familien.." Takk for tilliten, men egentlig så bryr det meg fint lite og hvilken glede skulle jeg ha av å fortelle randms på gata at mormor har brystkreft? Og ja, jeg vet at det er meg hun mener i det hun sa, for hun sa det til mamma og hun brukte mitt navn i setningen hun sa til mamma. Til kjærester til venner som plutselig ikke liker meg og til venner som konstant forteller meg hvor fælt det er når mamma ikke kan hente på fest klokka 5 om morgenen.

Kjenner ihvertfall at jeg burde ta meg en tur til helsesøster og få snakket litt, selv om det egentlig ikke frister. Føler meg svak og teit. :tristbla:

Jeg er sliten på innsiden, vil bare sove, har vondt i hodet konstant og får nesten ikke tak i kjæresten min fordi mobilen min ikke vil sende meldinger. Noen som vil gi meg noen råd eller noe? Eller noen fine ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest snoopy_93

Hm.. Lenge siden jeg har skrevet noe her nå ser jeg.

Ting går bra, sett bort ifra hun venninna mi som maser på meg. Jeg har bevisst tatt avstand siden hun aldri er der for meg når jeg trenger det. Heldigvis skal hun bort i helgen med kjæresten sin.. "De skal ha en hel helg sammen!" -Som de ALDRi har hatt tidligere.

Håper hun snart innser at hun mister venner om hun fortsetter med dette "kan ikke være uten kjæresten i 1time" greia hun har.

Kjæresten er fortsatt utbrent, men han har begynt å trene.. Føler på sett og vis ugler i mosen, men orker ikke tenke på det. Vet jeg tar feil uansett og sannheten vil vel komme frem for en dag om han har noe "hemmelig" for meg.

Jeppsann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Dette blir en ensom Lørdag! Har (les; hadde) planer med kjæresten. Han skulle bare trene også komme rett til meg. Han skulle trene fra 16 til 18.30 ca.. Hvis han da skulle til meg RETT ETTERPÅ hvorfor har han brukt snart 3timer da? Regner med at han hadde brukt ca 30 min på å dusje osv..

Blir oppgitt! Får ikke tak i han heller.

:kjefte: :kjefte: :kjefte:

Så da regner jeg med at han ikke kommer at all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Det gjorde han. :)

Var mye kø osv på motorveien + snøkaos slik at han ble veldig forsinket til treningen og derfor kom senere til meg.

Har hatt en bra dag og natt med han! Har snakket masse sammen om alt mulig og ting vi ikke snakker så mye om ellers + ting jeg føler og tenker osv. Har ikke hatt noen problemer på lenge nå og det er deilig!

Han er kosebamsen min. Hihi :rodmer:

Ellers så har jeg jobbet i dag, satt meg opp på 3-4 vakter til. Blir spennende! Må få lagt igjen en lapp med det nye kontonummeret mitt der + skattekort også! Er ikke like gøy å bli trekt 50% hver lønning! Blæh!

Alt i alt har jeg hatt en veldig fin helg. Kjipt at kjæresten kom såpass sent, men han kom og det er det som teller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snoopy_93

Jeg har tenkt en del i det siste. Igjen. Positiv tenking. Har tenkt en del på hvordan jeg "fremstiller" meg selv i forhold til ting. At jeg alltid kommer med det negative, snakker om det negative og aldri det som er bra. Det kan jo skape en slags "bås" for meg. Som "Hun som er så negativ hele tiden". Jeg vil ikke være en slik person. Derfor har jeg bestemt meg for å prøve å se det positive i ting! Jeg klarte det i helgen, og hvorfor skal jeg ikke klare det ellers også?

Jeg starter i dag! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest snoopy_93

Long time no see!

Har egentlig ikke skjedd så mye i det siste, men jeg kan oppsummere litt!

Jeg var i praksis med funksjonshemmede og hadde siste dagen der på fredag. Utrolig koselig sted og koselige mennesker! Fikk en avskjedsgave på torsdag som var en toalettmappe full av sminke og kremer! Liker, liker, liker!

Jeg har jobbet de siste helgene nå og jobbet på lørdag. Har opplevd at mange av de gode, snille brukerne nå har gått bort og det har kommet nye brukere. Synes det er trist å komme på jobb og plutselig er navnene på noen av dørene borte eller erstattet med nye navn.

På lørdag kveld ble det litt små diskusjon med kjæresten. Jeg tenker for mye på alt og ingenting, og tok opp dette med at vi nesten aldri gjør noe sammen som kjærester utenfor husets fire vegger.

Søndag dro kjæresten og jeg på kino. Var en spontan tur, men koselig uansett! Vi så Mission impossible. (?) Kanskje ikke en film jeg ville valgt, men man tar det man får og det var en grei tur!

Ellers så blir det mest sannsynlig slutt mellom venninna mi og typen hennes. Kom ikke som noe sjokk egentlig, for de har vært limt sammen i 6mnd og har nesten ikke kunnet dra noe sted uten hverandre. Som nevnt tidligere har jeg tatt avstand og det gjør litt vondt å si det, men jeg bryr meg egentlig ikke så mye om det bruddet. Hun har ikke kunnet finne på noe på flere evigheter fordi hun skulle være med typen. Har vi møttes så har typen vært med. Og har vi vært alene så har hun bare klaget over ditten og datten ved han. Føler ihvertfall at hun har pushet meg vekk selv om hun har sagt at "ingen gutt kan komme i mellom oss". Liar. :fnise:

Føler ihvertfall at venner ikke har betydd så mye for henne de 6mnd de var sammen. Du vet, den følelsen av at de kun kontakter deg når de selv trenger noe? Den følelsen har jeg hatt de gangene vi har vært sammen.

Ellers så går det bra med meg! Ser mer positivt på ting, som jeg sa at jeg skulle gjøre. I vinterferien skal jeg nå hjem til mamma og pappa, være med bestevenninna mi og være med typen når jeg kommer hjem til meg selv igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver om gamle på aldershjemmet som dør, minner meg om aldershjemmet hvor bestemoren min bodde. Hun bodde der i seks år, og av og til var det folk som hadde dødd. Det var litt rart. Man ble jo "kjent" med de. Plutselig var de borte. Døde. De pårørende kom og hentet tingene. Rommet stod tomt, og så kom det en ny person og bodde der til hun døde. Noen bodde der i mange år. Andre døde bare etter et par uker. Noen var stille mens andre ropte og skrek nesten døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest snoopy_93

Er heldigvis ikke så mye skriking der jeg jobber da. De fleste er ganske rolige. Er vel bare en som kan være veldig skrikete av seg og er virkelig ikke redd for å tråkke noen på tærne når det kommer til å kommentere deg. "Ey tjukka, du kan faen meg ingenting!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Sitter å tenker litt.

Skrev i et annet innlegg at jeg har funnet en kul i det ene brystet mitt. Tenker en del på det samtidig som jeg tenker på det sjalue trollet jeg har på innsiden. Skulle ønske jeg og sjalusien kunne inngå en skilsmisse eller en pakt om å la meg være i fred.

Litt dårlig selvtillit. Hurra.

Hadde kjæreste kveld fra torsdag til fredag. Mobilen til kjæresten stod ikke stille i to sekunder og det ble vel mer kjæresten og mobilen på date med kjæresten på slep. :fnise:

Jeg føler meg egentlig ganske fucked up på innsiden av en snål grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Da har man fått legetime i morgen kvart over ni.

Fant i går kveld en ny kul på størrelse med en klinkekule på et helt annet sted enn der jeg fant den forrige kulen. Gruer meg litt egentlig. Er ikke så stor fan av å flashe boobs til ukjente mennesker. :fnise:

Ordner seg vel dette også som alt annet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...