Gå til innhold

Møblert eller ikke møblert på visning?


Markjordbær

Anbefalte innlegg

Vi skal selge leiligheten vår. Vi satser på at januar er bedre salgsmåned enn desember, så venter derfor litt. Men vi flytter i nytt hus allerede om en uke. Planen var å ta med alt av møbler. Vi skal kjøpe nye, men tenkte at det ikke hastet så veldig, da vi har mange nok utgifter nå helt i begynnelsen (men skal alltids få råd til det hvis vi må kjøpe nytt med en gang).

Vi selger selv, uten megler.

Vi har allerede tatt salgsbilder av leiligheten, møblert.

Bør vi la en del møbler stå igjen slik at det ser hjemmekoselig ut?

Holder det at bildene har møbler?

Vi har tenkt å ta med oss kjøleskapet vårt. Men hvis vi har møblert leilighet ellers, så ser det vel rart ut med et tomt hull der kjøleskapet skal stå?

Vi må bestemme oss for dette før flyttebilen kommer på lørdag ...

Det byr jo på mer arbeid for oss, vi må skaffe oss ny salong med en gang (skal få ny uansett, men tenkte vi hadde litt mer tid). Ekstra seng har vi.

Dessuten må vi flytte to ganger .. I januar må vi leie tilhenger for å få ut de siste møblene. Og bære de ned 4 etasjer selv (gidder ikke leie flyttefolk to ganger).

Noen som vet noe om hvor mye møbler har å si for salg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi solgte vår leilighet hadde vi det møblert, men med alt av personlig preg fjernet eller skalert ned til et minimum.

Når det gjelder om sengen skal stå på soverommet eller ikke, så tenker jeg at det kommer an på rommets størrelse. Dersom det virker veldig trangt med senga der inne, kan det være en ide å fjerne den. Men hvis rommet er romslig og dere trenger å ta med sengen, så kan den tas med.

Samme med salongen. Hvis den ruver veldig eller står i veien for trafikkflyten, så ville jeg fjernet den.

Dessuten kan det ta mange måneder å få solgt, dere kan trenge å gjennomføre flere visninger. Så hvis dere ikke trenger møblene med det samme, kan de like gjerne stå der tenker jeg. Etter at inntrykket er vurdert. Om kjøleskapet ikke står, så ser det ikke rart ut. Det er mange leiligheter som selges uten. Men du må sjekke med de nye reglene som kom for et par år siden, der står det hva som skal være med. Mener å huske at det var noen endringer ift. hvitevarer, at de skulle følge med dersom det IKKE ble spesifisert i kontrakten.

Nå er det et par år siden jeg solgte selv, så der skal jeg ikke si helt for sikkert. Du må sjekke opp i det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort meg umake ved å la møblene stå igjen hvis det var mest praktisk å flytte dem (eller omvendt).

For meg er det beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet som er det viktige når jeg kjøper noe. Om det er møblert eller ikke er mindre viktig.

Det kan jo uansett ta tid før dere får solgt, vanskelig å spå slikt. Hvis dere gjør hovedflyttejobben nå når flyttebilen kommer, blir det mindre å gjøre i neste omgang (når dere får solgt og må tømme og vaske leil.)

Da jeg skulle selge for ca 4 år siden, var det krise i boligmarkedet, og nesten umulig å få solgt. Da rådet megleren meg til å la møblene stå. For en tom leilighet ga signal om at her hadde noen allerede flyttet ut for en stund siden, og var desperate etter å få solgt. Mens en møblert leilighet på visning tyder på at folk bor der ennå, og er ikke så desperate etter å flytte at de godtar bud langt under prisantydning.

Men nå er det jo ikke så vanskelig å få solgt at man trenger å tenke på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den leiligheten vi har nå var full i dritstygge møbler så vi klarte jo ikke skikkelig å "se" den når vi var på visning. Når alt var tomt så det mye bedre ut. Men noen steder er det jo fint med møbler og det funker jo hvis møblene er fine og passer til huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal selge leiligheten vår. Vi satser på at januar er bedre salgsmåned enn desember, så venter derfor litt. Men vi flytter i nytt hus allerede om en uke. Planen var å ta med alt av møbler. Vi skal kjøpe nye, men tenkte at det ikke hastet så veldig, da vi har mange nok utgifter nå helt i begynnelsen (men skal alltids få råd til det hvis vi må kjøpe nytt med en gang).

Vi selger selv, uten megler.

Vi har allerede tatt salgsbilder av leiligheten, møblert.

Bør vi la en del møbler stå igjen slik at det ser hjemmekoselig ut?

Holder det at bildene har møbler?

Vi har tenkt å ta med oss kjøleskapet vårt. Men hvis vi har møblert leilighet ellers, så ser det vel rart ut med et tomt hull der kjøleskapet skal stå?

Vi må bestemme oss for dette før flyttebilen kommer på lørdag ...

Det byr jo på mer arbeid for oss, vi må skaffe oss ny salong med en gang (skal få ny uansett, men tenkte vi hadde litt mer tid). Ekstra seng har vi.

Dessuten må vi flytte to ganger .. I januar må vi leie tilhenger for å få ut de siste møblene. Og bære de ned 4 etasjer selv (gidder ikke leie flyttefolk to ganger).

Noen som vet noe om hvor mye møbler har å si for salg?

Minst mulig, men sofa, sofabord, tv, spisebord med stoler, kanskje noen tepper må man ha, mener jeg, så at folk kan forestille seg hvordan det ser ut møblert. Men umøblert gir (falsk) følelse at boligen er egentlig større. Det skjedde med oss og leiligheten vi kjøpte. Den ble helt tomt på visningen og så tenkte jeg: Oi, det er stoooor. Nei, det ble ikke det da vi satt inn møblene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger du umøblert så er det lettere for kjøper å se alle skavanker i leiligheten. Jeg kjøpte og på visningen var leiligheten møblert. For å si det pent så fikk jeg meg noen overraskelser da jeg flyttet inn og det var ikke positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok bare flyttet ut alt og latt boligen stå tom. De som er interessert har jo sett bildene før visning uansett. Vi kjøpte nytt hus nå nylig og syns det var deilig at det var tomt på visning, da ser man for seg at man kan flytte rett inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er best om noen store møbler står igjen sånn at man får litt inntrykk av hvor god plass det er. Så dobbeltseng på det største soverommet, hvitevarer på kjøkken og bad, sofa, salongbord og spisebord i stua (f.eks) er en fordel. Men kun hvis det da fortsatt ser lyst og åpent ut. Og hvis møblene er tidløse. En blomstrete sofa fra 70-tallet kan gi følelse av gammel og utdatert leilighet, f.eks.

Men når det er sagt, så er ikke møbler eller ei et kjempeviktig moment. Et lite pluss kan det gi med riktige møbler (vekk med alt småtteri som kan gi et rotete inntrykk), men det utgjør neppe den veldig store forskjellen.

Hvis jeg måtte valgt ville jeg nok prioritert f.eks. et strøk maling på vegger som ser slitt ut osv. Som kjøper så er oppussing det siste jeg ønsker å begynne med (med mindre det er ei rønne jeg kjøper billig og legger til et par millioner til oppussing), så eventuelle skjønnhetsfeil bør rettes opp i før salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...