Gå til innhold

Har dere soveromsvinduet åpent på vinteren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vinduet mitt er åpent dag og natt, hele året. Sover aller best når det er veldig kaldt, og er dessverre til gjengjeld søvnløs omtrent hele sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linda sofie

Vinduet er lukket på vinteren i hvert fall. Kan ha det på gløtt ellers.

Jeg er en frysepinne og orker ikke å ha det kjempe kaldt på soverommet. Jeg sover alltid naken (så pysj, nattkjole osv er ikke noe for meg) Selv om jeg sover med en tykk vinterdyne om vinteren og vinduer er igjen, så synes jeg det er kaldt. Er det flere - grader ute, så har jeg på varmoven litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vinduet på soverommet må være oppe når jeg skal sove. Jeg lukker det om morgenen og åpner det på kvelden.

Det er kun et par storm-netter jeg har hatt vinduet lukket. Våkner helt tung i hodet om vinduet ikke står oppe.

Og ovn på soverommet? Hvordan klarer dere det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soveromsdøren står åpen om dagen for å få inn varme, vinduene er alltid lukket bortsett fra når jeg lufter. Om natta er døren lukket, fordi det finnes dyr i huset som ikke skal være på soverommet om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha vinduet oppe her, fordi det blir så tett luft, selv om varmekablene er av. Jeg holder meg varm med pysj og dyne - og varmeflaske hvis det er skikkelig kaldt. Er vinduet lukket blir jeg tett i nesen og får litt vondt i hodet.

Varmekabler av på vinteren er å be om frostskader. Lite smart. Ha i det minste på laveste temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varmekabler av på vinteren er å be om frostskader. Lite smart. Ha i det minste på laveste temp.

Forutsatt at du bor på bakkenivå da, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å ha det oppe, blir forferdelig å stå opp :fryser: Men samtidig er det forferdelig med varmt soverom, derfor lufter jeg ofte før jeg legger meg.

Soveromsdøren er alltid lukket, hunden sover i en kurv på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinduet står oppe gjennom hele vinteren.

Men jeg har varmovn på å, pga noen dyr i bur:)

så det er passe tempratur=)

liker og ha det kaldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle sovet med åpent vindu hadde jeg kommet for sent på jobb hver dag gjennom vinterhalvåret. Greit nok at dyna er varm, men en skal jo liksom slenge tærne ned gå gulvet etterhvert også! Vi har senga under vinduet, samt baby sammen med oss, så vinduet er lukket på natta. Alle innerdører er åpne, og vi sjokklufter hver morgen. Sliter med mye dugg på vinduene likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det står ikke oppe i minusgrader.

Vi har balansert ventilasjon med varmegjenvinning, og det er den eneste ventilasjonstypen som både har en ventilasjonsvifte som fjerner fuktig og forurenset luft og en vifte som tilfører ny ren og frisk luft :hoppendeglad:

http://www.flexit.no/Produkter/Balansert-ventilasjon/

Vi har den samme, så her er aldri vinduene oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her står soveromsvinduet nesten alltid åpent,lukkes kun når vi er borte eller -20c

Har verandadøren litt åpen mye av dagen om det er sol,den står rett på vinduet her.

Når det er sommer,står alle vinduer åpne hele tiden mer eller mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har pleid å hatt vindauget oppe, men har kjøpt eit gamalt hus og på soverommet der så er ventilen oppe. Lekker sikkert litt ellers også. Ventilen holder i grunn for at lufta ikkje skal bli tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cuntzilla

Må ha det friskt og kaldt på soverommet, ovnen der har jeg aldri brukt.

Men når det er minusgrader så holder det gjerne med trekk fra vindu (som ikke er helt boltet igjen) og fra åpen lufteventil. Har jeg vinduet åpent hele natta så kan det bli litt for kaldt midtvinters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...