Gå til innhold

Sju asylsøkere arrestert etter mistanke om gjengvoldtekt av en 29 år gammel svensk mor.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Sju asylsøkere arrestert etter mistanke om gjengvoldtekt av en 29 år gammel svensk mor.

Politiet mistenker at så mange som elleve menn kan ha vært involvert. Den påståtte voldtekten skjedde mellom fredag og lørdag på en fest hvor kvinnen og mennene hadde deltatt.

Ifølge politiet ble kvinnen overmannet av en gruppe menn som byttet på å brutalt voldta henne.

Deler av voldtektene også kan ha blitt filmet, fortalte en politikilde til Aftonbladet.

Mennene er alle i tyveårene bortsett fra en som er 33.

Det stedet hvor angivelige voldtekten fant sted eies av Migrationsverket og er bebodd av asylsøkere.

Det er ikke kjent hvor omfattende kvinnens skader er.

Kilde: http://www.thelocal.se/37792/20111207/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sju asylsøkere arrestert etter mistanke om gjengvoldtekt av en 29 år gammel svensk mor.

Politiet mistenker at så mange som elleve menn kan ha vært involvert. Den påståtte voldtekten skjedde mellom fredag og lørdag på en fest hvor kvinnen og mennene hadde deltatt.

Ifølge politiet ble kvinnen overmannet av en gruppe menn som byttet på å brutalt voldta henne.

Deler av voldtektene også kan ha blitt filmet, fortalte en politikilde til Aftonbladet.

Mennene er alle i tyveårene bortsett fra en som er 33.

Det stedet hvor angivelige voldtekten fant sted eies av Migrationsverket og er bebodd av asylsøkere.

Det er ikke kjent hvor omfattende kvinnens skader er.

Kilde: http://www.thelocal.se/37792/20111207/

Helt forferdelig. Men hva er det hun gjør der i det hele tatt? :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist sak!

Men jeg kommer ikke helt over hva i alle dager hun gjorde i den leiligheten der asylsøkere bor?!

The flat where the suspected rape took place is owned by the Migration Board (Migrationsverket) and inhabited by asylum seekers.

Det er lov å tenke selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig. Men hva er det hun gjør der i det hele tatt? :sjokkert:

Men tanke på hvor unnvikende og ufarliggjørende svenske aviser omtaler det berikende fellesskapet, kan man jo tenkes at hun ikke trodde det var farlig.

Jeg gogglet litt etter svenske avisartikler, les selv. Jeg så ikke en artikkel der det står noe om etnisitet! WTF? Er det polakker eller kinesere som har voldtatt henne eller?

Verd å få med seg Aftonbladets lissomtolerante artikkel der de rister på hodet over norsk presses omtale av overfallsvoldtekter. Aftonbladet har tydeligvis en mye bedre løsning:

Tysnad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest artikkelen, men kan det hende hun selv bodde på asylmottaket?? At det var derfor hun var der??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge

Moren til sin lille datter:

Nå må du passe deg for skumle gamle menn når du går ut da!

Sverige

Moren til sin lille datter:

Nå må du passe deg for.. eh.. (kommer ikke på noe) neida! Glem det kjære, ingenting er farlig!

Hvis man skal passe seg for noe, er det ikke lurt å vite hva man skal passe seg for? Svenske aviser sier ikke noe, for ikke å "støte".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest artikkelen, men kan det hende hun selv bodde på asylmottaket?? At det var derfor hun var der??

Hun bodde ikke der. Hadde du lest artiklene hadde du visst det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik Aftonbladet analyserer så legger de jo nærmest ansvaret over på kvinnene, samt at de anser overfallsvoldtektene som en bagatell! :kjefte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boen som har hørt om Elin Krantz saken? Denne saken vakte ennorm oppsikt i Sverige. Ei jente ble voldtatt og etter voldtekten fikk hun hodet knust med en veldig stor stein. Media i Sverige var helt paniske for at man skulle få vita at den dømte var fra Etiopia. Selv etter dommen så sladet svensk TV hendene hans. Man har ikke ekte demokrati så lenge pressen ikke er åpen og ærlig. :tristbla:

Edit: Innlegg redigert for link med krenkende innhold. Iah, mod

Endret av Iah
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ikke så mye svensk presse, så jeg vet ikke hvordan media i Sverige presenterer slike saker. Men det var uansvarlig fra hennes side å sette seg i en situasjon alene med menn med helt forskjellig kvinnesyn enn svenskene. De regner det jo som en invitasjon for noe mer enn bare fest. Man må tenke litt før man setter seg i en situasjon med høy risiko for voldtekt. Så ja, her har hun litt av ansvaret for det som skjedde selv. Ellers er det klart at det er asylsøkerne som har hovedansvaret. Alle skal føle seg trygge, men det betyr ikke at du kan bare gå inn løvens bur og forventer at du ikke blir angrepet. Billedlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ikke så mye svensk presse, så jeg vet ikke hvordan media i Sverige presenterer slike saker. Men det var uansvarlig fra hennes side å sette seg i en situasjon alene med menn med helt forskjellig kvinnesyn enn svenskene. De regner det jo som en invitasjon for noe mer enn bare fest. Man må tenke litt før man setter seg i en situasjon med høy risiko for voldtekt. Så ja, her har hun litt av ansvaret for det som skjedde selv. Ellers er det klart at det er asylsøkerne som har hovedansvaret. Alle skal føle seg trygge, men det betyr ikke at du kan bare gå inn løvens bur og forventer at du ikke blir angrepet. Billedlig talt.

Jeg spekulerer bare her, må jeg presisere.

Men det er vel ikke så utenkelig at hun kjente dem fra før, fra en annen setting. Eller iallfall at hun kjente NOEN av dem fra tidligere. Man kommer stort sett på fest fordi man kjenner noen som har invitert en. Kanskje hun trodde at de hun kjente var mennesker som hun kunne stole på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig. Men hva er det hun gjør der i det hele tatt? :sjokkert:

Jeg leste i en svensk-blog at hun var kjærest med en mann som var svensk-statsborger som hadde henne med ditt for å hilse på noen kammerater. Så etter kort tid forlot han asylmottaket, grunnen er ukjent. (kanskje han skulle handle eller kanskje det var en felle)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spekulerer bare her, må jeg presisere.

Men det er vel ikke så utenkelig at hun kjente dem fra før, fra en annen setting. Eller iallfall at hun kjente NOEN av dem fra tidligere. Man kommer stort sett på fest fordi man kjenner noen som har invitert en. Kanskje hun trodde at de hun kjente var mennesker som hun kunne stole på.

Som er gjennomført naivt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spekulerer bare her, må jeg presisere.

Men det er vel ikke så utenkelig at hun kjente dem fra før, fra en annen setting. Eller iallfall at hun kjente NOEN av dem fra tidligere. Man kommer stort sett på fest fordi man kjenner noen som har invitert en. Kanskje hun trodde at de hun kjente var mennesker som hun kunne stole på.

Ja, det er bare å spekulere når vi ikke har mer informasjon. Uansett ville jeg stole på min sjette sans at å være alene sammen med ukjente menn på en fest kan fort bli noe forferdelig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spekulerer bare her, må jeg presisere.

Men det er vel ikke så utenkelig at hun kjente dem fra før, fra en annen setting. Eller iallfall at hun kjente NOEN av dem fra tidligere. Man kommer stort sett på fest fordi man kjenner noen som har invitert en. Kanskje hun trodde at de hun kjente var mennesker som hun kunne stole på.

Jeg leste i en svensk-blog at hun var kjærest med en mann som var svensk-statsborger som hadde henne med ditt for å hilse på noen kammerater. Så etter kort tid forlot han asylmottaket, grunnen er ukjent. (kanskje han skulle handle eller kanskje det var en felle)

Som er gjennomført naivt i utgangspunktet.

Ja, det er bare å spekulere når vi ikke har mer informasjon. Uansett ville jeg stole på min sjette sans at å være alene sammen med ukjente menn på en fest kan fort bli noe forferdelig opplevelse.

Hvis kjæresten din inviterte deg med til en fest for å møte noen venner av ham, ville du blitt med?

Hvis han måtte forlate festen på et eller annet tidspkt, ville du følt at du måtte gå? De er jo tross alt vennene til kjæresten din.

Det nivået av paranoia som dere foreskriver, sitter ikke så godt sammen med begrepene "kjæreste" og "kompiser". Dere har selvsagt den fordelen at dere kan argumentere ut fra etterpåklokskap. Men gjør et ærlig forsøk på å sette dere inn i situasjonen FØR voldtekten: Hvor stor fare ville dere følt dere i dersom dere befant dere på en fest der alle deltakerne var venner av kjæresten deres?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjæresten din inviterte deg med til en fest for å møte noen venner av ham, ville du blitt med?

Hvis han måtte forlate festen på et eller annet tidspkt, ville du følt at du måtte gå? De er jo tross alt vennene til kjæresten din.

Det nivået av paranoia som dere foreskriver, sitter ikke så godt sammen med begrepene "kjæreste" og "kompiser". Dere har selvsagt den fordelen at dere kan argumentere ut fra etterpåklokskap. Men gjør et ærlig forsøk på å sette dere inn i situasjonen FØR voldtekten: Hvor stor fare ville dere følt dere i dersom dere befant dere på en fest der alle deltakerne var venner av kjæresten deres?

La meg bare få legge til at jeg stoler ikke å mennekser, uansett. Det preger nok mitt standpunkt og mine meninger. Om "kjæresten" hadde gått, så hadde jeg gått samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La meg bare få legge til at jeg stoler ikke å mennekser, uansett. Det preger nok mitt standpunkt og mine meninger. Om "kjæresten" hadde gått, så hadde jeg gått samtidig.

Og i etterpåklokskapens klare lys er det et fornuftig standpunkt. Men i langt de fleste tilfeller vil ikke gjengvoldtekt være det uavvendelige resultatet hvis man velger å bli en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i etterpåklokskapens klare lys er det et fornuftig standpunkt. Men i langt de fleste tilfeller vil ikke gjengvoldtekt være det uavvendelige resultatet hvis man velger å bli en stund.

Det er riktig, men så er en såpass skeptisk til menneskeheten i utgangspunktet at en unngår situasjoner som potensielt kan utvikle seg slik uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjæresten din inviterte deg med til en fest for å møte noen venner av ham, ville du blitt med?

Hvis han måtte forlate festen på et eller annet tidspkt, ville du følt at du måtte gå? De er jo tross alt vennene til kjæresten din.

Det nivået av paranoia som dere foreskriver, sitter ikke så godt sammen med begrepene "kjæreste" og "kompiser". Dere har selvsagt den fordelen at dere kan argumentere ut fra etterpåklokskap. Men gjør et ærlig forsøk på å sette dere inn i situasjonen FØR voldtekten: Hvor stor fare ville dere følt dere i dersom dere befant dere på en fest der alle deltakerne var venner av kjæresten deres?

Hvis jeg kjenner dem fra før, så er det en ting og jeg stoler på dem mer. Hvis han forlater stedet og lar meg alene med ukjente (selv om de er hans kompiser, jeg kjenner dem ikke), så er det noe helt annet og da ville jeg nekte å vente på han alene, men gjerne bli med han. Jeg foretrekker å være litt "paranoid", enn å være naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boen som har hørt om Elin Krantz saken? Denne saken vakte ennorm oppsikt i Sverige. Ei jente ble voldtatt og etter voldtekten fikk hun hodet knust med en veldig stor stein. Media i Sverige var helt paniske for at man skulle få vita at den dømte var fra Etiopia. Selv etter dommen så sladet svensk TV hendene hans. Man har ikke ekte demokrati så lenge pressen ikke er åpen og ærlig. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...