Gå til innhold

Panikkannfall?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt sosial angst i mange år, men har aldri fått annfall. Jeg var ute (natt) igår, og drakk endel, og en kaffe. Legevakten snakket noe med at dette kan ha forårsaket annfallet? blandingen.

Har aldri fått det slik før.

Plutselig så klarte jeg ikke å puste, og hyperventilerte bare i mange timer. Det var helt jævelig. Etterhvert begynte jeg skjelve i hele kroppen, jeg fikk problemer med å gå, og møttes støttes/settes i rullestol, og hjelpes opp i sengen. Og jeg frøys som faen, føltes ut som jeg skulle besvime når jeg gikk bortere så måtte ha støtte/sette meg ned.. klarer ikke helt å beskrive hva som skjedde.. :S

Tror dere dette er noe som kommer til å skje igjen og at jeg faktisk har utviklet panikkangst? .. TROR det har skjedd EN gang før for mange år siden, men ikke som denne gangen!

Jeg ble jo kontaktet av mange sykepleiere/leger som passet på meg, og ambulant team som kom å snakket med meg.. var helt nede, og ville bare en ting: bort.... så hun sendte meg videre til legen, klarte ikke å si noe til han, bare gråt, skalv og pustet tungt. Tilslutt ga han opp og bare sendte meg hjem... hyggelig?

Når jeg kom ut måtte jeg bare sette meg, for jeg klarte fortsatt ikke gå, pustet enda mer og skalv... :(

Tilslutt greide jeg endelig dra hjem,. (rundt 12 idag tidlig, slapp vel ut fra legevakta 10-11) ..

Nå skjelver jeg bare litt og fryyyser. Men plutselig er jeg jo varm og..

Husker ikke sist jeg følte meg så fær.. hva er det som skjer??? :´(

jeg er 21 btw!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som et slags panikkanfall ja. Fikk du ingenting beroligende mens du var på legevakten?

Skrevet

Nei.

Angrer nå på at jeg ikke spurte.. fikk nesten ikke sove når jeg kom hjem og sliter med det nå og :S! Føles ut som je gikke har fått pusten igjen enda...

De sjekket blodtrykk, stakk meg i fingeren og slo meg på foten.. og magen min tilslutt, men da følte jeg han gikk ned i buksen på meg, så reiste meg fort vekk :s

men, fikk ikke noe svar på hva som "feilte" meg. Var nattravnerne sin ide å få meg til legevakten.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Høres ut som om du trenger en som kan gjøre noe med psyken din, ikke leger og helsesøstre. Går du til psykolog?

Skrevet

Høres veldig ut som panikkangst ja, men den sitter langt inne hos leger tror jeg. Men, når det var så kraftig er det rart du ikke fikk noe å roe deg på. Men, kommer litt an på hvor mye alkohol du hadde drukket? Ikke bra å blande vettu'.

Jeg kan ikke gi så mange gode råd, men hold deg langt unna alkohol iallefall. Det er aldri psitivt. Om du får flere slike anfall?? Ikke godt å si, du kan få et nytt i morgen, eller det kan gå to uker, 4 måneder, eller aldri mere.

Bare husk, det er ikke farlig!

Skrevet

Trenger det. Går jo til psykolog, men angsten er jo så sterk at jeg ikke får sagt noe :/

Forundrer meg ikke om dette er utfallet, angsten har vært helt jævelig i høst... (verre enn før)

De på legevakten skulle ringe meg til uka, om de ikke gjør det for som f.. vet jeg ikke hva jeg gjør :(

hadde drukket to vin flasker så kanskje derfor jeg ikke fikk neo å roe meg ned på!

Er vel ikke farlig, men faen så ubehagelig når man ikke kan kontrollere det, men er vel ikke så mye en lege kan gjøre heller!

Skrevet

Tror du skal spørre etter beroligende jeg..

Jeg fikk mitt første panikkanfall da jeg var ca 8 år. Mine foreldre hadde bedt klassen i bursdagsbesøk hos meg, og jeg var hjemme alene (de skulle ut å handle siste del av brus o.l), da det plutselig ringte på døren. Jeg frøs helt til, gjemte meg på badet i badekaret og satt der og skalv. Etter ca 20 min med dørklokken som kimte kom mine foreldre hjem og låste opp og fant meg (med halve klassen bak) Det kommer jeg ALDRI til å glemme...

Så gikk det ca 13år, da var jeg på din alder, og jeg begynte å få antydninger til "kronisk" angst. Jeg har tatt sobril siden (ved behov, ca 2 pr.dag), og jeg har aldri følt meg mer "hel" og har det ganske bra.

Men innimellom kommer det. Ikke kraftig "nok", men det er så ille at jeg feks må gå av bussen før jeg skal, eller at jeg føler jeg skal svime av i butikken med suselyder i hodet.

Ja, snakk med legen din. Forstår han ikke angst, så bytt lege. :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Hadde du drukket to flasker vin så er det ikke rart at du ikke fikk medikamenter som stesolid/valium/sobril. Men du burde ikke blitt sendt hjem, men lagt inn til observasjon.

Vet ikke om du er klar over det, men større mengder alkohol kan forverre angst og panikkanfall, så vær forsiktig med alkohylere.....

• Liker 2
Skrevet

AB#9 her igjen. Som AB#10 skriver, vær forsiktig med alkohol og medikamenter ja.

Jeg tenkte mer på å dra til legen og få resept utenom denne episoden.

Skrevet

Husk at tabletter løser ingenting i lengden da.....er brannslukning der og da.

• Liker 2
Skrevet

Husk at tabletter løser ingenting i lengden da.....er brannslukning der og da.

Bulleshit. Tabletter kan hjelpe mange i lengden.

• Liker 1
Skrevet

De på legevakten skulle ringe meg til uka, om de ikke gjør det for som f.. vet jeg ikke hva jeg gjør :(

hadde drukket to vin flasker så kanskje derfor jeg ikke fikk neo å roe meg ned på!

For det første - legevakten følger i utgangspunktet ikke opp pasienter. Er du helt sikker på at de skulle ringe deg? I såfall - hvorfor? Legevakten behandler der og da, og henviser eventuelt videre. De følger ikke opp pasienter

For det andre - to flasker vin er for de aller fleste MYE alkohol! Noen og enhver kan få fysiske reaksjoner av en sånn mengde alkohol!

"Bulleshit"??

Det kommer helt an på hvilke tabletter man snakker om. Angsdempende tabletter, som f.eks. Sobril, er brannslokking. Blir du hekta på Sobril, er du ute og kjører. Sobril er sterkt vanedannende, og en trigger for kjemisk basert angst. Så jo, mange angstdempende medisiner er å betrakte som brannslukkere.

• Liker 5
Skrevet

"Bulleshit"??

Det kommer helt an på hvilke tabletter man snakker om. Angsdempende tabletter, som f.eks. Sobril, er brannslokking. Blir du hekta på Sobril, er du ute og kjører. Sobril er sterkt vanedannende, og en trigger for kjemisk basert angst. Så jo, mange angstdempende medisiner er å betrakte som brannslukkere.

Så klart er mange vanedannende medisiner det verste man kan begynne på. MEN du skal også vite hvem som får disse. Legene er VELDIG skeptiske til å skrive disse ut. Noen tar dem fordi de trenger dem, andre fordi de ruser seg. Stor forskjell.

• Liker 1
Skrevet

Så klart er mange vanedannende medisiner det verste man kan begynne på. MEN du skal også vite hvem som får disse. Legene er VELDIG skeptiske til å skrive disse ut. Noen tar dem fordi de trenger dem, andre fordi de ruser seg. Stor forskjell.

Og så? Hva har dette med saken å gjøre? Blir jo en helt annen diskusjon... :roll:

• Liker 2
Skrevet

Og i tillegg AB, det finnes både A, B og C-preparater som kan virke mot angst.

• Liker 1
Skrevet

Og så? Hva har dette med saken å gjøre? Blir jo en helt annen diskusjon... :roll:

:filer:

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke en helt annen diskusjon. Ts funderer på hvorfor hun ikke fikk noe beroligende. Det sier seg selv at to flasker vin og en betydelig promille (som man får etter to flasker vin) ikke går sammen med sobril, stesolid, valium, vival...

• Liker 2
Skrevet

Det hjelper der og da, men ikke på lang sikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...