Gå til innhold

Ultralyd i 12. uke


Norna

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.6492762

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7903072

Ultralyd gjør også at man kan påpeke feil, sykdom og funksjonshemming hos fosteret. Jeg synes det er bra fordi at da kan man velge om man vil forsette eller ikke, samtidig så annerkjenner jeg at når en befruktelse har skjedd er det skapt et menneskeliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er for, men ikke pga sykdom/skade perspektivet. Jeg synes det er utrolig koselig å "se" det som ligger å koser seg inni magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uten tvil FOR. Vi tok privat UL i uke 12 for å se at hjertet slo og at alt stod bra til, fikk sjokk når gyn ikke fant noe bankende hjerte:( Da hadde h*n vært død i magen min i en mnd....</3 Det var MA, magen min vokste og alle symptomene var fortsatt der..Unner ingen å gå sånn og tro man har en levende liten skatt i magen,som egentlig er død :(

For hver uke som går frem til den store milepælen som 12 uke er,så føler man seg bittelitt tryggere...og man begynner å glede seg mer og mer over noe som endelig virker som en realitet. Jeg tror sorgen hadde vært ENDA større hvis vi hadde gått helt til uke 17/18 med troen på at vi hadde en levende spire i magen....

Men debatten om UL til alle i uke 12 er vanskelig... Man vil jo selvsagt ikke ta tiden og ressursene som alvorlig syke egentlig har et stort og akutt behov for. Feks kreftpasientene... I en "perfekt verden" ville "rike Norge" hatt tid og ressurser til begge deler. Men det er klart at alvorlig syke må prioriteres..... Vanskelig debatt=(

(Selve dabetten ang selvbestemt abort i forhold til kromosomavvik er et stort kapittel for seg selv som jeg ikke orker å begynne på)

Endret av Eliine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør være et tilbud, og frivillig å benytte seg av.

Jeg synes det er helt greit hvis man ønsker å kvitte seg med et sykt barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...