Gå til innhold

"Svigerinne", 16 år og kjempekresen...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest sunshine-t

.. hva gir vi henne? SÅ skal det også sies at samboern min ikke vet selv enda hva vi skal gi, for det er "jo tross alt lenge igjen til jul.. ikke stress enda!!" så..

noen forslag?

ikke gavekort på klær

ikke cder

ikke gaveabb på noen blader..

sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sunshine-t

kokebok er ikke aktuelet, siden hun bare lager boller når hun baker.. :-?

aromaterapi var jo ett godt forslag, men det er fullbokket frem til en stund etter jul og jeg tviler på hun ville gått alene.. men det var absolutt et forslag og kommer med til gubben!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på kinobilletter.

Kontantkort til mobilen

Kalender... /almanakk/pm el..

Eller et gavekort på kjøpesenter om det er i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunshine-t

Hun har mange kokebøker. grunnen til hun bare bare boller er at hun er så vrang i matveien. hun liker ingenting, så hun får bare oppføre seg så barnslig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er hun like kresen når det gjelder produkter fra et parfymeri (eller Body Shop)? Hvis ikke er det jo masse renseprodukt osv. som er forbruksvare som man alltids trenger påfyll av. Eller spør om det er en parfyme hun ønsker seg.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ett gavekort på hudpleietime eller aromaterapi var en god idé, da trenger du ikke bestille time. Da kan hun bestille tid selv, og evt. ta med seg en venninne (som betaler selv).

Eller hva med en "luksus-pakke" fra body-shop? Med badeskum, kremer, duftlys og slikt?

Var dødskresen på alt selv når jeg var 16, men elsket alle mulige selvpleie-saker og sånn som føltes litt luksuriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke giddet å bruke mye energi på henne, men jeg er jo ganske kynisk mht hvem jeg gir gaver til. Hvis hun er så kresen ville jeg gitt henne et gavekort, SELV OM du sier det er uaktuelt. Det MÅ da være en cd eller klesplagg hun kan tenke seg om hun får velge det ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva interesserer hun seg for da? Sminke, såper eller noe i den duren. Da vi var i den alderen likte vi best å få noe litt stilig. Hva med å gå inn i en gavebutikk å kjøpe noe bare for det er tøft. En stilig ramme eller et bilde eller noe annet sånn litt kult. En lampe kanskje eller går hun på skole, hva med noe hun kan bruke i skolesammenheng? En kul veske eller en perm eller.. Kanskje hun er alternativt opptatt? En bok om det, eller tarotkorter eller en pendel, eller røkelse og oljer. Hansker, duk, lysestaker ..... osv

En 16 årig jente er jo nesten det enkleste å finne noe til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min søster vært kresen, barnslig og fisefin hadde jeg gitt henne en gave deretter: Gavepakke på blyanter, penner, viskelær etc i knall rosa og masse glitterstæsj. Det syntes nemlig jeg var ordentlig stas da JEG var ti år :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi henne et felles gavekort som gjelder for et helt kjøpesenter. (F.eks Kvadrat eller Oslo City). Da kan hun vrake og velge i butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo gi gave til folk hvis man vil for å glede dem.. det er ikke noe som heter å forlange superfine gaver fordi man er en kresen surpotte. Det er ivertfall i slike tilfeller man gjør det veldig veldig enkelt.. gavekort eller en bok eller noe. Bruk omtanke til å finne gave til noen som setter pris på det istedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t
Hvis man er så kresen så får man vel lage seg en spesifisert ønskeliste' date=' da?![/quote']

en stort speil til 2000kr

kombi dvd/video/karako til fankens tusen.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om man på en ønskeliste setter på ønsker til flere tusen kroner og kun det, så er man noget uten tanke for andre enn seg selv.

Ønsker meg hus og bil og sydentur jeg og, men ingenting av det står på ønskelista mi. Man må jo ønske seg ting innenfor rimelighetens grenser. Innenfor giverens grenser.

Om hun absolutt må ha dyre gaver så kan dere vel gå sammen flere og spleise? Synd for henne, for det blir mindre gaver på henne. Ikke deres problem :blunke:

Men seriøst, jeg tror ikke jeg hadde ofra denne søsteren en eneste julegavetanke til. Kjøp en snopestrømpe på Rimi :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun ønsker seg så dyre gaver kan det unektelig virke som om hun faktisk er vandt med å få så dyre gaver. Jeg har vondt for å tro hun plutselig fant ut at til tross for tidlligere årds julegaver til 200 vil hun i år øke det til 4000. Virker lite sannsynlig syns jeg. Og tenker at kanskje det er svigersøster som ikke liker ungdommer så godt? Trett og lei - i tilfelle nok forståelig.

Men det er også forståelig at en 16 åring forventer det hun er vandt med å få, det er jo bare til å kjøpe noe dere selv ønsker å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

nå stikker jeg på kvadrat i dag, og finner jeg ikke noe, så blir det gavekort. enkelt og greit. viss hun ikke liker det, kan det heller vær.. da kan heller jeg ta det tilbake igjen. jeg har ikke noe problem med å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gavekort hadde nok blitt løsningen ja...

Da kan hun selv velge, event betale resten selv. Eller hun da kan "slå sammen" flere gavekort/pengegaver og få en dyr gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...