Gå til innhold

Dødsstraff


Drizzt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Offensive Pie

Syke greier. Men, selv om andre mennesker begår grusomheter, kan jeg ikke si jeg vil støtte en regjering som går inn for å ta igjen med samme mynt. Og tenk på faren for justismord!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt forferdelig sak! Men jeg mener likevel ingen har rett til å drepe andre og derfor er det synd at de blir dømt til døden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, helt fryktelig :( Tror jeg har lest om denne saken før og, og får helt vondt i magen nå som da.

Men dødsstraff vil jeg alltid være i mot. Det er helt umulig å helt fjerne faren for justismord, og da kan man rett og slett ikke ta risken! Men selv om det skulle være ordnet, er jeg fortsatt i mot å ta liv, jeg synes ingen skal ha makten at de bestemmer hvem som skal få leve og dø.

Og all forskning viser jo at land med dødsstraff ikke får mindre kriminalitet, så virker ikke som det har noen allmennpreventiv effekt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette viser jo kun at TS er på samme mentale nivå som gjerningspersonene, men det visste jeg jo fra før...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dødsstraff slipper folk "unna" straffen sin.

Ikke i USA. I USA så er det ikke uvanlig å sitte inne både 10 og 20 år før de får sprøyta. Han som satt lengst satt vel inne rundt 33 år. Usikker på om han fortsatt er der. Jeg vil ikke påstå at han slapp "unna" straffen sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser jo kun at TS er på samme mentale nivå som gjerningspersonene, men det visste jeg jo fra før...

Dette viser at du ikke vet noe om meg og er så redd å si meningen din åpent at du gjemmer deg bak AB. Ja, i slike saker hvor gjerningsmennene er kjente, er jeg for dødsstraff. Han som overlevde kunne peke dem ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser at du ikke vet noe om meg og er så redd å si meningen din åpent at du gjemmer deg bak AB. Ja, i slike saker hvor gjerningsmennene er kjente, er jeg for dødsstraff. Han som overlevde kunne peke dem ut.

Så bra da :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser at du ikke vet noe om meg og er så redd å si meningen din åpent at du gjemmer deg bak AB. Ja, i slike saker hvor gjerningsmennene er kjente, er jeg for dødsstraff. Han som overlevde kunne peke dem ut.

Jeg har lest hva du har skrevet i andre tråder. Nuff said. AB-kommentaren kan du bare drite i. Er du for dødsstraff er du er du på samme nivå som en morder. Case closed.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hva du har skrevet i andre tråder. Nuff said. AB-kommentaren kan du bare drite i. Er du for dødsstraff er du er du på samme nivå som en morder. Case closed.

Verden er ikke bare svart og hvitt, det fins andre farger også. Men det får du lære selv en dag.

MorAase, hva med alle de som faktisk er skyldige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest hva du har skrevet i andre tråder. Nuff said. AB-kommentaren kan du bare drite i. Er du for dødsstraff er du er du på samme nivå som en morder. Case closed.

Enig.

TS linker til en sak jeg har lest flere ganger og som uten tvil er aldeles forferdelig, men den blir ikke noe bedre av å drepe gjerningsmennene.

Saken MorAase linker til er vel verdt å lese forresten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er ikke bare svart og hvitt, det fins andre farger også. Men det får du lære selv en dag.

MorAase, hva med alle de som faktisk er skyldige?

Ja, hva med dem? Skal man drepe folk med overlegg? Verste jeg har hørt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verden er ikke bare svart og hvitt, det fins andre farger også. Men det får du lære selv en dag.

MorAase, hva med alle de som faktisk er skyldige?

Skal heller ikke drepes. Det er ikke riktig av et sivilisert samfunn å begå overlagte drap som hevn. Da er vi på nivå med bygda i Irak... Et sivilisert samfunn låser drapsmenn og overgripere inne til de dør en naturlig død, som oftest alderdom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går jo ikke fri selv om de ikke får dødsstraff?

Nettopp! samt at samfunnet beholder sin verdighet ved å kunne, så langt det lar seg gjøre, rette opp i de justismord som begås. Det er også høyverdig å ha ryggrad nok til å reagere med sinnsro nok til å ikke synke ned på rabiate drapsmenn sitt nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva med dem? Skal man drepe folk med overlegg? Verste jeg har hørt.

Hvem har skylden når livstidsdømte for drap rømmer og begår andre drap? For ja, det fins en del slike saker også. Hvem har skylden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har skylden når livstidsdømte for drap rømmer og begår andre drap? For ja, det fins en del slike saker også. Hvem har skylden da?

Den som dreper. Er ALLTID den som dreper som har ansvaret. At noen har rømt forsvarer ikek på noe som helst vis at et sivilisert samfunn tar en rabiat drapsmann sin rolle.

Forøvrig, når en uskyldig dødsdømt blir drept av staten, hvem har ansvaret da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...