Gå til innhold

Hedvigs thingamabobs


HedvigR

Anbefalte innlegg

Oi, siden dette er min personlige spammetråd kan jeg jo skamløst reklamere for bloggen min og. Jeg skrev et innlegg i dag inspirert av en diskusjon jeg hadde om fordommer på et annet forum for en stund siden. Hvisduleserfårduklem!

Vil forresten poste mere yummybilder her. Fint å hvile øynene på etter å ha stirra i pensumbøker :fnise:

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, veeel.. jaa? :sjenert:

Men er jo ikke no galt å ha noe fint å hvile øynene på av og til :fnise: Har jo vært så innestengt med eksamenslesing i det siste føler jeg, så jeg får jo ikke kommet meg ut og sett folk i virkeligheten.

Akkurat nå tar jeg meg en pause fra sosiolingvistikk.. det er kjedelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jaa det er det :fnise: Men jeg kan sette pris på kvinnelig skjønnhet også da :Nikke:

Postet bilde Postet bilde

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Hei. :) Jeg vet det er skikk og bruk å spørre før man blander seg inn i andres dagbøker, men jeg er av typen som banker og går rett inn tydeligvis. :natti:

Jeg likte blogginnlegget ditt om fordommer! Jeg er enig med deg, fordommer er noe alle har. Det er en av mange måter å orientere seg i livet på, mener jeg. Folk som sier de ikke har fordommer..vel, jeg mistenker dem for å ha bestemt seg for at fordommene deres kan betegnes som ren fakta i stedet. Det er verre.

For å kompensere for min manglende folkeskikk, så legger jeg til at jeg liker musikksmaken din. :)

Lykke til med eksamenslesinga. Sosiolingvistikk er da vel stas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. :) Jeg vet det er skikk og bruk å spørre før man blander seg inn i andres dagbøker, men jeg er av typen som banker og går rett inn tydeligvis. :natti:

Jeg likte blogginnlegget ditt om fordommer! Jeg er enig med deg, fordommer er noe alle har. Det er en av mange måter å orientere seg i livet på, mener jeg. Folk som sier de ikke har fordommer..vel, jeg mistenker dem for å ha bestemt seg for at fordommene deres kan betegnes som ren fakta i stedet. Det er verre.

For å kompensere for min manglende folkeskikk, så legger jeg til at jeg liker musikksmaken din. :)

Lykke til med eksamenslesinga. Sosiolingvistikk er da vel stas?

Til å være en som mangler folkeskikk er du veldig koselig :fnise:

Og takk takk, og veldig enig med deg i det jeg uthevet!!

Sosiolingvistikk er egentlig veldig interessant, og jeg liker veldig godt når vi har forelesninger om det! Men å lese til hva som helst når det gjelder eksamen blir så kjedelig, særlig når det gjelder å huske begreper og slikt. Nå skal jeg snart hoppe over til språkhistorie, og da blir det mange årstall i tillegg :bond:

Og jeg kommer sikkert til å legge ut mer musikk snart :D Det er jo en unnskyldning for ikke å lese. Jeg har pause frem til kl. 18:00 nå har jeg bestemt meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke no mer lesing i dag :) Jeg ga meg kl. halv ni og bestemte meg for å se en film sammen med ei i kollektivet i stedet. Man må jo belønne seg litt og ;)

Nå sitter jeg og koser meg med Tom Waits på øret :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :hoppe:

Takk :D Så sinnsykt deilig!! Var veldig heldig med oppgaven, men trodde likevel ikke det skulle bli en A.

Kan jeg også få være med her? :sjenert: Følger med på bloggen din skjønner du. Elsker musikksmaken din! :rodmer:

Selvfølgelig, og så artig at du gjør det :jepp: Og hvis du liker musikksmaken din liker jeg garantert din og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

grattis hedvig! :hoppendeglad:

bedre kunne det ikke bli!

det kommer til å bli noe av deg en dag :fnise:

og foresten- har du noen gang møtt en annen person som også heter hedvig? det er jo så sjeldent.. men veldig veldig fint! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal se utdanninga mi ikke blir helt bortkasta nei :fnise:

Jeg har faktisk møtt én person, og en beboer på et sykehjem jeg har jobbet på :jepp: Hun syntes det var så artig at vi hadde samme navn, så etter det ble jeg hennes yndlingsansatt :fnise:

Ellers har jeg egentlig bare hørt om andre Hedviger.. Eller jo, vent! Familien til ei barndomsvenninne av meg oppkalte faktisk sin siste datter etter meg (de hadde ikke hørt navnet før), det er jo litt kult :) Og takk forresten, er ganske godt fornøyd med navnet sjøl ^^

Hmm.. Jeg tror jeg kanskje skal gå ut i butikken og kjøpe meg noe litt godt som belønning til meg selv?

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, og så artig at du gjør det :jepp: Og hvis du liker musikksmaken din liker jeg garantert din og :fnise:

:5:

:ler:

Hedvig får meg til å tenke på ugla til Harry Potter. Og det er kjempepositivt altså, for jeg elsker både Harry Potter og ugler. :hjerte: Uttaler du det med g eller k? :klo:

Belønning er definitivt noe du fortjener etter en A. Jeg skal belønne meg med oreo og melk i kveld, bare fordi. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:5:

:ler:

Hedvig får meg til å tenke på ugla til Harry Potter. Og det er kjempepositivt altså, for jeg elsker både Harry Potter og ugler. :hjerte: Uttaler du det med g eller k? :klo:

Belønning er definitivt noe du fortjener etter en A. Jeg skal belønne meg med oreo og melk i kveld, bare fordi. :fnise:

Jeg uttaler det som en K :) Og jeg elsker også Harry Potter og ugler :fnise: Tar alltid og leser de siste HP-bøkene om og om og om igjen når jeg ikke har noe å gjøre, blir aldri lei. Siste uka begynte jeg faktisk på enern igjen og, var så lenge siden sist. Nå har jeg kommet til fire, så har jo klart å snike inn en del morolesing blant pensumpugginga og.

Og jeg er veldig for ideen om å belønne seg selv bare fordi ^^

Gratulerer med Aen din!

:D

Tusen takk :bolledeig:

Jeg måtte først spørre om sensor var seriøs eller ikke, og da lo hun og ga meg en klem. Fikk sannelig en klem fra faglærer og, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Harry Potter. :rodmer: Jeg har lest alle bøkene sikkert 10 ganger hver. :sjenert: Er litt eldre enn deg jeg da (27) og leste den første boken med en gang den var kommet ut på norsk. Da var jeg vel 11 år eller noe. :jepp:

(Og ang. ugler har jeg visst tatt litt av i det siste. Jenta vår skal få uglerom så alt av innredningen er enten formet som ugler eller har bilde av ugler! :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Harry Potter. :rodmer: Jeg har lest alle bøkene sikkert 10 ganger hver. :sjenert: Er litt eldre enn deg jeg da (27) og leste den første boken med en gang den var kommet ut på norsk. Da var jeg vel 11 år eller noe. :jepp:

(Og ang. ugler har jeg visst tatt litt av i det siste. Jenta vår skal få uglerom så alt av innredningen er enten formet som ugler eller har bilde av ugler! :hoho: )

Neei, du må ha vært eldre, for første boka kom på norsk i 1999, og da var jeg 9 år og HP-frelst :fnise:

Jeg har vært flittig nok til å lese alle bøkene både på norsk og engelsk (og flere ganger på hvert språk), og i det siste har jeg starta på nytt på filmene, så de står på når jeg gjør husarbeid og strikker. Liker bøkene best, da :rodmer:

Liker forresten navnet Hedvig også! Herlig med navn som ikke er på topp 10 annethvert år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også bøkene best. Av filmene liker jeg de første, men de siste ble det altfor mye forandring fra stemningen i bøkene synes jeg :/

Leser forresten bok 6 og 7 minst to ganger hver i året, så jeg har egentlig mista telling litt på hvor ofte de er lest nå :fnise:

Er det forresten noen her som leser HP-fanfics? Jeg er som regel ikke noe stor fan av de, det er få som klarer å skrive ordentlige om karakterene til Rowling uten at det bare blir litt dumt, MEN! Jeg har funnet en helt fantastisk en som handler om Lily og Snape da de gikk på Hogwarts. Den er veldig bra skrevet, og er "canon", altså det går ikke vekk fra den ordentlige historien. Link her ;)

Og artig at så mange liker navnet mitt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...