Gå til innhold

Føler meg så sjalu


Gjest Sliten

Anbefalte innlegg

Jeg har lest side opp og side ned om sjalusi, for å forsøke å gjøre noe med at jeg føler meg sjalu. Vil ikke ha det sånn.

Det verste er at konklusjonen, etter å ha lest mye om emnet, er at jeg antakelig ikke er så sjalu likevel?

Jeg har vært i forhold i 9 år før denne mannen, aldri vært sjalu tidligere. Antakelig fordi jeg visste hvor jeg hadde kjæresten min, og han gjorde alle de små tingene for å få meg ti å føle meg trygg og vel. Jeg mener dette er en indikator på at jeg ikke er spesielt sjalu av natur, om det går an å si det sånn.

Min nåværende kjæreste gjør så mye rart.. Han flørter med alt og alle, legger an på alt av mine kvinnelige bekjente, inkludert familiemedlemmer.

Han unnlater å invitere meg med i familieselskaper der alle andre har damene sine med, og han har åpent fortalt at han tenker på å ha sex med nesten hver eneste jente han ser.

Han sier han har vært for feig til å dumpe tidligere kjærester, så han har vært utro, og latt dem dumpe han. Slike ting stikker sånn i magen min.

Og her sitter jeg å forsøker på å bli mindre sjalu med "hjelp til selvhjelp". Kanskje er det meningen at man skal være sjalu i slike situasjoner.

Hva mener du, ville du blitt sjalu på dette? Kan hende er det mannen min det er "feil på".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er no feil med mannen din jeg :sukk: Hadde en jeg vært sammen med oppført seg slik så hadde ikke det forholdet vart lenge :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres ikke kjekt ut. Men en del menn sier det bare for å gjøre en sjalu, for de fleste liker vell at kjæresten er litt sjalu? Prøv å ta det opp med han og fortell det sånn som du skriver om hvordan du føler det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å være sjalu når kjæresten gjør ting som tråkker over dine grenser, slik som å flørte med andre etc.

Sjalusi er ikke galt før den er irrasjonell, før man forsøker å kontrollere partneren sin etc. Sjalusi finnes i et veldig bredt spekter, fra den (10) kontrollerende/irrasjonelle trangen til å bestemme over partneren sin til den man kjenner når man (1) vet at partneren har vært utro. Man kan så befinne seg flere plasser mellom disse to ytterpunktene, men det høres ut som at du er mer nær punkt 1 på skalaen.

Om jeg var deg ville jeg tenkt at jeg kanskje ikke ønsket å være sammen med en som fikk meg til å føle meg så usikker på meg selv og forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...