Gå til innhold

Prosjekt Røykeslutt!

Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

Tredemølle: 30 min/3,6 K

Powerwalk hele veien

Kneet er fucka. Ikke superfucka, men ikke bra. Hvis jeg prøver å jogge begynner det å kile rett over kneskåla. Dårlig tegn. Dette gjør meg ytterst deprimert, for hvis det er noe som er DEMOTIVERENDE og KJEDELIG så er det å gå på tredemølle, og hvis det er noe som er KJIPT så er det den jævla ergometersykkelen! Vil ikke bytte ut mølla med sykkel.. :/

Så neste joggeøkt (onsdag) blir bytta ut med en gåtur ute hvis været er godt.

Planlegger i så fall intervalltrening mellom lyktestolper. Annenhver lengde powerwalk/normal gange.

Høres det smart ut?

Hm.

Iallefall ikke press deg til å løpe med vondt kne. Da er løpet fort kjørt!

Ren powerwalking er mer fornuftig. Ellipsemaskin er også et godt alternativ, da slipper du belastningen på kneet. Jeg synes ellipse er gøyere enn sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Jepp, men har bare tilgang på mølle og sykkel av apparater, samt uteaktiviteter såklart.. Skulle gjerne elipsa litt, for å si det sånn :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg kan jo spørre mamma om du kan kjøpe ellipsemaskinen hennes? :P Tror den bare står og støver ned i kjelleren hennes nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Haha! Takk for tipset, men det har jeg ikke råd til:/

Og ikke plass heller:p

--

Har spist som normalt i dag, men har bare 100 kalorier "igjen"

Grunnen:hadde hjemmelaga linseburgere til middag, men far kjøpte burgerbrød fra rema 1000. Svimlende 300 kalorier per 100 gram! Og det ble to burgerbrød på 80 gram hver. Shitmann! Og de kommer ikke til å holde meg mett lenge!

Konklusjon: når man leser innholdsfortegnelse/næringsinnhold nøye ser man fort hvor sykt kjipt halvfabrikata er.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på kneet ditt, ikke løpe for hardt og for fort nå da! Satser på at det blir snart bra igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Tenker høyt for meg selv på datamskinen. Igjen. Ergo: kjedelig våseinnlegg.

Gikk i riktig kaloriunderskudd i dag, men har vært konstant utilfredstilt, selv om jeg har spist 1800 kalorier (trente bort 250 av dem)

så jeg lurer på åssen det her kan gå. Hvordan i helvete klarer/gidder folk å gå ned i vekt ved å spise mindre?

(Antar dette har noe med hva man er vant med å gjøre, og at man får tilbake metthetsfølelsen etter en stund når magesekken er vant med mindre måltider, men likevel, per akkurat nå kjenner jeg at dette er en livsstil jeg ikke ville unnet noen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det har litt med hva man spiser. Høres ikke ut som om middagen din i dag var verdens mest mettende, verken der og da eller i lengda. Hvis blodsukkeret ditt driver og hopper så har du den konstant utilfredse følelsen.

Men jeg synes du for nå heller burde fokusere litt på å trene og bygge litt muskler, for da øker forbrenningen din. Og om du blir strammere så ser du også smalere ut. Ikke vær så opptatt av tallene på vekta :) Det er viktigere å være sunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk ned i vekt ved å spise mindre, var det fordi jeg gikk fra 3 til 5 måltider om dagen, og da regner man ikke frukt som mellommåltid. Neida, det var youghurt og brødskiver og skikkelig middag hele tida. Det gikk bare et par dager før jeg ble vandt med metthetsfølelse og de spiserutinene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Er derfor jeg ikke orker å skulle gå ned i vekt... :sjenert: Jeg satser på god kondistrening og masse styrke, så styrer det seg vel litt selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Vært i Sverige med far og kjøpt masse sunn og billig mat! Blandt annet Fibeamel som frøken Maja skryter sånn av. Er på vei hjem nå, og gruer neg allerede til trening! Må oppvarme, trene styrke, og legge på litt ekstra kardio (30 min sykkel)

Foooordiii jeg spiste en 1000-kalorimiddag på burgersjappa Max. Har ikke spist på Max siden jeg gikk på vgs og hadde svensk kjærste, og jeg ELSKER max. Så jeg kjøpte en relativt diger meny.

Det var helt nydelig og SÅ verdt det!

Skal tenke på den burgern hele treningsøkta og bruke den som mitivasjon. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

30 minutter sykkel + styrketrening med strikk

Øvelser:

Bryst: 12 x 3

Skuldre: 12 x 3

Bicep curls: 12 x 3

Magespark: 12 x 3

Ryggløft 12 x 3

Tanker:

Styrketrening gikk fint. Valgte kun de øvelsene jeg ville gjøre, noe som betyr at neste styrketrening (torsdag) kommer til å bli jævlig kjedelig. :fnise:

Den jævla sykkelen er et mareritt. For det første teller den både kalorier og kilometer så jævlig feil. Den påstod 330 kalorier for 30 minutter sykling hvor jeg samtidig satt på kg. Yeah right man.

Må skaffe meg pulsklokke.

Sykkelen har heller INGEN innstillinger bortsett fra motstand 1-10. på motstand 10 kan jeg fortsatt tråkke SITTENDE. Blir tungpusta, men ikke i nærheten så tungpusta som på litt bedre sykler jeg har prøvd i mitt liv. Den liker også å påstå at pulsen min er mellom 80 og 96. Koselig.

Fy faen, søplesykkel. :/

I morra skal jeg jogge intervall ute hvis været tilatter. Gruer meg. Kommer til å se ut som en dust. Hater intervall.

Edit:

Ville legge inn litt peptalk og si at jeg er stolt av at jeg gjennomførte trening, og at all trening er god trening, selv om sykkelen er kjip, er den bedre enn ingenting! Wee! *himle med øynene over påtatt peptalk og går for å drikke te*

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Kaldt og kjipt ute! Så tar treningsøkta på sykkel i stedet.

Edit: hvis jeg orker da.. bah..

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Sykla 50 minutter, ble så vidt svett på ryggen. Hadde på den sterkeste motstanden.

Jeg følte ikke jeg fikk noe ut av den treningsøkta. Så jeg gikk på mølla. Jævlig dum ide. Gikk i ti minutter. Kneet kiler enda.

Er skikkelig forbanna fordi jeg ikke har fått noen god trening, og fordi jeg ikke kan løpe. Sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ikke stress sånn :) Ta et par dager fri nå, du har jo beveget deg masse de siste dagene! Ikke la treningen bli et ork og slit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Kalorioverskudd! :kjefte:

men hadde det veldig fint med vennene i dag, så det må jeg unne meg, spesielt når dagen var så søplete.

I morra skal jeg til tannlegen, så vurderer å ta treningsfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kevlarsjäl

7 uker røykfri! Hurra!

Feira med å reise til tannlegen og få beskjed om at jeg har et hull, og dermed må jeg tilbake og borre om en måneds tid! Gruer meg allerede! :/

Men det går sikkert fint, har ikke tannlegeskrekk eller noen tingen. Kjipt for lommeboka da!

I går veide jeg 58,8 kilo på vekta om morran. I dag veide jeg 56,3 kilo på vekta om morran. Men så drakk jeg også nærmere en halv liter rødvin i går kveld, og ble sikkert voldsomt dehydrert! For vekta har gått tilbake til normalt nå.

Har bestemt meg for å gjennomføre trening selv om jeg egentlig skulle la vær. Jeg er jo motivert, jeg blir bare sur på metoden! Men i dag fikk jeg bekrefta fra mamma at hun sponser nye sko på meg, så da motiverer jeg meg med at hvis jeg ikke trener kardio før jeg kan jogge igen, vil det bli vanskeligere å komme igang! Så jeg må bare sykle litt, selv om det ikke er det morsomste. Dessuten er det styrketrening i dag, og da må jeg jo bare. :)

Men jeg har et brød i ovnen som ikke er ferdig før om en time, så inntil da kan jeg jo bare slappe av.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er vanvittig flink til å motivere deg til å trene, selvom du synes sykling er kjedelig er det nok det beste frem til du får gode sko. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Takk Nòtt! Koselig å få litt skryt!

--

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

Ble 30 minutter styrke, og 30 minutter på sykkelen. Har funnet ut at jeg kan stå på sykkelen, på sterkeste motstand, da blir det litt som å stå på elipsemaskin! :gjeiper:

Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...