Gjest Solsmil Skrevet 10. desember 2011 #21 Skrevet 10. desember 2011 Jeg opplever stort set at det er førstemann til mølla, selv om jeg alltid selv lar de som er foran meg gå først. er nok litt for høflig til sånt. Men det er selvsagt veldig irriterende om jeg står og skal betale noen småting, mens en som står bak meg styrter avgårde til ny kasse når vedkommende har vogna full. Men er blitt så vant til det, at jeg er sluttet å irritere meg over det.
Kråkesaks Skrevet 10. desember 2011 #22 Skrevet 10. desember 2011 kø nummer 1 og kø nummer 2 er 2 forskjellige køer. ser ingenting galt i å stille meg i ny kø om jeg kan det. hva om det er 2 lange køer og en tredje kasse åpner? skal man stå å finregne på hvem som skal først i kø nummer 3? om jeg står i en kø og ser at en annen går raskere hender det også jeg bytter kø. er dette også galt? 2
cellar Skrevet 10. desember 2011 #23 Skrevet 10. desember 2011 Og det som irriterer meg mest ift mangel på høflighet fra kunder: nyte varer før de er betalt! Du åpner ikke brusen, bolleposen eller isen for å fortære dette mens man handler/står i kø! Det er ikke DITT før du har betalt! Jeg synes det er greit at de åpner varen, så lenge de betaler for seg, og så lenge det ikke er snakk om mange varer. Det er jo mest små barn som tygger på en bolle eller en liten smoothie, det er ikke så ofte at et voksent menneske står å gumler på noe. Jeg tenker som så at om det skulle skje så kan det hende at vedkommende har diabetes eller noe, og MÅ spise NÅ. Det er verre med de som legger halvspiste varer rundt i butikken Når jeg sitter i kassa er en av kø-irritasjonsmomentet når folk har lagt varer på båndet, jeg har begynt å scanne, og de sprinter til andre siden av butikken for å hente mer. DET burde du ha tenkt på FØR du kom til kassa, eller du kan vente til du har betalt, og SÅ hente det du trenger. Jeg pleier å "parkere" salget raskt når dette skjer, og så ta neste kunde i køen. Så kommer selvsagt sprinteren tilbake og forventer å komme først i køen, siden varene ligger i pakkedelen.. Da får du værsegod å stille deg bakerst i køen, selv om det bare er en drue du skal ha ekstra. Noe lignende er de som har betalt, jeg har begynt med neste kunde, så kommer kunde 1 på at de også skal ha tobakk, og forventer å komme inn etter kunde 2. Det er ikke slik et fungerer
aphelion Skrevet 10. desember 2011 #24 Skrevet 10. desember 2011 Jeg synes det er greit at de åpner varen, så lenge de betaler for seg, og så lenge det ikke er snakk om mange varer. Det er jo mest små barn som tygger på en bolle eller en liten smoothie, det er ikke så ofte at et voksent menneske står å gumler på noe. Jeg tenker som så at om det skulle skje så kan det hende at vedkommende har diabetes eller noe, og MÅ spise NÅ. Det er verre med de som legger halvspiste varer rundt i butikken Når jeg sitter i kassa er en av kø-irritasjonsmomentet når folk har lagt varer på båndet, jeg har begynt å scanne, og de sprinter til andre siden av butikken for å hente mer. DET burde du ha tenkt på FØR du kom til kassa, eller du kan vente til du har betalt, og SÅ hente det du trenger. Jeg pleier å "parkere" salget raskt når dette skjer, og så ta neste kunde i køen. Så kommer selvsagt sprinteren tilbake og forventer å komme først i køen, siden varene ligger i pakkedelen.. Da får du værsegod å stille deg bakerst i køen, selv om det bare er en drue du skal ha ekstra. Noe lignende er de som har betalt, jeg har begynt med neste kunde, så kommer kunde 1 på at de også skal ha tobakk, og forventer å komme inn etter kunde 2. Det er ikke slik et fungerer Seriøst?? 2
Gjest Badabing Skrevet 10. desember 2011 #25 Skrevet 10. desember 2011 kø nummer 1 og kø nummer 2 er 2 forskjellige køer. ser ingenting galt i å stille meg i ny kø om jeg kan det. hva om det er 2 lange køer og en tredje kasse åpner? skal man stå å finregne på hvem som skal først i kø nummer 3? om jeg står i en kø og ser at en annen går raskere hender det også jeg bytter kø. er dette også galt? Jeg aner ikke hva som er galt og riktig, var litt derfor jeg valgte å lage tråden. Hvis det er ekstremt lange køer, vil jo de i nærmeste køen gjerne gå til kassen ved siden av. Det blir jo vanskelig for de som står "gjemt" bak køen i midten å komme seg til kassen som åpner. Det blir jo gjerne slik at de bakerst i køen på begge fordeler seg utover. Men det er jo forskjellig hva folk ser på som normal høflighet. I Danmark blir de jo nesten sure om man ikke legger en slik "neste kunde"-blokk bak varene sine.
cellar Skrevet 10. desember 2011 #26 Skrevet 10. desember 2011 Seriøst?? Ja. Hvis de kommer tilbake innen jeg er ferdig med å scanne varene så er det selvsagt greit, men om jeg blir sittende å vente fordi de ikke er helt sikker på hvor varen er, eller møtte på en gammel skolevenninne så er det ikke greit. Er det så rart?
Gjest Anuket Skrevet 10. desember 2011 #27 Skrevet 10. desember 2011 Jeg er enig med Kråkesaks her jeg, jeg pleier å gå til den nye kassen, spesielt hvis det er kunder med fulle handlevogner foran meg og jeg har kun en liten kurv. Jeg løper derimot ikke, jeg går. Jeg slipper som regel andre før meg hvis de har få varer, eller rett og slett virker stresset. Det som irriterer meg mest med køen er når man skal betale med kort og neste kunde står så tett inntil deg at du får pusten deres i nakken...Jeg vil ikke at noen andre skal se koden min og heller liker jeg ikke når fremmede står så tett inntil meg. Fysj. 2
aphelion Skrevet 10. desember 2011 #28 Skrevet 10. desember 2011 Ja. Hvis de kommer tilbake innen jeg er ferdig med å scanne varene så er det selvsagt greit, men om jeg blir sittende å vente fordi de ikke er helt sikker på hvor varen er, eller møtte på en gammel skolevenninne så er det ikke greit. Er det så rart? Jeg synes ikke det er rart at du fortsetter med neste kunde, og parkerer salget, men jeg synes det er rart om vedkommende da må stille seg helt bakerst i køen igjen. Det er menneskelig å glemme ting. Nå har jeg riktignok ikke bodd i Danmark, men jeg synes ikke at det å legge "neste kunde"-blokk er et ikke-eksisterende fenomen i Norge? Jeg gjør det alltid, og opplever ofte at andre gjør det for meg. Synes det er normal høflighet. Jeg kan ikke se problemet med å åpne varen mens man er i butikken, så lenge man betaler for den, og så lenge det ikke er løsvekt, så det ikke går an å beregne riktig pris når man kommer til kassen. Heller dét, enn at kundene besvimer av lavt blodsukker. Når ny kasse åpner, er det begrenset hvor praktisk det vil være for de som står helt fremst i køen å flytte på seg. Da går gjerne vinningen opp i spinningen. Synes det er helt greit at de som er oppmerksomme og følger med på at ny kasse åpnes, skal belønnes for det. Det betyr selvfølgelig ikke at jeg synes det er greit å sloss seg frem. Jeg er vel av de som ikke synes kø er det verste i verden. Ellers er jeg IKKE forundret over at Frogner-kundene er de verste på mannerer! 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #29 Skrevet 10. desember 2011 Når jeg sitter i kassa er en av kø-irritasjonsmomentet når folk har lagt varer på båndet, jeg har begynt å scanne, og de sprinter til andre siden av butikken for å hente mer. DET burde du ha tenkt på FØR du kom til kassa, eller du kan vente til du har betalt, og SÅ hente det du trenger. Jeg pleier å "parkere" salget raskt når dette skjer, og så ta neste kunde i køen. Så kommer selvsagt sprinteren tilbake og forventer å komme først i køen, siden varene ligger i pakkedelen.. Da får du værsegod å stille deg bakerst i køen, selv om det bare er en drue du skal ha ekstra. Noe lignende er de som har betalt, jeg har begynt med neste kunde, så kommer kunde 1 på at de også skal ha tobakk, og forventer å komme inn etter kunde 2. Det er ikke slik et fungerer Så enig. Det er mange som tror at hvis vogna deres står i køen, så kan de beholde plassen sin mens de henter mer. Og som du skriver, enkelte løper til og med ut i butikken etter at de har lagt varer på båndet. Det er en uting. En gang ble jeg stående bak en forlatt og overfylt vogn. Da det ble denne forduftede kundens tur, kikket jeg meg rundt et par sekunder for å se om noen kom sprintende. Men før jeg rakk å gå forbi så hadde kunden bak meg gått forbi oss begge. "Jeg går forbi deg siden du har så mye". Og der sto jeg måpende igjen med mine tre epler.
cellar Skrevet 10. desember 2011 #30 Skrevet 10. desember 2011 Jeg synes ikke det er rart at du fortsetter med neste kunde, og parkerer salget, men jeg synes det er rart om vedkommende da må stille seg helt bakerst i køen igjen. Det er menneskelig å glemme ting. Joda, men da kan man vel vente til etter man har betalt? Det handler litt om å ta hensyn overfor butikkpersonalet og menneskene bak i køen også.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #31 Skrevet 10. desember 2011 Joda, men da kan man vel vente til etter man har betalt? Det handler litt om å ta hensyn overfor butikkpersonalet og menneskene bak i køen også. Jeg synes det er en selvfølge at jeg stiller meg bakerst om jeg glemmer noe, med mindre jeg får fisket tak i den varen i umiddelbar nærhet av kassa. Personalet trenger ikke snakke til meg, skal jeg ha noe fra andre enden av butikken lusker jeg ut av køen og henter det. 1
loffen Skrevet 10. desember 2011 #32 Skrevet 10. desember 2011 Jeg har alltid tenkt at det er de som står først i den gamle køen som har rett på å komme først i den nye. Men det resulterer bare i at jeg alltid blir stående bakerst, for det er bare jeg som tenker sånn. Nå har jeg bare begynt å gå over i den nye køen, ikke springe og dytte meg frem, men er jeg raskest til å reagere, så er jeg det. Og som noen andre sa; om det er to køer fra før blir det jo håpløst å finne ut hvem som liksom har førsteretten. og en ny kø er jo en ny kø. Da kan hvem som helst velge å hoppe over i den. Rekkefølgen får bli tilfeldig. Det blir jo bare tull om man skal stå å vente med tre varer i kurven på at noen skal rygge ut av den gamle køen med handlevogna si og over i den nye.
Gjest Badabing Skrevet 10. desember 2011 #33 Skrevet 10. desember 2011 Det blir jo bare tull om man skal stå å vente med tre varer i kurven på at noen skal rygge ut av den gamle køen med handlevogna si og over i den nye. De gangene jeg har hatt få varer og har sagt til de med en enormt full handlevogn at de jo er før meg og kan gå først, har de alltid latt meg gå først uansett. Med et smil. Synes det blir mye triveligere om man utviser litt høflighet på den måten. Haha, nå høres jeg utrolig sær ut. Det er ikke sånn at jeg tenker veldig mye på dette altså, det hadde bare vært så kaos og stress på butikken den dagen jeg laget tråden.
cellar Skrevet 10. desember 2011 #34 Skrevet 10. desember 2011 Jeg har alltid tenkt at det er de som står først i den gamle køen som har rett på å komme først i den nye. Men det resulterer bare i at jeg alltid blir stående bakerst, for det er bare jeg som tenker sånn. Nå har jeg bare begynt å gå over i den nye køen, ikke springe og dytte meg frem, men er jeg raskest til å reagere, så er jeg det. Og som noen andre sa; om det er to køer fra før blir det jo håpløst å finne ut hvem som liksom har førsteretten. og en ny kø er jo en ny kø. Da kan hvem som helst velge å hoppe over i den. Rekkefølgen får bli tilfeldig. Det blir jo bare tull om man skal stå å vente med tre varer i kurven på at noen skal rygge ut av den gamle køen med handlevogna si og over i den nye. Jeg opplever det litt som førstemann til mølla. Det er ikke alle som får med seg at det åpnes en kasse 2, selv om jeg ljomer det ut :gjeiper: De som får det med seg titter litt usikkert på de andre om de går, og er de andre fremdeles dypt fortapt i sine egne tanker, så går selvsagt de som får det med seg. Det hender også at jeg prøver å få øyekontakt med den jeg mener skal komme til min kasse først Når det gjelder kasse 3 så er det oftest de som står bakerst i 1 og 2 som kommer, de som står midt i de køene ser jo heller ikke at det åpner en ny kasse.
loffen Skrevet 10. desember 2011 #35 Skrevet 10. desember 2011 De gangene jeg har hatt få varer og har sagt til de med en enormt full handlevogn at de jo er før meg og kan gå først, har de alltid latt meg gå først uansett. Med et smil. Synes det blir mye triveligere om man utviser litt høflighet på den måten. Haha, nå høres jeg utrolig sær ut. Det er ikke sånn at jeg tenker veldig mye på dette altså, det hadde bare vært så kaos og stress på butikken den dagen jeg laget tråden. Og mens denne samtalen pågår, har tre andre allerede stilt seg i den nye køen.
Antheia Skrevet 10. desember 2011 #36 Skrevet 10. desember 2011 Til dere som syns det er nærmest uhørt at de bakerste kommer først i den nye køen... Jeg regner med dere alltid stiller dere i den lengste køen da? Siden de som allerede står i kø har rett på å flytte seg over i den kortere køen, siden de har stått der lenger enn deg? Eller hvordan tenker dere egentlig? 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #37 Skrevet 10. desember 2011 Og det som irriterer meg mest ift mangel på høflighet fra kunder: nyte varer før de er betalt! Du åpner ikke brusen, bolleposen eller isen for å fortære dette mens man handler/står i kø! Det er ikke DITT før du har betalt! Hva slags bullshit er dette? Jeg holder på å dø av tørst, åpner brusen jeg skal betale for når jeg kommer til kassa som nummer 14 i køen, og du skal IRRITERE deg over det? Get a life... Hva slags betydning har det om det ikke er betalt ennå? Ingen som helst. Herregud, sånne som deg får hjerteinfarkt over en løvetann som vokser skjevt, sikkert.
loffen Skrevet 10. desember 2011 #38 Skrevet 10. desember 2011 Til dere som syns det er nærmest uhørt at de bakerste kommer først i den nye køen... Jeg regner med dere alltid stiller dere i den lengste køen da? Siden de som allerede står i kø har rett på å flytte seg over i den kortere køen, siden de har stått der lenger enn deg?Eller hvordan tenker dere egentlig? Ja, det var et godt poeng! Hva slags bullshit er dette? Jeg holder på å dø av tørst, åpner brusen jeg skal betale for når jeg kommer til kassa som nummer 14 i køen, og du skal IRRITERE deg over det? Get a life...Hva slags betydning har det om det ikke er betalt ennå? Ingen som helst. Herregud, sånne som deg får hjerteinfarkt over en løvetann som vokser skjevt, sikkert.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 10. desember 2011 #39 Skrevet 10. desember 2011 Jeg blir stående i min kø, og om jeg tar feil kø og bruker lengst tid av alle i køståing, så er det vel ikke noe å stresse over? Hvor mange minutter av sitt liv går tapt om man står noen sekunder ekstra i en kø? Mister man muligheten for å rekke å vaske huset før man skal på den ene festen og studere til jus? Eller? Det som irriterer meg mest, er de som tror de er en levende butt plug og skal presse seg helt oppi nakken din mens du står der tålmodig i køen. Jeg får helt neller av at noen puster meg i nakken og ja jeg har "tilfeldig" kastet håret vekk og smæla til en fyr i haka pga dette. Jeg har også en god teknink på handlekurvsleng. Skal liksom bare snu meg fort rundt og får da inn ett velrettet handlekurvslag i nakkepeser'n kneskål. Tråkker på de gjør jeg også. Eneste jeg ikke får gjort noe med, er det forbanna barnevognene, som blir pressa oppi anklene mine Slutt å bruk barnevogner som kørambukk!! Så - la meg få stå i køen i fred og ro, for da kan jeg bli stående der en stund og nyte roen, og ingen får blåmerker. 3
FruN Skrevet 11. desember 2011 #40 Skrevet 11. desember 2011 Hva slags bullshit er dette? Jeg holder på å dø av tørst, åpner brusen jeg skal betale for når jeg kommer til kassa som nummer 14 i køen, og du skal IRRITERE deg over det? Get a life... Hva slags betydning har det om det ikke er betalt ennå? Ingen som helst. Herregud, sånne som deg får hjerteinfarkt over en løvetann som vokser skjevt, sikkert. Detaljen at du står i kø, kan jo være en ting. Men de som åpner drikke fordi de "er litt tørste og vil ha drikke mens de handler ferdig", det synes jeg er frekt. Og det er det jeg har lært fra barnsben av. Folk som åpner f.eks. potetgullposer for å gi noe til ungene så de holder kjeft er frekt og tåpelig. Da får du enten la ungen være hjemme, eller lære poden at man må betale før man spiser/drikker. Gudene vet hvor mange halvfulle brusflasker, juskartonger, tomme youghurt/rislunsjbeger og halvspiste bakerivarer jeg har fått gjennom kassa! Det livet du forresten mener jeg skal skaffe meg? Har det jeg, og trives godt. Kanskje du skal ta rådet ditt selv? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå