Gå til innhold

Navarsete blir provosert over klaging på smørmangel


Gjest Jessie

Anbefalte innlegg

Gjest SnowLeopard

SP skal liksom være et landbruksparti. Hadde landbrukspolitikken i Norge hengt på greip,så hadde vi kanskje ikke hatt smørkrise, og dermed sluppet slike geniutsagn fra Navarsete.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er vel bare at det ikke er KRISE at det er smørmangel.

Akkurat, vi har faktisk ingen krise her i Norge. Vi har litt lite smør, men vi har mye annet fett, som både kan bakes og stekes med.

Krise er noe som eksisterer i media, noe som har ført til at mange har hamstra smør, sikkert til langt ut i 2012.

Når det gjelder import, så er det vel ei stund siden Tine ba om åpning av import, men dem ble ikke tatt på alvor.

Men, synes hun kunne spart seg "de sultne barna i Afrika"poenget da. Kunne klart seg med at vi har ingen krise, er bare litt lite smør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, vi har faktisk ingen krise her i Norge. Vi har litt lite smør, men vi har mye annet fett, som både kan bakes og stekes med.

Krise er noe som eksisterer i media, noe som har ført til at mange har hamstra smør, sikkert til langt ut i 2012.

Når det gjelder import, så er det vel ei stund siden Tine ba om åpning av import, men dem ble ikke tatt på alvor.

Men, synes hun kunne spart seg "de sultne barna i Afrika"poenget da. Kunne klart seg med at vi har ingen krise, er bare litt lite smør.

Navarsete er litt intens. Men det er greit, jeg liker det i en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du ikke har noe og ha på deg til festen, kaller du det krise.

om lønna er to dager for seint ute så kaller du det krise.

men når vi ikke har smør, og frp sier at dete er en krise pga feilslått landbrukspolitikk, da er det bare tull!

avisene har skrevet i flere uker nå om hvordan vi stakars nordboere ikke har smør, lavd repotasjer om hvordan folk handler smør til en latterlig overpris og du kan si mye rart om frp, men de har rett i at dette er pga politikken de rød/grønne har ført med kvoter og toll reguleringer.

er det en krise? ja, for noen er det like mye krise som masse annet som folk kaller krise, men det er ikke en krise i forhold til sult i afrika, opptøyer i europa eller kriger rundt om, selv om avisene bruker mere pappir på smørmangelen enn på sult og krig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Navarsete i at dette er noe tull å lage sånn oppstyr for. Det finnes mange gode erstatninger for smør, og det gjør ikke så mye fra eller til som de galneste hysterikerne vil ha det til. Jeg henger meg ikke opp i hva jeg kjøper av smør eller margaring. Jeg tar det som er tilgjengelig der og da. Og jammen meg blir smaken som den skal uansett.

Men å bli provosert over smørhysteriet gidder jeg ikke. Jeg tar det med latter, slik som resten av verden :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navarsete er litt intens. Men det er greit, jeg liker det i en kvinne.

Jeg liker Navarsete. Ikke fordi jeg nødvendigvis er enig med dama, men hun fremstår som den eneste tilnærmet ærlige politikeren her i landet. HUn er også den enete som til tider fremstår son interessert i mer en å mele sin egen kake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når barna ikke spiser opp maten sin, faller ofte foreldrene for fristelsen til å si at "Husk på de som sulter i Afrika...."

Ikke akkurat en intelligent form for pedagogikk.

Vel,

nå er det vår kjære minister Navarsete som lar seg provosere over folks klaging på smørmangelen:

Kilde: VG

:skratte: :skratte:

Navarsete har et STORT poeng. Å klage på smørmangel mens en disser rundt med den feite ræva si og svinefett i munnviken så er det noe pervertert over å klage på smørmangel. Nordmenn, verdens mest korttenkte, egoistiske og overfladiske søppelfolk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vår landbrukspolitikk som har ført til smørmangelen, så kanskje hun i stedet for å bli provosert av vår klaging på smørmangel kunne gjort noe med den særnorske tollmuren som beskytter Tine og det norske landbruket?

Uten denne tollmuren hadde vi neppe fått noen smørmangel i Norge, og vi kunne atpåtil hjulpet fattigere land ved at vi kjøpte varer fra dem.

Om noen, så er det vi forbrukere som burde være provosert!

Så sant! Navarsete raser fordi forbrukerne ikke bare står med lua i hånden og ikke våger å kritisere Senterpartiets og norske bønders grep om norsk landbrukspolitikk. Norske forbrukere er ikke ydmyke nok til å godta alt uten å kny. Det liker Navarsete dårlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For julebaksten er det, jo. :snurt:

PFFT, for noe tull. Jeg har brukt melange i pepperkakedeigen i år, og de smaker akkurat like godt som i fjor og året før det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PFFT, for noe tull. Jeg har brukt melange i pepperkakedeigen i år, og de smaker akkurat like godt som i fjor og året før det.

:) Det går sikkert bra for noen å bruke margarin istedet for smør, men ikke for alle. I vår familie brukes det ikke margarin, bare smør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det går sikkert bra for noen å bruke margarin istedet for smør, men ikke for alle. I vår familie brukes det ikke margarin, bare smør.

Det er vel mest psykisk. Det smaker jo akkurat det samme. Om du hadde laget julekaker med margarin, og sagt til resten av familien at du hadde fått tak i smør på ett eller annet vis så hadde de garantert ikke kjent forskjellen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker for noen år siden hvor det var en liten mulighet for at vi ikke fikk brød i butikken pga streik eller noe, folk hamstra som gale, og pga det ble det brød-krise.

ser noe av det samme nå, folk kjøper mye mere enn de trenger og pga det blir mangelen større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel mest psykisk. Det smaker jo akkurat det samme. Om du hadde laget julekaker med margarin, og sagt til resten av familien at du hadde fått tak i smør på ett eller annet vis så hadde de garantert ikke kjent forskjellen.

Smør er sunnere enn margarin (ble jeg fortalt av noen leger) og jeg kan smake forskjellen når det brukes som pålegg på brødskiven. Også lukter det forskjellig. Jeg vet ikke om det er psykisk eller ikke, men jeg spiser ikke margarin og baker ikke med margarin. Smak og behag. :popcorn:

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PFFT, for noe tull. Jeg har brukt melange i pepperkakedeigen i år, og de smaker akkurat like godt som i fjor og året før det.

Andre sin smak kan du ikke uttale deg om!

Du må gjerne ikke smake noen forskjell, men like fullt kan mange av oss andre helt klart smake en forskjell. Ikke nok med smaken, men jeg holder meg konsekvent unna det usunne fettet i margarin, og bruker smør til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Andre sin smak kan du ikke uttale deg om!

Du må gjerne ikke smake noen forskjell, men like fullt kan mange av oss andre helt klart smake en forskjell. Ikke nok med smaken, men jeg holder meg konsekvent unna det usunne fettet i margarin, og bruker smør til alt.

Men du dør ikke av å ikke få kjøpt det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navarsete har et STORT poeng. Å klage på smørmangel mens en disser rundt med den feite ræva si og svinefett i munnviken så er det noe pervertert over å klage på smørmangel. Nordmenn, verdens mest korttenkte, egoistiske og overfladiske søppelfolk.

Mor Aase, er det snø i helvete nå? For her er vi faktisk enige.:sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...