Gå til innhold

Jobbe både juleaften og nyttårsaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Turnusen min faller på julaften i år, så har jeg fri nyttårsaften. Uansett så hadde jeg nesten forventet å fått fri nyttårsaften om jeg jobbet julaften og vice versa. Kommer selvsagt an på hvilken jobb en har, men i mitt yrke så forventer jeg det, ja.

Uansett så har ikke sjefen spurt om våre ønsker for julen, og vi har enda ikke fått vaktlister for den siste uken i året. Da er vel regelen at turnus går som normalt? Fordi man skal ha beskjed 4 uker i forkant om turnus blir endret?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kosen er hva man selv gjør det til, jobber man innen helsevesenet vet man at man må ta sin del av julaftener og nyttårsaftener. Det er hver sin gang for alle uansett om man har barn, dyr, hybelkaniner eller whatever.

Vil man ikke ha slike vakter finner man seg noe annet å jobbe med. Stakkars pasienter som har sure hjelpepleiere/sykepleiere/assistenter som synes det er så forferdelig å være sammen med de på helligdager.

I alle dager... har du fått i deg en sitron eller :fnise:

Hvem snakker om å være sur på jobb når man jobber julaften? Ingen her såvidt jeg kan se. At enkelte påpeker at det ikke er så hyggelig når man har barn og er alene om det er da langt ifra det samme som å være sur på jobb :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosen er hva man selv gjør det til, jobber man innen helsevesenet vet man at man må ta sin del av julaftener og nyttårsaftener. Det er hver sin gang for alle uansett om man har barn, dyr, hybelkaniner eller whatever.

Vil man ikke ha slike vakter finner man seg noe annet å jobbe med. Stakkars pasienter som har sure hjelpepleiere/sykepleiere/assistenter som synes det er så forferdelig å være sammen med de på helligdager.

Er ikke enig i at kosen blir til det man selv gjør det til. Man er på jobb og jobben skal gjøres. Tankene går fort til de hjemme. Men man må gjøre det beste ut av det.

De fleste lar da ikke gå ut over pasientene, men man må da få lov til å synes det kjipt å jobbe julaftenkveld!?

Alle andre helligdager bryr jeg meg ingenting om å jobbe, det er bare ekstra penger. Jeg er vant til å jobbe når resten av familien har fri og at jeg har fri når alle andre er på jobb/barnehage/skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turnusen min faller på julaften i år, så har jeg fri nyttårsaften. Uansett så hadde jeg nesten forventet å fått fri nyttårsaften om jeg jobbet julaften og vice versa. Kommer selvsagt an på hvilken jobb en har, men i mitt yrke så forventer jeg det, ja.

Uansett så har ikke sjefen spurt om våre ønsker for julen, og vi har enda ikke fått vaktlister for den siste uken i året. Da er vel regelen at turnus går som normalt? Fordi man skal ha beskjed 4 uker i forkant om turnus blir endret?

Vi har ikke en ny turnus, men vi har fått komme med ønsker. De fleste har fått innvilget ett eller to ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...