Gå til innhold

Når pynter dere treet?


Joplaya

Når pynter dere juletreet?  

2 stemmer

  1. 1. Når pynter dere juletreet?

    • Julaften
      2
    • Lille julaften
      40
    • 2-5 dager før julaften
      5
    • 6-10 dagewr før julaften
      3
    • 10-14 dager før julaften
      1
    • 2-3 uker før julaften
      1


Anbefalte innlegg

Lurer på når dere pleier pynte juletreet.

Selv har jeg vokst opp med at granen settes inn til tørk og klimatisering kvelden før lille julaften, da står den ute av syne. Lille julaften settes den i stuen på kvelden og vi tar fatt på pyntingen. Denne tradisjonen kommer jeg til å ta med meg videre.

Men så... I fjor, hele 3 uker før julaften hadde naboen rett over veien fått opp fullt pyntet juletre i suen sin! De er asiater, om det skulle ha noe å si for deres valg av tidspunkt for når julen starter. I år har de gjort det samme, treet har stått klart midt i stuen deres i godt over en uke allerede. Har nesten lyst å gå og banke på og fortelle dem hva som er tradisjonen her til lands :ler:

Nei, er ikke til å unngå. Da stuevinduet vender ut mot gaten og de har lys i all verdens farger som blinker! Snakk om discotre :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillejulaften!

Det har hendt noen ganger at det har vært julekvelds hos noen i familien denne dagen, og da har vi pyntet treet pittelille-julaften.

1. eller 2. januar er morroa over og treet kastes på dør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejulaften pyntes treet.

Pleier å kaste det ut 1. eller 2. januar, men i år blir det nok stående til 4. januar, siden vi skal ha "julefest" den helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter Lille julaften. Selv er jeg oppvokst med å pynte treet et par dager før Lille julaften, men soulmannen er vant til Lille julaften og da blir det sånn. Det fordi den tradisjonen betyr mer for ham enn for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, discotre :ler:

Her pyntes det lille julaften. Ikke her da, men hjemme hos mine foreldre. Det har jeg tenkt å ta med meg videre når jeg selv får barn. Per nå trenger vi ikke juletre, sambo og jeg.

Da jeg var liten var overpynta juletre det aller fineste jeg visste. Ville ha alt på. Glitter i mange varianter, fargede lys (o jada - forelska!), englehår, tretusen kuler i forskjellige farger og varianter etc etc.

Jeg kan styre meg litt mer nå.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter det lille julaften. Men tenner aldri lysene (bortsett fra å teste dem) før julaften kl. fem. Når julen ringes inn begynner jula for meg, aldri før.

Og det akter jeg å tviholde på! :sjarmor:

Men hva andre gjør, forsøker jeg etter beste evne å ikke bry meg om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme hos foreldrene mine har alltid treet blitt pyntet lille julaften.

Det er første gang vi skal ha juletre her hos oss. Har ikke hatt behov eller plass tidligere.

Tror kanskje at vi pynter treet på søndag allerede. Mest for å få ting på plass og for å lære hunden vanlig folkeskikk :ler: . Dessuten må vi ommøblere litt og det har jeg slett ikke tid til på lille julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss pyntet vi alltid 22 desember, siden min mor har bursdag 23 desember.

Dette er en tradisjon jeg kommer til å ta med i mitt hjem, siden vi alltid samles hos mine foreldre om kvelden 23 desember og starter julen med bursdagsfeiring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter det lille julaften. Men tenner aldri lysene (bortsett fra å teste dem) før julaften kl. fem. Når julen ringes inn begynner jula for meg, aldri før.  

Og det akter jeg å tviholde på!  :sjarmor:  

HELT ENIG!!!

Men... det hender også at det ikke blir pyntet før julaften morgen (kommer an på hvordan jeg jobber).

Men en ting er sikkert: tennes IKKE før julaften kl 17!!!

Det er DA julen begynner (enten jeg drar på jobb kl 15, eller jeg kommer fra jobb kl 16)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos mine foreldre er det på lillejulaften.

Men jeg og gubben gjør det i begynnelsen av desember, mest fordi han ar fra Nord-Amerika, og vi vil ha litt tradisjoner derifra også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så... I fjor, hele 3 uker før julaften hadde naboen rett over veien fått opp fullt pyntet juletre i suen sin! De er asiater, om det skulle ha noe å si for deres valg av tidspunkt for når julen starter. I år har de gjort det samme, treet har stått klart midt i stuen deres i godt over en uke allerede. Har nesten lyst å gå og banke på og fortelle dem hva som er tradisjonen her til lands  :ler:  

Nei, er ikke til å unngå. Da stuevinduet vender ut mot gaten og de har lys i all verdens farger som blinker! Snakk om discotre  :o

Skulle trodd det var mine naboer du snakket om! De er også asiater og der så jeg fullt pyntet juletre i stuen for over en uke siden! I tillegg har de et lite fiberoptisk tre i vinduet! :o

Selv pynter vi juletreet på lillejulaften, og da går nok lysene på så fort det er ferdig pyntet. Synes det er så fint at jeg kan ikke vente. :oops: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å pynte treet lille julaften, men det blir nok bittelille julaften i år, da vi skal bort på lille julaften kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julen begynner lenge før julaften, det er i den mørke høsten jeg har behov for stearinlys og julestemning.

Treet pyntes dermed kanskje en uke før julaften, slik at det får et par ukers fartstid før det må ut.

Etter nyttår er det jo null julestemning igjen, da har jeg for lengst begynt å glede meg til påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille juleaften. Det gjelder all pynt unntatt adventstjerner og staker. Faktisk tok jeg fram juledukene til forrige helg fordi jeg da skulle ha et "julebord" hos oss, men på mandag måtte jeg ta dem vekk for det ble helt feil for meg å ha dem framme når det ikke var jul ennå og jeg måtte på jobb... Inngrodde tradisjoner ja... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lille julaften her og :D

i år blir det seint lille julaften da mannen kommer hjem fra sjøen den dagen og er ikke hjemme før kl 22!! Men...er sååååååååå glad for at han er hjemme i jula ivertfall :hoppe:

Pyntet litt til 1 søndag i advent, men mesteparten av pynten skal opp 22 og 23 på dagen, slik at alt står klart til å pynte treet når elsklingen kommer hjem :D

Gleder meg til å se lille tulla på 2 år se juletreet når hun står opp julaften :hjerter:

Bare 1 uke igjen til julaften!!!!

klem fra Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...