Gå til innhold

Symptomer på graviditet


Emma3

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det nokon her som veit når ein kan begynne å merke at ein er gravid? Kva symptomer er vanlig å få i starten?

Skal ikkje ha mens før til helga, men synast kroppen har forandre seg litt alt.. Har mensen lignande smerter og annaleis utflod, kan dette vere eit symptom?

Synast det er så lenge til eg kan teste meg, er jo litt spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk kviser og ømme brystvorter noen dager før ikm, ellers merket jeg ingen ting. Men mange har visst murring i magen. Krysser fingrene for deg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Noen merker det når man nyser. Auu (livmorstrekk). Ømme pupper får jeg alltid ved menstider.

Jeg tok en test dagen etter jeg skulle ha hatt mens.

Det var en veldig svak strek i det ene vinduet, men positiv.

Skriv åssen det går da...

Lykke til. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vistte at jeg var gravid lenge før jeg skulle ha mensen , jeg testet meg 3 dager før mens og fikk negativ men var overbevist om at den kom til å bli positiv neste gang ....

Mine symptomer var kvalme...HELE TIDEN .... ømme bryster og at jeg begynte å fryse mer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sååå oppblåst i kroppen! Var på ferie, og kunne ikke ta på meg noen av de "kuule" buksene mine om kvelden - måtte bare gå i kjoler.

Hadde også ømme bryster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svara..

Kjenner igjen symptoma deke beskriv, men eg er redd det berre er innbilning :(

Skal teste på mandag eller tirsdag (om eg klara å vente så lenge), så det blir kjempe spennande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

...men er det noen som vet om mange av disse tingene, som ømme bryster, kvalme etc., også er vanlige bivirkninger når man slutter med p-piller? Jeg har disse symptomene, men kan vanskelig tenke meg at jeg er gravid...det må i såfall ha skjedd ei uke etter p-pilleslutt, og er det egentlig veldig vanlig??? Når kan man i såfall teste? Jeg har jo ikke kommet igang med syklusen etter p-pilleslutt, så er litt usikker på når jeg evt. kan vente mens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det ikke da jeg var gravid første gangen.

Startet med at jeg fikk matkick. Jeg jobbet i resturant og hadde med meg rømmegrøt og pølse med brød på jobb (hehe må le når jeg tenker på det.)

Så fikk jeg avsmak på svinelukt. Da sa sjefen min; "er du sikker på at du ikke er gravid??"

Jeg skulle da ha mensen den uka. Så jeg hadde ikke tenkt over at jeg kunne være gravid engang... Lite planlagt kan man vel si :D

Og positiv test fikk jeg da.

Andremann var litt mer planlagt, så da bare visste jeg det. Ikke merkbart på pupper, kvalme eller noe. Bare følte det på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

No er det midt på natta, og eg er stått opp, får ikkje sove lengre. Ligg berre å tenker..

Igår fekk eg mensen, trudde eg iallefall... Det kom litt (veldig lite) blod, og så kjem det ikkje meir. (Det var for ca 13 tima sia) Har ganske regelmessig mens, og skal egentlig ikkje ha mens før om to dager. Har gått på hormonkur, så det kan jo vere at mensen er blitt veldig forstyrra av det.

Spørsmålet mitt er: Kan dette vere noko som skyldast graviditet, eller er det berre mens?

Sit her og er kjempe spennt, har fått eit lite håp, etter at alt håp forsvann når eg såg ei rød stripe på papiret i går. Trur eg må ta ein test i morra, sjølv om det kanskje er for tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

jeg begynte å fryse mer .

må bare spør... er dette noe som skjer pga graviditeten? hvorfor det??

selv fryser jeg osgå mer og mer, men klarer ikke se noen logisk sammenheng :-? tenker det er fordi vi har så kalde hus :lol:

ellers, var mine symptomer oppblåst og treg mage samt en helt forandret utflod (viser til tidligere innlegg :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

må bare spør... er dette noe som skjer pga graviditeten? hvorfor det??

selv fryser jeg osgå mer og mer, men klarer ikke se noen logisk sammenheng :-? tenker det er fordi vi har så kalde hus :lol:

ellers, var mine symptomer oppblåst og treg mage samt en helt forandret utflod (viser til tidligere innlegg :ler: )

Dette var kanskje noe lenger ut i graviditeten; men jeg ble heller veldig varm jeg. Både før og etter graviteten har jeg alltid vært litt av en frysepinne..men under graviditeten kunne jeg sitte med korterma på kaldeste vinteren. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
...men er det noen som vet om mange av disse tingene' date=' som ømme bryster, kvalme etc., også er vanlige bivirkninger når man slutter med p-piller? Jeg har disse symptomene, men kan vanskelig tenke meg at jeg er gravid...det må i såfall ha skjedd ei uke etter p-pilleslutt, og er det egentlig veldig vanlig??? Når kan man i såfall teste? Jeg har jo ikke kommet igang med syklusen etter p-pilleslutt, så er litt usikker på når jeg evt. kan vente mens...[/quote']

Jeg satt også og ventet på at alt skulle komme i normal gjenge igjen etter p-pille slutt. Da jeg syntest det begynte å drøye på, etter ca 3 måneder(var litt for treig), og sjekket meg, så viste det seg at jeg faktisk var 3 mnd gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var kanskje noe lenger ut i graviditeten; men jeg ble heller veldig varm jeg. Både før og etter graviteten har jeg alltid vært litt av en frysepinne..men under graviditeten kunne jeg sitte med korterma på kaldeste vinteren. Deilig!

Sånn har jeg det også! Hetetokter og svetting. Ganske greit egentlig, for i utgangspunktet er jeg en fryspinne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca en uke før jeg skulle ha mensen ( som jeg alstå ikke fikk og testet positiv på graviditetstest i stedet) begynte kjæresten min å klage på at jeg var så uvanlig varm. Vi har dobbeldyne og han synes det ble så ille at han hadde problemer med å sove under samme dyne som meg. Jeg merket ikke noe til det selv. Symptomer jeg merket i begynnelsen var svimmelhet, lett kvalme og ømme bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Gjest_anonym_*

Hei. e liksom en ting jeg lurer på.. har vært gravid en gang før i tiden men tok abort, merket ikke noe til at jeg var gravid før 2 mnd. men det er nesten 2 år siden.

jeg går på p-piller å har fast kjæreste, men nu i det siste har jeg hadd veldig, øme brøster er ont når de blir tatt på. er små kvalm om dagene, å fryser en god del.

og har også gådd opp i vekt!

har hadd mensen for nestn 1mnd sia, i 3 dager, men svært lite blod.

kan jeg være gravid?

eller kan det være noe annet?

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan være gravid. Det kan eventuelt være noe annet. Ta en test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...