Gå til innhold

all denne utroskapen


*Sinnataggen*

Anbefalte innlegg

Gjest MikeWaters 2.0

Helt sant! Poenget er at kultur/religion påvirker antall utroskap i forhold til hvor akseptert og vanlig det er.

Selvsagt påviker kultur/religion antall utroskap, men det betyr ikke dermed at Gud fungerer som et godt skjold mot menneskelige brister. All historikk har motbevist akkurat den biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt påviker kultur/religion antall utroskap, men det betyr ikke dermed at Gud fungerer som et godt skjold mot menneskelige brister. All historikk har motbevist akkurat den biten.

Det er nok individuelt hvor vidt Gud fungerer som et skjold eller ikke ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig. Ikke få utroskap til å virke som noe positivt, det er bare patetisk. Utro er og vil alltid være for svake egoistiske mennesker. Det er INGEN unnskyldning i verden som kan forsvare utroskap. Hvis mannen din er et helvete, hvis kona de ikke gir deg sex eller hva annet latterlig dere finner på. Er du ikke fornøyd med forholdet ditt, gå ut av det før du hopper på nytt bytte. Hvis kona de eller mannen din er så fæl at du hoppe i sengs med en annen, hvorfor er dere så redde for å miste det forholdet da, som dere i utgangspunktet ikke trives i? Det er jo bare kvalmende egoistisk. Kjenner jeg blir utrolig provosert her jeg sitter. Og forresten til dere som har opplevd utroskap, jeg håper virkelig for deres egen skyld at dere forlot mannen/kona deres på flekken. Hvis IKKE godtar dere jo indirekte utroskap, at de kan løpe rundt som bikkjer men alikevel bli tilgitt og kan komme hjem i varmen. SETT GRENSER. Ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Latterlig. Ikke få utroskap til å virke som noe positivt, det er bare patetisk. Utro er og vil alltid være for svake egoistiske mennesker. Det er INGEN unnskyldning i verden som kan forsvare utroskap. Hvis mannen din er et helvete, hvis kona de ikke gir deg sex eller hva annet latterlig dere finner på. Er du ikke fornøyd med forholdet ditt, gå ut av det før du hopper på nytt bytte. Hvis kona de eller mannen din er så fæl at du hoppe i sengs med en annen, hvorfor er dere så redde for å miste det forholdet da, som dere i utgangspunktet ikke trives i? Det er jo bare kvalmende egoistisk. Kjenner jeg blir utrolig provosert her jeg sitter. Og forresten til dere som har opplevd utroskap, jeg håper virkelig for deres egen skyld at dere forlot mannen/kona deres på flekken. Hvis IKKE godtar dere jo indirekte utroskap, at de kan løpe rundt som bikkjer men alikevel bli tilgitt og kan komme hjem i varmen. SETT GRENSER. Ærlig talt.

Newsflash: ALLE mennesker er svake og egoistiske. hadde forøvrig ikke tilgitt utroskap likevel.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newsflash: ALLE mennesker er svake og egoistiske. hadde forøvrig ikke tilgitt utroskap likevel.

Ikke ALLE er så svake at de ikke klarer å holde seg på matta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg synes bare det sier seg selv. Verdiene var annerledes på 50-tallet, det ser man f.eks på statistikken til antall skilsmisser. Kristne verdier er annerledes. Kristne folk og folk på 50-tallet var også utro, men tallene er/var mindre. I hvertfall i følge de kristne menneskene jeg kjenner og det jeg har lært om 50-tallet.

Når man vet at noe er uaseptabelt blandt de rundt seg, skal det mer til for å utføre det. Instillingen blir annerledes.

Ja men det er jo fordi skillsmisser var mindre akseptert den gangen. tenk så mange ulykkelige ekteskap det måtte vært den gangen da? Siden det var sosialt uakseptabelt å skille seg. Og du tror ikke det fører til utroskap?

Mulig du har rett når det kommer til kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja men det er jo fordi skillsmisser var mindre akseptert den gangen. tenk så mange ulykkelige ekteskap det måtte vært den gangen da? Siden det var sosialt uakseptabelt å skille seg. Og du tror ikke det fører til utroskap?

Mulig du har rett når det kommer til kristne.

Ja, jeg tror nok også det var mange ekteskap som led i stillhet, det er det jo mange historier om. Men Jeg tror også det var mange som ikke en gang lot tankene gå så langt som utroskap en gang, fordi de visste hvor fryktet og uakseptabelt utroskap var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er jo mange som skriver om igjen og om igjen om utroskap. Om 25% er utro, og de fleste som er utro er det en gang i livet så er det fryktelig mangen av den norske befolkning som er utro som skriver KG hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Tilgjengelighet er nok et stikkord her, og taler nok for at utroskap er mer utbredt nå enn for f.eks 50 år siden. Kvinner og menn møtes på langt flere arenaer.

Sexologer sier ofte at det er en relativt stooooooor sjanse for at du støter på utroskap i løpet av kjærlighetslivet ditt, så å forsone seg med dette enkle faktum er nok fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

A relationship aint a test. So why cheat?

"I said to this priest: `Am I expected to believe that if I went out and had an affair that God was really going to be upset? Okay, thou shalt not kill… steal… but thou shalt not commit adultery? If no one is any the wiser, what the hell difference does it make?` He was lovely. He told me the Commandments were laid down for a lot of guys living in the desert."

Diana Dors

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...