Gå til innhold

Når teste?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg sluttet på pillen for et par uker siden, og lurer nå litt på om jeg kan være gravid...tenkte ikke det kunne gå så fort. Det må i såfall ha skjedd uka etter at jeg sluttet. Er det egentlig mulig i forhold til sykus etc.? (Sluttet etter avsluttet brett). Lurer på om det kan ha skjedd noe...er litt "uggen", har ømme bryster etc. Lurer derfor på hvor raskt man kan ta en test for å finne ut om det er noe på gang. Må man vente til etter at man skulle hatt mensen, eller kan man teste før det? Trodde egentlig jeg visste ganske mye om dette jeg, men når man står midt oppe i det blir man plutselig litt i tvil....er det noen "eksperter" som kan svare på dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ventet på mensen i over seks uker da jeg sluttet på pillen, og jeg har hørt at det er de som venter lenger... Men du kan jo være heldig? Det er jo de som blir gravide med en gang også. Ta en test, så vet du. Testen kan du ta samme dag som du forventer mens, men er du usikker på syklusen din anbefales det å vente ca. 35 dager etter siste mens (har jeg lest). Du hadde vel en blødning etter du sluttet på brettet?

Ømme bryster og uggenhet er veldig vanlig i forbindelse med både p-pille slutt og mens -og også graviditet. Jeg var "utafor", sur og ikke helt grei da jeg kuttet ut pillene. Kroppen skal venne seg til ikke å få disse hormonene og da blir ting litt unormale. (Det er vel ikke noe som er "normalt" heller) I tillegg fikk jeg tilbake mine kraftige menssmerter :-?

Uansett lykke til med prøvinga :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg ble gravid rett etter pille slutt. Hun trodde nesten at hun hadde blitt gravid uannsett.....(om hun hadde sluttet eller ikke, men det skal jeg ikke uttale meg om) Men det er som Rioja sier, at mange av de "tegnene" som kommer når man har sluttet på pillen, kan være de samme som gravide får. Kvalme, humørsvingninger osv... Jeg hadde også mye svingninger etter at jeg sluttet på pillen, og akkurat som Rioja fikk jeg tilbake de forferdelige mens smertene.... :evil: :evil:

Men ta en test du, du får ikke noe svar hvis du ikke gjør det!!!!!!!!

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...