Gå til innhold

Nå skal de piske en australier i Saudi-Arabia


Meridian

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nope. Men æ kannj færra tel Mexico!

Herregud! Det er bare helt meningsløst ... håper de australske myndighetene klarer å få han tilbake til autralia ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Det er bare helt meningsløst ... håper de australske myndighetene klarer å få han tilbake til autralia ...

Dette har visst et element av sekterisme. Mannen er muslim, han reiste til Medina på pilgrimsferd. Men han er muligens FEIL sort muslim. Han er shia muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der har du grunnen til at jeg aldri noen sinne kommer til å sette mine bein i et muslimsk land.

Alle muslimske land er ikke Saudi Arabia da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kan iallfall ikke for jeg er kvinne ... Vil ikke risikere piskeslag fordi jeg ikke kan reglene og kulturen der.

Er det i det hele tatt mulig for en kvinne å dra til et muslimsk land uten å gå med burka?

Eneste jeg vet er Oman, for jeg kjenner til norske familier som bor der pga jobb innen olje, så der ligger døtrene på stranda. Men de blir visst bevoktet av menn med maskingevær.

Er vel ingen av disse strenge, muslimske landene som tjener noe særlig på turistnæringen heller :fnise:

Selvfølgelig er det mulig. Eller tror du badeturistene i Egypt soler seg i burka? Hva med partyfolket i Tyrkia? Turister i Tunisia? Burka er vel heller ikke veldig utbredt i den muslimske verden. Så med mindre du har tenkt deg på pakketur til Afghanistan liksom..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det litt forskjell på å bli pint med pisking, eller å plutselig bli rammet av en bombe. Bombingen kan man ikke stoppe, men piskingen kan stoppes.

Vesten har vel bombet for å få has på de ekstremistene som mistolker religionen til de grader.

Man får ikke utviklet seg med den religionen. Skal man leve slavisk etter den religionen og sharialovene, må man leve i steinalderen.

Joda, det foregår også utvikling blant muslimer OG i muslimske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Better safe than sorry. And whipped.

Jeg tror du skal jobbe ganske hardt med å drite stort på leggen for å bli pisket i Tyrkia. De typiske turistlandene er såpass avhengig av pengene turisme genererer, at å piske turister jevnt over er frowned upon. SA er i en egen klasse av sinnsyk og fundementalistisk. De oppfordrer ikke akkurat til turisme heller.

Vi holder på å planlegge tur til Libya, men da skal jeg kanskje droppe å invitere deg med? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal jobbe ganske hardt med å drite stort på leggen for å bli pisket i Tyrkia. De typiske turistlandene er såpass avhengig av pengene turisme genererer, at å piske turister jevnt over er frowned upon. SA er i en egen klasse av sinnsyk og fundementalistisk. De oppfordrer ikke akkurat til turisme heller.

Vi holder på å planlegge tur til Libya, men da skal jeg kanskje droppe å invitere deg med? :fnise:

Ja, jeg har ingen dragning mot den delen av verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er like greit at folk som er så uvitende holder seg unna muslimske land ja, også fordi det ville vært en skam for norge å ha dere som "representanter".

Det er lett å dømme ett helt folkeslag etter de få man ser som skiller esg ut, dette går vel andre veien også tenker jeg, så en gjeng nordmenn med uvitenhet og fremmedfrykt i baklomma, hadde vel ikke akkurat satt norge på kartet som et sivilisert land med kunnskap og verdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er like greit at folk som er så uvitende holder seg unna muslimske land ja, også fordi det ville vært en skam for norge å ha dere som "representanter".

Det er lett å dømme ett helt folkeslag etter de få man ser som skiller esg ut, dette går vel andre veien også tenker jeg, så en gjeng nordmenn med uvitenhet og fremmedfrykt i baklomma, hadde vel ikke akkurat satt norge på kartet som et sivilisert land med kunnskap og verdighet.

Det var vel til meg, så jeg kan svare.

Jeg oppfatter hele samfunnsordningen i disse landene som tvers igjennom motbydelig. Selv Tyrkia, med sitt NATO-medlemsskap, sine demokratiske valg og sin ambisjon om EU-medlemsskap, er bare en hårsbredd fra å være et renhekla diktatur.

Spør dem om hva de kaller kurdere i Tyrkia. De kaller dem "fjelltyrkere", og nekter å anerkjenne at de er et FOLK. Samtidig fører de krig mot dem, og har gjort det i flere titalls år.

Se på Iran, Irak, Saudi, Egypt, Syria. Og forsåvidt Libya og Pakistan. Staten fører krig mot sine egne borgere, noen ganger med koranen i hånden, andre ganger et eller annet politisk manifest. Eller som rene og skjære oligarker, med makten som eneste religion.

Om man noen sinne får en fungerende erstatning for olje, så kan vi snu ryggen til alle disse landene, og jeg tror det vil være en gledens dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...