Gå til innhold

Forgrep han seg på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maria_Marihøne

Konklusjonen på ditt innlegg er jo at alle som sier i fra om at de ikke vil ha sex er for unge til å ha sex, vare seg de er 15 eller 55. Presumpsjonen ("vedkommende sa i fra, altså er vedkommende umoden") er ugyldig.

Du kan synes så mye du vil, så lenge du synser i vill sky forlater du fornuften. Du tenker ikke.

:klo:

Skjønner ikke hvordan du kom fram til denne konklusjonen. Men det er altså ikke hva jeg mente i det hele tatt. Du får ta frem lesebrillene og les en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feil. Det viser jo bare hvor fordomsfull du er siden du utgår fra at alle som ikke er enige med deg er 15.

Ikke forsøk deg en gang. Det handler om å verne barn mot overgrep fra voksne. Det handler ikke om å forby barn å utforske sex med hverandre.

På seg selv kjenner man andre. Når jeg var 15 bodde jeg i en egen hybel, lagde min egen mat, vasket mine egne klær, levde for meg selv med andre ord.

Ikke alle 15-åringer er like, selv om det helt klart gjør verden enklere for deg hvis du innbiller deg det.

Hva da? Sex? Ser du ikke hvor dum den påstanden din er?

Du mener altså ikke bare at alle 15-åringer er like, du mener også at alle jenter er like.

HAHAHAHA!! :skratte:

Jeg skriver ikke ut i fra mitt ståsted eller hvordan jeg hadde det som 15-åring, eller hvilket syn jeg har dannet meg ut i fra et snevert perspektiv.

Hadde du lest litt fagstoff eller fulgt litt med i media angående dette temaet, hadde du vist dette.

Om du bodde alene som 15 åring har ikke noe med dette temaet å gjøre. Dessuten bør ikke et barn på 15 år bo alene. Et barn er ikke i stand til å ta de valgene som et voksent menneske tar, ikke bør de det heller.

Når det gjelder den seksuelle lavalderen i Norge er den vedtatt med Norsk lov.

Du er meget uviten og usakelig i innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen på ditt innlegg er jo at alle som sier i fra om at de ikke vil ha sex er for unge til å ha sex, vare seg de er 15 eller 55. Presumpsjonen ("vedkommende sa i fra, altså er vedkommende umoden") er ugyldig.

Du kan synes så mye du vil, så lenge du synser i vill sky forlater du fornuften. Du tenker ikke.

Ærlig talt!

Skal du kunne delta i en konstruktiv debatt er den en fordel å holde seg saelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver ikke ut i fra mitt ståsted eller hvordan jeg hadde det som 15-åring, eller hvilket syn jeg har dannet meg ut i fra et snevert perspektiv.

Hadde du lest litt fagstoff eller fulgt litt med i media angående dette temaet, hadde du vist dette.

Om du bodde alene som 15 åring har ikke noe med dette temaet å gjøre. Dessuten bør ikke et barn på 15 år bo alene. Et barn er ikke i stand til å ta de valgene som et voksent menneske tar, ikke bør de det heller.

Når det gjelder den seksuelle lavalderen i Norge er den vedtatt med Norsk lov.

Du er meget uviten og usakelig i innlegget ditt.

Høres ut som du har lest litt for mye fagstoff. Jeg hadde sex før jeg var 15, men visst helt fint hva jeg gjorde fordi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har lest litt for mye fagstoff. Jeg hadde sex før jeg var 15, men visst helt fint hva jeg gjorde fordi.

En ting er å vite hva sex er, men det er en helt annen ting å innlede et sexuelt forhold.

En er ikke moden nok, det var heller ikke du.

Faren for å få livmorhalskreft øker jo yngre jenta er, samt antall sexpartnere er med på å øke risikoen også.

Tviler på at du tenkte på det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å vite hva sex er, men det er en helt annen ting å innlede et sexuelt forhold.

En er ikke moden nok, det var heller ikke du.

Faren for å få livmorhalskreft øker jo yngre jenta er, samt antall sexpartnere er med på å øke risikoen også.

Tviler på at du tenkte på det

Nei men det tenkte jeg ikke på når jeg var 16 heller selvom jeg da var moden nok for sex ifølge den Norske lov.

Men du kan ikke påstå at du vet hva jeg tenkte og følte osv når jeg var 15 bare fordi du har lest noe fagstoff og ser på nyhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei men det tenkte jeg ikke på når jeg var 16 heller selvom jeg da var moden nok for sex ifølge den Norske lov.

Men du kan ikke påstå at du vet hva jeg tenkte og følte osv når jeg var 15 bare fordi du har lest noe fagstoff og ser på nyhetene.

Et barn under 15 år skal ikke være i et seksuellt forhold, selv om du gjorde det, betyr det ikke at det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn under 15 år skal ikke være i et seksuellt forhold, selv om du gjorde det, betyr det ikke at det er greit.

Nei det er jo et under at det gikk bra med meg tydligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelen har også et unntak som sier at hvis de som har sex er ”jevnbyrdige i alder og utvikling”, kan straffen falle bort.

Ingen regler uten unntak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkert over ein del av svara her. Når nokon seier "nei", så er det nei. Viss ikkje er det eit overgrep. Det handlar om respekt for andre mennesker. Fortener ikkje TS respekt sjølv om ho slit på andre områder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med "vent til du er gammel nok", kommer av, "vent til du er gift"/"vent til ekteskapet". Dette er en gammel patriarkalsk holdning, den at kvinner skal være underdanige, kvinner skal være de som holder seg, kvinner skal være de som venter. I mens mannen ligger rundt... For han skal jo ikke være underdanig, han skal være frempå og vise hvor flink og dyktig han er.

Loven sier ikke noe om at ingen får ha sex før de er 16. Loven sier at personer over 16 må være jevnbyrdige i modenhetsgrad og alder for at ikke eldre skal utnytte yngre. Da sikter det ikke til direkte voldtekt, slik som TS sitt innlegg kunne ha endt, da sikter det til personer som sier og gjør ting for å få en som er yngre i seng. Likevel, den faren er ikke over bare fordi en person blir 16, eller fordi en ligger med en som er rundt 16. Den faren er der hele livet. Loven er bare til for å forhindre at de verste tilfeller ikke skjer (personer på over 40 som utnytter noen på 13-14).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Nei det er jo et under at det gikk bra med meg tydligvis...

Jeg tror ikke det er noen som mener at alle som har har sex når de er 15 år er dømt til et forferdelig liv.

Men jeg mener fortsatt at man i utgangspunktet er for ung til å ha sex når man er 15. Uansett.

Men dette er jo litt på siden av det denne tråden handler om.

Bottom line: Nei betyr nei. Uansett alder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Awzm me

Og så er de det liksom kvinner som er det svake kjønn...

Herrefred, hun var ei 15 år gammel jente som gjorde det veldig tydelig at hun var ukomfortabel med situasjonen. Og da stopper man!

Hvis dette er den gjengse holdningen hos 18 år gamle gutter, så må man gjøre dette til en del av seksualundervisningen. Hvordan si nei, og hvordan takle at jenter sier nei.

Ja,kvinnen er det svake kjønnet. Men det var ikke poenget mitt her. Men det at det er veldig dårlig gjort av jenter når de prøver å gjøre guttene sprengkåte, og så stoppe. Men han burde stoppet, han hadde ingen rett til å fortsette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,kvinnen er det svake kjønnet. Men det var ikke poenget mitt her. Men det at det er veldig dårlig gjort av jenter når de prøver å gjøre guttene sprengkåte, og så stoppe. Men han burde stoppet, han hadde ingen rett til å fortsette.

Dårleg gjort?

Så kvinner som blir valdtekne, dei har berre seg sjølv å skylde på, fordi dei sikkert har frista mannfolka?

Fy f... for kvinnediskriminerande haldningar mange har i denne tråden :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Awzm me

Dårleg gjort?

Så kvinner som blir valdtekne, dei har berre seg sjølv å skylde på, fordi dei sikkert har frista mannfolka?

Fy f... for kvinnediskriminerande haldningar mange har i denne tråden :overrasket:

Ja, det er dårlig gjort. Gutter ikke kåt på samme måte som jenter. Når han først er det, så er det ikke såå enkelt om man skal ha det til, i tillegg er det vondt. Jeg er nå ikke gutt, men flere gutter har fortalt meg dette.

OG TS ble ikke voldtatt, så nei, det er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke det kan kalles at han forgrep seg på deg. Men skjønner at det kan ha gjort deg usikker. Ting som har skjedd når vi var yngre og uerfarne sitter ofte i oss.

Prøv å bli kjent nye folk gradvis sånn at du stoler på dem. Å få venner og kjærester som du stoler på, ordentlige mennesker, er det som hjalp meg og komme over det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dårlig gjort. Gutter ikke kåt på samme måte som jenter. Når han først er det, så er det ikke såå enkelt om man skal ha det til, i tillegg er det vondt. Jeg er nå ikke gutt, men flere gutter har fortalt meg dette.

OG TS ble ikke voldtatt, så nei, det er ikke det.

Det er vel ikkje noko unnskyldning for å gå over streken. Seier sexpartnar nei, så er det nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...