Gå til innhold

På tide å boikotte Norske Skog?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Greit nok at papirmarkedet er presset, men måten Norske skog heller legger ned arbeidsplasser på enn og selge til dem som vil drive videre er på grensen til absurd. Neste gang jeg skal kjøpe papir, så skal jeg være sikker på at det ikke er produsert av Norske Skog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit nok at papirmarkedet er presset, men måten Norske skog heller legger ned arbeidsplasser på enn og selge til dem som vil drive videre er på grensen til absurd. Neste gang jeg skal kjøpe papir, så skal jeg være sikker på at det ikke er produsert av Norske Skog!

Norske Skog forsøker å drive butikk. Årsaken til at fabrikken i Norge ikke selges men ønskes nedlagt er fordi de er avhengige av å redusere tilbudet av papir for å få opp prisene, for derigjennom å berge de arbeidsplassene som berges kan. Til orientering er Norske Skog i dag på vei mot konkurs, en global prisøkning er absolutt nødvendig dersom selskapet skal kunne drive videre, blir det konkurs blir det som kjent ingen arbeidsplasser igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske Skog forsøker å drive butikk. Årsaken til at fabrikken i Norge ikke selges men ønskes nedlagt er fordi de er avhengige av å redusere tilbudet av papir for å få opp prisene, for derigjennom å berge de arbeidsplassene som berges kan. Til orientering er Norske Skog i dag på vei mot konkurs, en global prisøkning er absolutt nødvendig dersom selskapet skal kunne drive videre, blir det konkurs blir det som kjent ingen arbeidsplasser igjen.

Global prisøkning er ditt svar. Hva med at vi her i Norge har litt for høye lønninger og derfor ikke er konkurransedykte på det globale markedet lenger? Vi har priset oss ut! Idioti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Global prisøkning er ditt svar. Hva med at vi her i Norge har litt for høye lønninger og derfor ikke er konkurransedykte på det globale markedet lenger? Vi har priset oss ut! Idioti

*konkurransedyktige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Neste gang jeg skal kjøpe papir, så skal jeg være sikker på at det ikke er produsert av Norske Skog!

Det er et løfte det kan bli vanskelig å gjennomføre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Global prisøkning er ditt svar. Hva med at vi her i Norge har litt for høye lønninger og derfor ikke er konkurransedykte på det globale markedet lenger? Vi har priset oss ut! Idioti

Det svaret du gir står jo der allerede; en fabrikk i Norge legges ned, underforstått de starter med uttynningen der kostnadene er høyest(Norske Skog har mange fabrikker i utlandet), akkurat som solcelleprodusenten REC. Giddet ikke dra den leksa om at LO har gravd sin egen grav ved å kreve så mange goder for folk på gølvet at de rett og slett har priset den norske arbeiderklassen ut av det internasjonale arbeidsmarkedet, men nå kom den likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det svaret du gir står jo der allerede; en fabrikk i Norge legges ned, underforstått de starter med uttynningen der kostnadene er høyest(Norske Skog har mange fabrikker i utlandet), akkurat som solcelleprodusenten REC. Giddet ikke dra den leksa om at LO har gravd sin egen grav ved å kreve så mange goder for folk på gølvet at de rett og slett har priset den norske arbeiderklassen ut av det internasjonale arbeidsmarkedet, men nå kom den likevel..

Giddet? ææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææ :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svaret du gir står jo der allerede; en fabrikk i Norge legges ned, underforstått de starter med uttynningen der kostnadene er høyest(Norske Skog har mange fabrikker i utlandet), akkurat som solcelleprodusenten REC. Giddet ikke dra den leksa om at LO har gravd sin egen grav ved å kreve så mange goder for folk på gølvet at de rett og slett har priset den norske arbeiderklassen ut av det internasjonale arbeidsmarkedet, men nå kom den likevel..

Ja, men nå reagerte jeg altså på at du istedet kom med det helt motsatte svaret, som i tillegg er totalt ulogisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi ser helt bort i fra at Viken Skog er uenige med Norske Skog og heller vil kjøpe og drive videre? Og at dette har skjedd tidligere og med andre fabrikker, investorer med større aksjeposter i Norske Skog som ønsker og kjøpe og drive videre men Norske skog er redde for konkurranse mens de som ønsker og kjøpe ikke er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nå reagerte jeg altså på at du istedet kom med det helt motsatte svaret, som i tillegg er totalt ulogisk.

Jeg tar selvkritikk på at jeg skrev "giddet", det var arrogant, beklager. Det var ment som sarkasme til ap-velgere, men jeg bommet. Jeg ser du har skrevet to ganger som anonym, totalpakken er at det faktisk er mer lønnsomt, på sikt, for Norske Skog å legge ned fabrikken og ved det bidra til å redusere tilbudet av papir, for derigjennom å bidra til økte papirpriser. Derfor ønsker de ikke å selge til noen andre som ønsker å fortsette å produsere papir. Bedre enn dette er jeg ikke istand til å forklare saken, mao din påstand om absurditet skyldes uvitenhet, og den tar jeg ikke skylden for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...