Gå til innhold

Flaca sin dagbok


la Flaca

Anbefalte innlegg

Takk for hilsen Hanni! (honey :wink: )

Jadda - 'Guapa' er storesøster, og introduserte meg til forumet her! Hun skal ha baby 25 mai, og jeg i månedsskiftet august/september. Helt utrolig at det ble sånn. For jeg har ligget ganske langt etter hva angår bryllupsplaner med påfølgende barneproduksjon! Men nå er jeg altså i rute, og vi kommer til å ha glede av mange måneders svangerskapspermisjon sammen. :D

I dag har det forekommet titt og ofte at jeg har tatt meg selv i å tenke på helt andre ting enn GRAVIDITET og den slags. Det er deilig, for det er lett å bli fullstendig oppslukt i det. Uroe seg for blod i trusa, og kjenne etter "er jeg kvalm i dag også, eller er det ikke liv i magen min lenger?"

Når jeg ikke tenker på det, er jeg ikke redd heller - og det er godt!

Dessuten går tida så mye fortere hvis jeg konsentrerer meg om andre ting.

I dag har jeg og to kvinnlige kolleger på min alder jobbet med utforming av våre nye kontorlokaler. (interiør og dekorasjoner osv.)-Veldig gøy. Selvfølgelig har vi ikke uberensede midler, men tenker å sprenge budsjettet fullstendig for så å få gjennomslag for 2/3, som egentlig er mer enn nok. Dagen har gått med til ekskursjon til IKEA, og farvehandler. Og nå skal jeg hjem og lage fargeprøver og skisser til presentasjonen i morgen! Håper inderlig jeg greier å holde meg våken i kveld... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig helg! Og endelig ferdig med å lage busjett på innredning av kontorlokaler. Holdt oss så vidt under 100.000, skal presenteres på mandag. Ideén ble forresten veldig godt mottatt, og særlig mine fantastiske illustrasjoner! :sjarmor: Alltid gøy å få skryt ihvertfall.

Gruer meg bittelittegrann til å fortelle om graviditeten på jobben...

men, ikke så mye. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ville bare legge igjen en liten hilsen og gratulere med graviditeten. Vi treffes vel på KG-treffet på fredag, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ville bare legge igjen en liten hilsen og gratulere med graviditeten. Vi treffes vel på KG-treffet på fredag, eller?

Søttan! Var det ikke torsdag da? 23? Ahah 23 er på fredag ser jeg på kalender´n. Da blir det nok ikke KG-møte på meg denne gangen. Skal hente stedattern den dagen. (5 timer kjøring) :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 2 timer til ULundersøkelsen. Sikkert ingen grunn til å uroe seg, men jeg kan liksom ikke la være. Gleder meg ikke i det hele tatt. Men mest sannsynlig har vel Bønna vokst seg mye større, og trives utmerket i magen min. Spennende er det ihvertfall!

Må få ordnet med jordmor også nå, og bestille time hos fastlege. Tida kommer sikkert til å gå fort fremover. Og vi som skal gifte oss og allting. Blir vel ei skikkelig blubbe-brud av meg. Litt småkvapsete og brei rundt livet liksom. Nesten så jeg skulle ventet til jeg har struttemage... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å oppdater ang UL da! :P

Håper det var unødvendig å grue seg... :wink:

Glede seg til neste?? :)

Har ikke fått med meg at du skal gifte deg før nå jeg!

Når? Hvor langt er du på vei da?

Funnet kjole som kan passe til en liten kule?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei La Flaca! Spennende med ny ultralyd, håper det gikk fint! Visste ikke at du planla å gifte deg, men det er jo kjempegøy! Når er den store dagen?

Er litt nysgjerrig vet du... :wink:

Kos deg videre med graviditeten og bryllupsforberedelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, besøk av Lillen og La Traviata - :hoppe: Koselig da! :D

I dag er jeg veldig glad, for undersøkelsen i går var bare kos. Nazi-legen var et annet menneske, veldig blid og positiv og forklarte utfyllende om alt hun foretok seg. Med andre ord er hun den typen som lar humøret gå ut over kundene sine, og det er vel ikke mye profesjonelt. Men jeg skal ikke gå flere ganger til henne, så da kan det være det samme.

Grunnen til at jeg måtte tilbake var at hun ville ta en del mål som ikke lot seg gjøre sist, for da var jeg ikke langt nok på vei. Det var med andre ord ingenting galt med meg, og jeg hadde vel egentlig ikke behøvd denne undersøkelsen.

Men nå har ihvertfall Bønna har vokst enormt (tilsvarende 8 uker), og det lille hjertet var i full sving med å holde liv i kroppen. Fikk til og med høre hjertelyden! :D 170 slag i minuttet, og helt normalt. Det var nesten litt fælt da - banket veldig fort vet dere. Som når du holder en liten fugl i hånden, og kjenner hjertet banker mot håndflaten, dunk dunk dunk dunk dunk...:hjerte:

Alle mål var i korrekt samsvar med hverandre; eggeplommen, selve fosteret, fosterhinnen og livmoren. Perfekt liten Bønne! :ler: Så nå er jeg veldig beroliget, og tror dette her skal gå bra. I neste uke tror jeg vi kommer til å fortelle familien. Det blir deilig å slippe flere unnskyldninger mht. alkohol og rakfisk og muggoster gitt! :wink:

Når det gjelder bryllupet så må det fremskyndes ganske drastisk. Planen var å holde det den 1juli (samme dato som vi møttes første gang). Men så skulle vi tjuvstarte litt med prøvingen - fordi jeg var overbevist om at det kom til å ta tid, og dermed satt´n på første forsøk!

Kan ikke se meg selv høygravid i brudekole (det er jo bare komisk da). Så nå blir det ikke sommerbryllup med grilling, men en liten sammenkomst for familien på våren. Vi har satt neste uke som frist for å finne lokale, med sikte på å gifte oss i mars. Så bestiller vi rom på et fint hotell den natta, og reiser på bryllupsreise neste morgen! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag må jeg bare klage min nød til de som evt. gidder å lese... :cry:

ER kvaaaaaaaaaaaaaalm! Har kastet opp sånn i dag at jeg begynte å spytte blod nå siste gangen. Det river i halsen, og føles som magen regelrett vrenger seg. Å kaste opp er en ting, men i dag har det vært så infernalsk brutalt, så tårene spruter - og det føles som hodet sprenges og øynene skal sprette ut av hodet på meg. Uhu...

Så er det også det faktum at graviditeten er hemmelig her på jobben foreløpig. Så det blir en ekstra bekymring om noen hører meg, (selv om jeg går på kundetoalettet ute i gangen) eller reagerer på at jeg styrter ut med jevne mellomrom.

Ja, ja. Skal vel egentlig ikke klage. For det er jo elskede lille (brekk)Bønna som styrer det der. Han vet best! :ler:

Om er par timer skal jeg uansett hjem og legge meg godt til rette på sofan... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar!!! Det hørtes ikke festlig ut akkurat, selv om jeg måtte le av "(brekk)Bønna" :wink:

Håper det ikke vedvarer og at formen blir fin til helga. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette hørtes ille ut! Håper det ikke varer lenge. Får du i deg noe mat da? Det er synd at det skal være sånn, men det går nok over om ikke så lenge (krysser fingre for det!).

Hvor langt er du på vei nå? Uke 8 eller 9? De fleste blir kvitt kvalmen etter første trimester, såvidt jeg har fått med meg. Så det er håp!

Vil bare si at jeg er kjempeglad for at alt så så fint ut på siste UL, særlig etter den skrekkopplevelsen du hadde forrige gang!

Når skal du si det på jobben? Man gruer seg ofte veldig til å si det til sjefen og sånt, men i de aller fleste tilfeller jeg har hørt om ble ikke reaksjonen så ille som man kunne trodd! Men jeg skjønner selvfølgelig at du venter til senere. Tror jeg ville gjort det samme hvis jeg var gravid (sukk... bare en uke til eggløsning, håpe, håpe....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Heiii.

Godt å høre at det går så bra med Bønna.

:D Da blir det ikke bombe i posten til Medicus allikevel.

Rart å tenke på at vi går med små mennesker innabords.

Gleder meg til å se maven din vokse!

Klem fra søster-Guapa :D og Knotte-skrotten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg så glad, for da jeg dusjet etter treningen (! rimelig stolt da - har trent og allting) så oppdaget jeg at magen min har fått en kul på seg. Ikke fleskete, men ganske hard - bakom navlen liksom. Går det an å få mage så tidlig da? (er i uke 9) Syns det er veldig rart jeg. Men jeg vet jo hvordan jeg pleier å se ut, og uansett hvor mye jeg strammer musklene der nede så strutter magen like mye. :hjerter: Føler meg ikke "oppblåst" heller, så jeg kan ikke skjønne annet enn at livmoren har utviklet seg en hel del allerede... :-?

Kjæresten er helt i hundre, ser og tar på magen min så ofte han får sjansen. "Nå må du gå på 'Mama' på Hennes&Mauritz snart, der har de fine mammaklær sjø!" :ler: Tror han gleder seg veldig til jeg blir orntlig synlig gravid. Det må være ganske forunderlig for en mann å se jenta si forandre seg til en rugekasse... :wink:

I helga var vi forresten på skitur både lørdag og søndag. Det gjorde underverker for helsa - jeg har vært mye mindre kvalm siden. Frisk luft og hyppige måltider er tydeligvis det som skal til. Nå har vi bestemt oss for å komme oss ut på ski hver helg denne vintern. Super trening, og balsam for sjelen! :D Er veldig forsiktig i nedoverbakkene da, vil ikke ta noen sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt drømte jeg at jeg var mamma til ei mørkhåret jente med grønne øyne (som pappan) og små fregner på nesa. Kanskje jeg er sanndrømt? :hjerte: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en nydelig liten jente :D

Tror fint det går an å få mage tidlig jeg! Det er jo stor forskjell på hvordan mage man har fra før og er du tynn og liten syns det helt sikkert mye fortere.

Jeg er faktisk imponert over at du kommer deg ut på ski når du er så kvalm.. Jeg sliter skikkelig med å komme meg noen steder egentlig.. Nå er det NYDELIG sol her, så jeg burde ut. Men hva gjør jeg?? Jo sitter hjemme foran pcen i morgenkåpe :ler:

Håper kvalmen snart gir seg!

Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med morgenkåpa og KG du Meta! :D Det er en grunn til at du har mer lyst til å gå i hi, enn å sprine rundt i skøvven vet du. Du har vel rett og slett bedre av å ta det litt med ro nå.

La Flaca er nemlig ikke like optimistisk nuh. Utskeielsene i helga har nemlig resultert i en skikkelig halsbetennelse med nysetokter og vondt i kroppen... :ler: Nei, takke meg til morgenkåpe og sofa! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mayamor

Ser for meg søskenbarna: (brekk)bønna og Knotte-skrotten... :ler:

Litt av noen navn dere har valgt... :ler:

God bedring...

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Heiii og god bedring.

Nå drar jeg fra jobb og tar en laaaang og velfortjent helg.

Hilsen til lille Brekk fra Skrotten.

Klem fra Guapa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg søs og Knotten. Du har vel lest mail fra meg? Og takk for "god bedring"-ønsker fra Mayamor og Lillen. :klem2:

Kom meg på jobb til tross for sykdom i dag. Har holdt sjefens lille datter Leah på 2,5 uke, og er i syvende himmel. (passet selvfølgelig på å være helt ren på hendene, vil ikke smitte lille knøttet med noe.)

Og det sier jeg: :hjerter: Jeg kan bare ikke vente på å holde tantebarnet mitt i armene, og ikke minst holde min eget lille Bønna. (selv om han ikke er store saken enda). Det er en ubeskrivelig følelse å holde et lite menneske som nettop har kommet til verden, nesten fra 'ingenting'. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...