meta Skrevet 31. desember 2003 #21 Skrevet 31. desember 2003 Gratulerer så masse Skikkelig bra julegave Kommer nok ikke til å glemme denne jule med det første da. Gratulasjonsklem fra Meta
magnhild Skrevet 1. januar 2004 #22 Skrevet 1. januar 2004 Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år! Håper det blir et fantastisk år for dere alle!! Mange nyttårsklemmer fra Magnhild og Erik
la Flaca Skrevet 2. januar 2004 Forfatter #23 Skrevet 2. januar 2004 Takker for gratulasjoner og hilsner i boka mi, koselig det. Første dag på jobb etter juleferie og gravid-nyhet. Rart å tenke på at sist jeg gikk fra pulten min skulle jeg ikke bli mamma (visste det ihvertfall ikke), men i dag vet jeg at det er et lite nurk inni der. Kan ikke si at det har gått opp for meg at jeg skal ha barn, og har problemer med å glede meg så tidlig - men det kommer vel med tiden. I dag bestilte mannen time for meg hos gynekologen. (vil ikke at kolleger og sjef skal høre det jeg måtte ha sagt i telefonen-har åpent landskap her på jobben) Kl.14.00 på tirsdag. Gleder meg! :D Da får jeg se den lille klumpen på ultralyd, og skal sørge for å få noe mot en eventuell urinveisinfeksjon. På tirsdag er jeg 6+3, det går så smått fremover... Pappan begynner merkbart å glede seg mer og mer, og syns det er topp å få lov til å ordne med svangerskapskontroll...har ringt om det 4 ganger i dag, er jo søt da... Måtte forresten bare avsløre nyheten for en av de gravide kollegene mine her på jobben. Vi har debattert graviditet/ bryllup og alle typiske jente-greier helt siden jeg fikk jobben for 2 år siden, og hun har vært veldig spent. Ble helt i hundre, og nå går hun bare rundt og gliser med den struttende magen sin. Ja, nå er vi 3 (av 3) gravide her i firmaet! Sjefen kommer til å få hetta når jeg varsler om permisjon i august... Burde vel komme meg tilbake til arbeidet nå. Syns det er vanskelig å konsentrere seg, er småkvalm og enormt trøtt...
la Flaca Skrevet 2. januar 2004 Forfatter #25 Skrevet 2. januar 2004 1/2 time til mannen tar meg med hjem. Drømmer om frisk salat med pinjekjerner og tunfisk. Må le når jeg tenker på den akutte kvalmen som kom over meg da jeg spurte hva vi skulle ha til middag i dag: "RIBBE" - "vi har igjen ei halv langside". *pjuuuuuk*. Uææææ, kan ikke tenke meg noe verre akkurat nå! Er så utrolig ferdig med feit julemat!!! I januar skal det fråtses i frukt og grønt og magert kjøtt, det er sikkert! :D zzzzzzz....er det mulig å være så dorsk og lite produktiv..!? tydeligvis. Hjem til sofan. :D
Gjest Mayamor Skrevet 2. januar 2004 #26 Skrevet 2. januar 2004 Godt nyttår og gratulerer med positiv test... Det var kjapt levert... 2004 blir iallefall et lykkeår for deg. Blir spennende å følge med deg videre i svangerskapet... Klem fra Mayamor :blomst_opp:
silja Skrevet 3. januar 2004 #27 Skrevet 3. januar 2004 oss to -moro det takk for hilsen i boka mi, har svart deg litt der jeg... *klem*
la Flaca Skrevet 6. januar 2004 Forfatter #28 Skrevet 6. januar 2004 Greier IKKE å konsentrere meg i dag! Skal til første kontroll kl 1400 idag, og er bare så spent. Håper inderlig at alt er bra, og at det virkelig ER en liten klump med et lite hjerte inni der. :-? Leste i "Gravid" om Susann Goksør (mener det var henne) at hun var på første kontroll rett før uke 12, og at hun faktisk ikke hadde noen baby inni magen likevel. Hun hadde testet tydelig positivt hjemme, brystene var ømme, hun var kvalm, magen hadde vokst og morkaken og forstervannet utviklet seg,- men embryoet hadde ikke utviklet seg etter befruktningen. :o Jeg burde selvfølgelig hatt vett til å holde meg unna den slags lektyre, men vitebegjærlig som jeg er MÅ jge bare stikke nesa borti sånne artikler. Nå er jeg selvfølgelig sikker på at det samme gjelder for meg da... Ååååh! Skal være så glad nå jeg er ferdig med den kontrollen!!!!!
la Flaca Skrevet 6. januar 2004 Forfatter #29 Skrevet 6. januar 2004 Endelig overstått legekontroll! -En delvis GRUSOM opplevelse...! Jeg var som sagt på GU, fordi det er så lenge siden jeg har tatt celleprøve at jeg burde gjøre det nå. Hun spurte hvor langt jeg var på vei, og jeg svarte ca.6 uker. Så begynte hun ultralydundersøkelsen, og rotet fælt runt inni der. Begynte i livmoren, før hun sveipet over det meste av nærliggende bukhule. (er helt øm nå). Så kom hun tilbake til livmoren igjen, og sa etter en stund: :o -"det er fostervann her, MEN IKKE NOE FOSTER!" :o Ble helt uvel der jeg lå, mitt største mareritt ble til virkelighet! Hvordan går det an da? Spurte jeg vantro. Jeg har jo testet positivt over to uker... Kan fosteret ha dødd tidligere i utviklingen da? "Ja, det virker sånn!" Sa hun. En ubeskrivelig følelse...helt jævlig. Hun zoomet og fortsatte å lete rundt, men ikke no foster. Så syns jeg plutselig jeg så noe røre seg. En rund sak i den ene enden av livmoren, med en liten prikk som "vibrerte" taktfast. Men hun sa ingenting, og derfor sa ikke jeg noe heller. Var helt knust da undersøkelsen var ferdig, og hun satt seg foran skjermen for å studere bildene. Så skrev hun ut to stykker, og begynte å måle med en slags linjal. Det måler ***mm sa hun, så da er det ikke 6 uker, men 5! :o Hæ, er det noe der allikevel? Men lever det da??? Spurte jeg. Jada, hjertet banker og pulsen er på ***! Så jeg trenger ikke å være lei meg da? "Nei da, alt er i orden." Er det mulig å ha så lite innsikt i pasient-psykologi? De 5 minuttene (eller var det 50?) jeg trodde jeg ikke var gravid likevel virket som en EVIGHET. Hadde hun bare snakket til meg, og fortalt at det jeg så på skjermen likevel var et lite bankende hjerte, så hadde det kanskje blitt en hyggelig opplevelse... Hun ville ha meg tilbake om 2 uker, ogdet bekymrer meg også litt. Men det var vel bare fordi jeg sa at jeg vanligvis pleier å ha en stabil syklus på 28 dager. I november however, hadde jeg feber og influensa - og det har vel gjort at EL ble forsinket med ei uke... Nå vet jeg jo at det er et lite knøtt inni der, med et lite hjerte som banker. Har tro på at det kommer til å vokse seg til en frisk baby etter som tiden går! :D
Kipa Skrevet 6. januar 2004 #30 Skrevet 6. januar 2004 -Jeg hadde nok knekt helt sammen, håper dette ikke er den samme som skal følge deg gjennom hele svangerskapet!! Det er det verste jeg har hørt, maken til amatør lege!!! :evil: Kos deg med tanken på det lille hjertet som dunker og som blir sterkere for hver dag.. Klem fra Kipa
silja Skrevet 6. januar 2004 #31 Skrevet 6. januar 2004 slik strider iallefall imot min etiske oppfatning -blir så sint så sint er det virkelig mulig å gjøre :o når jeg leste innlegget ditt ble jeg så kjempelei meg -trodde først heller ikke at du var gravid likevel... Men er kjempeglad at du nå VET det -og godt du fikk se det selv også, heldig er du!!!! Lykke til videre
lillen Skrevet 6. januar 2004 #32 Skrevet 6. januar 2004 Det der var jo helt forferdelig! :evil: Og så når du atpåtil hadde lest om et tilfelle først... :-? Hva tenker hun på, når hun først foreller deg at det ikke er noe foster der, og så "glemme" å fortelle deg når hun først oppdager at det er et likevel...!? Du skal vel ikke behøve å gå til henne flere ganger?? Håper du får noen som tar litt mer hensyn. Men alt endte heldigvis godt i innlegget ditt, og dagen din! Var litt redd da jeg begynte å lese jeg også... :o Klemkos
Fibonacci Skrevet 6. januar 2004 #33 Skrevet 6. januar 2004 Åh, herregud, jeg fikk hjertebank da jeg leste første delen av innlegget ditt! For en totalt ufølsom person! Har aldri hørt maken. Gå til en annen fremover, hvis du kan! Ble SÅÅÅ lettet da jeg leste nedover og skjønte at alt var i orden... PUHH... Håper du ikke lar den skrekk-opplevelsen ødelegge gleden din. Nå vet du jo at hjertet banker og alt er som det skal! Sender deg en liten klem og klapp på skulderen
la Flaca Skrevet 7. januar 2004 Forfatter #34 Skrevet 7. januar 2004 Hei alle sammen, og takk for klemmer og støtte! Det var ikke meningen å skremme dere da, ville bare illustrere hvordan det føltes... Veldig greit å se at det ikke bare er jeg som reagerer. Selv om jeg er en temmelig følsom person, er jeg tydeligvis ikke "over-følsom". Da skulle betale i resepsjonen etterpå spurte damen der hvordan ultralydundersøkelsen hadde gått, og om jeg ikke var glad? (Så vel fortsatt ut som et lik tenker jeg... ) Da sa jeg at legen ikke hadde funnet noe foster, og at jeg ikke fikk beskjed om at det var noe der likevel før jeg sto påkledt, og klar til å gå. "Hun er den dyktigste spesialisten vi har" sa hun da, "så du skal likevel føle at du er i trygge hender". Jeg ba henne sette meg opp til ny time, og da havner jeg nok hos samme person. Jeg vet ikke om det gjør meg så mye, men jeg har bestemt meg for at neste gang skal jeg si ifra dersom det er noe som er uklart. De påfølgende konrtollene kommer jeg til å ta hos min opprinnlige gynekolog, som er på reise for øyeblikket. Kommer ihvertfall aldri til å glemme den kontrollen. Oppsynet på dama hjalp heller ikke. Kortklipt, "strengt" hår og et ansikt uten smilerynker(!), i tillegg til en russisk-liknende aksent som minnet om en karakter i en mafiafilm. *frysninger*.
La Guapa Skrevet 7. januar 2004 #35 Skrevet 7. januar 2004 :o Jeg fikk gråten langt oppi halsen når jeg leste om besøket ditt hos dritt-gynekologen. Fyttirakkern så fælt for deg! Det der MÅ du fortelle fast-gynekologen din. Kan forøvrig anbefale min gynekolog ved samme senter som er fantastisk! All støtte og sympati og en bombe i posten til Medicus! Men nå skal vi møtes i lunchen så vi snakkes om en halv time! Klem fra søster Guapa.
Gjest Mayamor Skrevet 7. januar 2004 #36 Skrevet 7. januar 2004 Godt at det er baby inni limoren. Men som alle andre har skrevet: Hjelpe meg for en gynekolog da... :evil: Skulle ikke tro hun visste at det var mennesker hun hadde med å gjøre... Krysser fingrene for at det ble med denne skrekkopplevelsen. Klem fra Mayamor :blomst_opp:
meta Skrevet 8. januar 2004 #37 Skrevet 8. januar 2004 Prototypen på dårlig gynekolog :evil: Syns nesten du skal bytte jeg.. Tenk så ekkelt å gå til henne hver gang. Jeg HATER leger og var hos min fastlege for første gang pga en liten blødning og hun roet meg ned 500 %. Utrolig koselig dame og akkurat sånn en lege/gynekolog skal være.. Det er ikke meningen at de skal være sånn som din ihvertfall Du er helt klart IKKE overfølsom ihvertfall!! Håper du har kommet deg etter sjokkopplevelsen.. Det ER jo barn i magen din og det er jo superkoselig :D
la Flaca Skrevet 9. januar 2004 Forfatter #38 Skrevet 9. januar 2004 Takk for koselig og støttende oppmerksomhet, søtnoser! :D Nå er det atter helg, og den er sannelig kjærkommen. Føler meg fullstendig skutt, og har bare lyst til å krype sammen under teppet på sofan så bare nesa stikker frem. Men i kveld er det familiesammenkomst hos søster, så avslapning blir det ikke før i morgen. Lurer faktisk på hvordan jeg skal komme meg gjennom kvelden. Er jo så vanvittig trøtt og småkvalm hele tiden, og i tillegg er heller ikke humøret på topp. Føler meg rett og slett så lite opplagt til sosial aktiviet som overhodet mulig! Er det normalt å være sånn så tidlig i graviditeten? Syns nesten det er flaut jeg, hva skal de tro om meg, de i familien som ikke ser meg så ofte eller kjenner meg så godt. "Ja, ja - la Flaca ser gammel og sliten ut- syns hun var så mye hyggeligere før..." Huff! Ja, for ikke å snakke om alkoholen! Jeg har søren meg vært i 7-8 tilstelninger siden jeg ble gravid nå nylig, der jeg har måttet takke nei til alkohol. Snart kommer jeg bare til å kauke det ut: JEG GÅR IKKE PÅ ANTIBIOTIKA, JEG ER IKKE FYLLESJUK OG JEG SKAL IKKE VÆRE SJÅFØR: JEG ER GRAVID!!!!! Nei, nå får det være nok syting! Skal kose meg resten av helga med den første Harry Potter-boka, og masse deilig frukt! :D
Fibonacci Skrevet 9. januar 2004 #39 Skrevet 9. januar 2004 Bare kos deg under teppet, du, det trenger du når du er gravid! Og la mannen varte deg opp litt.. Slitsomme sosiale tilstelninger var det flust av før og i jula, jeg husker at jeg ikke kunne skjønne hvordan jeg skulle komme meg igjennom dem... Seine kvelder var et ork, og når jeg attpåtil skulle være sjåfør for å ha en unnskyldning for ikke å drikke ble det ekstra slitsomt... Men nå som jeg ikke er gravid lenger savner jeg det, alt sammen, selv om jeg følte meg tidvis som et vrak! Så nyt det, du, og tenk på den lille i magen som trenger at mor har det bra og ikke stresser! Helgeklem til deg
hanni Skrevet 11. januar 2004 #40 Skrevet 11. januar 2004 Så du og la Guapa er søstre? det visste jeg ikke. Morsomt :D Hyggelig å være gravide samtidig da. Gifta meg på samme dag som søstra di i fjor :D Håper du har hatt en fin helg og at du har kommet deg etter det traumatiske gynekologbesøket :o Håper jeg aldri treffer en sånn en. Du burde bedt om time hos en annen. Man kan ikke bare finne seg i sånt. Klem fra hanni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå