Gå til innhold

Klesbutikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelpe kunder, også utenom kassen.

Påfylling av varer tar lang tid og er mye jobb. En passe stor klesbutikk mottar store mengder varer iløpet av en uke, og alle skal pakkes ut, ha alarmer og henges på riktig sted i butikken pent på kleshengere, de skal også prises. Klær kommer ikke ferdig opphengt på stativer.

I tillegg til alt dette skal vi også lage klare nye kampanjer, sørge for at dukkene har på seg de rette klærne, få opp nye utstillinger i tide og gjøre om på avdelingene. Ofte må man også gjøre klart til sesongsalg.

Det kommer selvfølgelig an på hvilken type butikk man jobber i.

Jeg jobber i en stor kjedebutikk, og vi får 30-40 kasser med nye klær hver uke som skal alarmeres og henges opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fatter ikke holdningene til enkelte. Jeg jobbet i en kiosk med noen få sitteplasser. Vi solgte pizza, pølser... standard take away mat altså. Jeg sluttet aldri å fatte hva som går av folk når de er ute. Pizzapapiret lå ikke bare slengt utover bord og stoler, neida, brus over alt, gjerne litt dressing klint på stolen, pizzarester på gulvet... Jeg kunne holdt på i en evighet. Hva er galt med folk?

En ting er rydding, men rotet er hinsides alt jeg kunne forestille meg. Og en siste ting. Greit at man kan ha uhell, men når er "uheldig" og velter et glass med brus oppi ketchupbeholderen!!!! Hvorfor sier du ikke ifra? du gir faen og går...

Har ikke tall på hvor mange ganger kunder har skjelt meg ut fordi jeg ikke ekspederer dem i kassen, samtidig som en annen skriker fordi det er grisete på sitteplassene...

Men billig forventer de å få det...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Hva med varebestilling, oppgjør, godkjenning av tidligere bestillinger, varemottak etc.

Nettopp. Det er visst en vanlig oppfatning at butikkansatte bare står å ser ut i luften hele dagen og venter på kunder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har måtta avbrutt en festlig samtale mellom butikkarbeidere etter at jeg har stått og ventet vel og lenge på å få hjelp, men dessverre er det mange som er altfor opptatt med å skravle med kollegaer eller i telefonen framfor å hjelpe andre. Da jeg jobbet i butikk, så var privat mobil forbudt i butikken. Rart ikke flere praktiserer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i klesbutikk selv og kjenner meg godt igjen i det TS skriver. Jeg blir til tider helt sjokkert over måten folk oppfører seg på.

Jeg står som regel alene på jobb i en middels stor kjedebutikk med både dame og herreklær. Kjeden jeg jobber i har stort fokus på service og dette er førstepri. I tillegg til dette skal jeg behandle kassen, holde butikken ren og ryddig (brettekanter er de helt nazi på) si hei og hade til ALLE som kommer inn i butikken, ta imot, pakke ut og rydde på plass varer, fylle på varer, skifte på dukker osv osv. JA det er jobben min å rydde butikken, men jeg mener det er ren folkeskikk å vrenge klærne + henge dem på hengeren. Jeg godtar at folk ikke gidder å henge de på plass og at noen syns det er vanskelig å brette dem (si gjerne ifra, jeg sier garantert ikke nei til å gjøre det for deg) men når jeg står alene på jobb og har 100 andre arbeidsoppgaver syns jeg det er utrolig frekt å si "det er jobben din så jeg gidder ikke". Regner med det ligger vrengte klær overalt hjemme hos dere som holder på sånn.

Heldigvis fikk jeg muligheten til å ta en på fersken en gang. Det var under salget og det var lange køer i hele lokalet, butikken så ikke ut og jeg var alene og stod konstant i kassen. En mor og en datter brukte nesten en time i et prøverom og når de var ferdig kom en kunde og spurte om jeg kunne rydde ut fordi hun syns det var så ekkelt å bruke det fordi det så ut som hun hadde rotet. Jeg plukket opp 25!!!! plagg som lå vrengt i en haug på gulvet. Skal si jeg kokte. Men det lå enda en sak under de 25 plaggene og det var en handlepose fra H&M med masse varer. Det tok ikke lang tid før kunden kom å spurte om jeg hadde funnet den og det var en glede å svare henne høyt så alle hørte det: Jo den har jeg funnet, den lå på gulvet under de 25 plaggene dere hadde kastet fra dere der inne. Kanskje lurt å rydde opp etter seg neste gang så dere ikke glemmer flere poser? *Smiiiiil* Sikker veldig uprofesjonelt men gud så bra det føltes.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i klesbutikk selv og kjenner meg godt igjen i det TS skriver. Jeg blir til tider helt sjokkert over måten folk oppfører seg på.

Jeg står som regel alene på jobb i en middels stor kjedebutikk med både dame og herreklær. Kjeden jeg jobber i har stort fokus på service og dette er førstepri. I tillegg til dette skal jeg behandle kassen, holde butikken ren og ryddig (brettekanter er de helt nazi på) si hei og hade til ALLE som kommer inn i butikken, ta imot, pakke ut og rydde på plass varer, fylle på varer, skifte på dukker osv osv. JA det er jobben min å rydde butikken, men jeg mener det er ren folkeskikk å vrenge klærne + henge dem på hengeren. Jeg godtar at folk ikke gidder å henge de på plass og at noen syns det er vanskelig å brette dem (si gjerne ifra, jeg sier garantert ikke nei til å gjøre det for deg) men når jeg står alene på jobb og har 100 andre arbeidsoppgaver syns jeg det er utrolig frekt å si "det er jobben din så jeg gidder ikke". Regner med det ligger vrengte klær overalt hjemme hos dere som holder på sånn.

Heldigvis fikk jeg muligheten til å ta en på fersken en gang. Det var under salget og det var lange køer i hele lokalet, butikken så ikke ut og jeg var alene og stod konstant i kassen. En mor og en datter brukte nesten en time i et prøverom og når de var ferdig kom en kunde og spurte om jeg kunne rydde ut fordi hun syns det var så ekkelt å bruke det fordi det så ut som hun hadde rotet. Jeg plukket opp 25!!!! plagg som lå vrengt i en haug på gulvet. Skal si jeg kokte. Men det lå enda en sak under de 25 plaggene og det var en handlepose fra H&M med masse varer. Det tok ikke lang tid før kunden kom å spurte om jeg hadde funnet den og det var en glede å svare henne høyt så alle hørte det: Jo den har jeg funnet, den lå på gulvet under de 25 plaggene dere hadde kastet fra dere der inne. Kanskje lurt å rydde opp etter seg neste gang så dere ikke glemmer flere poser? *Smiiiiil* Sikker veldig uprofesjonelt men gud så bra det føltes.

Av og til er det rett og slett lov å være litt uprofesjonell:) Tror noen ganger det er det som må til for at folk skal skjønne noe som helst :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har måtta avbrutt en festlig samtale mellom butikkarbeidere etter at jeg har stått og ventet vel og lenge på å få hjelp, men dessverre er det mange som er altfor opptatt med å skravle med kollegaer eller i telefonen framfor å hjelpe andre. Da jeg jobbet i butikk, så var privat mobil forbudt i butikken. Rart ikke flere praktiserer det.

Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Er det liksom greit at du slenger fra deg klærne i en haug fordi noen står i telefonen eller snakker sammen på jobb? Du har jo like lite folkeskikk som dem, sånn som du holder på. Er du ikke fornøyd med betjeningen, klager du til sjefen. Men voksne mennesker med normal oppdragelse rydder fortsatt etter seg (jeg vet ikke om det heter å rydde engang, det er jo bare å henge genseren tilbake på hengeren og henge det hele på stativet utenfor).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de står og prøver å få opp humøret så ikke hele dagen blir ødelagt av sånne som deg?:sarkasme:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg pleier alltid å henge tilbake klær jeg har prøvd på plass, med mindre jeg har meget dårlig tid (sjeldent) da kan jeg komme tilskade for å henge de i prøverommet men alltid på hengeren, eller gi dem til en som jobber ved prøverommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stuepikes jobb er å vaske rommet, men det er ikke nødvendig å sprute sæd oppetter veggene av den grunn.

Mange har utrolig dårlig oppdragelse, det er egentlig skummelt. Jeg ser på det som en selvfølge å henge tilbake eller legge klærne på sorteringsbenken utenfor garderoben. Alltid brettet. Det tar seriøst ikke mange sekundene å brette klærne lett sammen for å unngå hauer og kaos..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Unnskyld meg, men hva er problemet til folk? Jeg blir helt sjokkert over at voksne mennesker slenger fra seg klær og ikke gidder å rydde opp etter seg, men så klager dere på at det ikke står folk i kassen? Pga de må rydde opp etter dere :filer:

Å tenker dere ikke på de som skal inn i prøverommet etter dere? Ikke noe særlig å komme inn i et prøverom hvor det er klær overalt.

Jeg synes det er fryktelig frekt og respektløst ovenfor butikken slik som enkelte holder på. Skremmende at folk kan ha så lite folkesikk.

Jeg jobber i en skobutikk og ofte ser jeg kunder som prøver sko, men gidder ikke å sette de på plass. Bare lar skoene ligge slengt på gulvet.

Jeg har forresten aldri opplevd butikkansatte stå i tlf og overse meg pga de er opptatt med å stå å skravle sammen. Ja, to stykker kan fint stå bak kassen å snakke sammen (skal man ikke få lov til å snakke sammen på jobb eller?) men de kommer til meg straks jeg kommer til kassen og skal betale.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Haha så utrolig bra! Det hadde kunden jammen meg godt av å høre. Kanskje hun lærer til neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bare hiver klær på gulvet og ikke orker å rydde opp, har garantert aldri jobbet i en klesbutikk med den holdningen de har. "det er ikke min å jobb å henge klærne på plass. Jeg gidder ikke" Vedder på de har mor til å rydde opp etter seg.

Jeg har jobbet i en klesbutikk i nesten et år og herregud som kunder kan rote. Ikke bare lar de klær ligge vrengt på prøverommene, men klær ligger også på gulvet ute i butikken. Kunder som mister klær på gulvet og ikke gidder å henge de opp igjen. For det er jo ikke de sin jobb :roll: Å for å ikke snakke om bordene med klær. På morgenen ligger alle klærene fint brettet, men på slutten av dagen kan klær bare ligge i en stor haug nesten. Kunder som kanskje skal ha en topp eller genser i S, også må de ha tak i den som ligger på bunn. Da er det jo bare å hive vekk de andre klærne for å komme til den på bunnen. Joda, noen tar med seg klær fra prøverommet, men ikke søren om de gidder å brette de pent sammen igjen. Nei, her bare slenger de det opp på bordet.

Har dere sammen holdning til søppel? At dere slenger fra dere søppel på et senter eller i et annet bygg? For det er jo ikke deres jobb å rydde opp. Det er jo vaskedamene sin jobb :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stuepikes jobb er å vaske rommet, men det er ikke nødvendig å sprute sæd oppetter veggene av den grunn.

Mange har utrolig dårlig oppdragelse, det er egentlig skummelt. Jeg ser på det som en selvfølge å henge tilbake eller legge klærne på sorteringsbenken utenfor garderoben. Alltid brettet. Det tar seriøst ikke mange sekundene å brette klærne lett sammen for å unngå hauer og kaos..

Helt enig, og jeg vil si at jeg er ellers i overkant ryddig med slike ting - men, jeg orker ikke å gå rundt hele butikken og prøve å huske hvor jeg fant hva hvis det ikke finnes noe sorteringsbenk eller sted å henge opp det man har prøvd utenom prøvekabinene.

Jeg krøller ikke klærne eller slenger dem i gulvet, men jeg forventer absolutt at det burde finnes et sted jeg kan henge klærne når jeg er ferdig å prøve de.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...