Sol79 Skrevet 4. desember 2011 #21 Skrevet 4. desember 2011 Flott, null respekt for de som jobber der! Er det så fryktelig mye jobb å henge dem på henger kanskje? Blir du fort sliten eller er du bare evneveik? Ingen av delene for min del, men jeg syns godt at alle de som jobber i butikken godt kan bruke tiden sin til å legge på plass klærne i steden for å bruke tiden sin til private telefonsamtaler eller skravle med venninner som er innom. 1
Gjest Sunshine23 Skrevet 4. desember 2011 #22 Skrevet 4. desember 2011 Jeg henger alltid klær tilbake og jeg er hvert fall ikke så frekk at jeg bare slenger de på gulvet! Jeg har faktisk litt respekt for butikken jeg handler i. Jeg synes ikke det er okey å rote og slenge ting rundt seg. Uansett hvilken butikk man er i. 2
Andrea89 Skrevet 4. desember 2011 #23 Skrevet 4. desember 2011 Ingen av delene for min del, men jeg syns godt at alle de som jobber i butikken godt kan bruke tiden sin til å legge på plass klærne i steden for å bruke tiden sin til private telefonsamtaler eller skravle med venninner som er innom. Da har du vært uheldig og vært innom butikker med lite serviceinnstilt personale. Dessuten er det mye mer å gjøre i en klesbutikk enn å bare rydde. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #24 Skrevet 4. desember 2011 AKKURAT det er grunnen til at jeg ikke legger sammen bher! Godt vi ikke er alene. Haha, og jeg som trodde jeg var den eneste!
HedvigR Skrevet 4. desember 2011 #25 Skrevet 4. desember 2011 Jeg tenker at det er en del av jobben til de som jobber der, så jeg bryr meg egentlig ikke. Og jeg tenker at det er jobben til vaskedamene å vaske på skolen min, men likevel slipper jeg ikke all søpla mi på gulvet 4
Gjest Raindrops Skrevet 4. desember 2011 #26 Skrevet 4. desember 2011 Og jeg tenker at det er jobben til vaskedamene å vaske på skolen min, men likevel slipper jeg ikke all søpla mi på gulvet Godt eksempel! Ingen grunn til å gjøre jobben til andre verre bare fordi man "ikke gidder". Jeg slutter aldri å la meg overraske over holdningene enkelte har til serviceansatte. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #27 Skrevet 4. desember 2011 De som jobber i butikken får jo betalt får å jobbe der, derfor har jeg ikke dårlig samvittighet nå jeg legger klærne igjen på prøverommet... Ikke legger jeg klærne sammen heller... Gidder ikke Mennesker som deg skulle ikke fått lov å være i det offentlige rom 3
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 4. desember 2011 #28 Skrevet 4. desember 2011 Jeg tar alltid med meg klærne ut igjen fra prøverommet og prøver å henge det på samme plass. Hvis dere ikke respekterer de ansatte nok til å rydde etter dere, så kan dere jo tenke på de som skal inn i prøverommet etter dere. Fryktelig kjedelig å gå inn i et prøverom som flyter over av klær. Og så blir jeg litt bekymra for at de ansatte skal tro det er jeg som har rota sånn... 1
Sol79 Skrevet 4. desember 2011 #29 Skrevet 4. desember 2011 Og jeg tenker at det er jobben til vaskedamene å vaske på skolen min, men likevel slipper jeg ikke all søpla mi på gulvet Da burde du ta av deg skoene før du går inn også. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #30 Skrevet 4. desember 2011 Jeg må si jeg synes det er veldig respektløst å kaste klær på gulvet og ikke gidde å rydde opp etter seg. Det går ann å plukke ting opp etter seg. Samme med søppel. Jeg kaster da ikke søppel rundt forbi og tenker "det er ikke min jobb å plukke det opp og jeg gidder ikke" Så snobbete og diva er jeg ikke 2
Sol79 Skrevet 4. desember 2011 #31 Skrevet 4. desember 2011 Det å ikke henge på plass klærne, er jo ikke nødvendigvis synonymt med å kaste klærnepå gulvet. Jeg legger de fra meg i en dunge på stolen inni prøverommet.
HedvigR Skrevet 4. desember 2011 #32 Skrevet 4. desember 2011 Da burde du ta av deg skoene før du går inn også. At jeg har på meg skoene har en funksjonell verdi. Det har ikke det å forsøple eller rote. Jeg setter også stoler og pulter tilbake etter meg hvis jeg har flyttet på dem. Normal oppførsel kaller jeg dette, når ikke opp til høflighet engang, fordi det burde vært forventet av absolutt alle. 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #33 Skrevet 4. desember 2011 Det virker som om den generelle oppfatning av butikkansatte er at de sløver bak kassen hele dagen. I enkelte tilfeller kan dette sikkert stemme, men jeg håper ikke det er vanlig! Det er veldig mange arbeidsoppgaver som må gjøres, som kunden gjerne ikke ser.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #34 Skrevet 4. desember 2011 Det virker som om den generelle oppfatning av butikkansatte er at de sløver bak kassen hele dagen. I enkelte tilfeller kan dette sikkert stemme, men jeg håper ikke det er vanlig! Det er veldig mange arbeidsoppgaver som må gjøres, som kunden gjerne ikke ser. Utover å betjene kassa, rydde og fylle inn nye varer, hva da?
Gjest Raindrops Skrevet 4. desember 2011 #35 Skrevet 4. desember 2011 Utover å betjene kassa, rydde og fylle inn nye varer, hva da? Hjelpe kunder, også utenom kassen. Påfylling av varer tar lang tid og er mye jobb. En passe stor klesbutikk mottar store mengder varer iløpet av en uke, og alle skal pakkes ut, ha alarmer og henges på riktig sted i butikken pent på kleshengere, de skal også prises. Klær kommer ikke ferdig opphengt på stativer.
HedvigR Skrevet 4. desember 2011 #36 Skrevet 4. desember 2011 Utover å betjene kassa, rydde og fylle inn nye varer, hva da? og du tror ikke dette tar tid? Hvis du forventer at betjeningen skal bruke like lang tid på å vrenge, brette og henge på plass, håper jeg du ikke også er en av dem som klager når det ikke er noen bak kassa? For det må man jo nesten regne med. Og jeg mener ikke at kundene skal vite hvor alt skal henges. Men jeg har aldri vært borti en klesbutikk som ikke har et stativ du kan henge fra deg klærne på. Hvis folk gjør dette kan de som jobber der slippe å bruke tid på å saumfare prøveromma hele tiden. Og jeg som kunde kan komme inn i et prøverom som ikke er stappa fullt av klær. 1
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2011 #37 Skrevet 4. desember 2011 Nei, det er mye mer lettvint å bare slenge alle klærne i en haug på det støvete gulvet...lurer på hvordan de har det hjemme...eller bor de kanskje hjemme og har en mor som rydder og bretter klær for de...De har mest sannsynlig ikke lært hvordan de henger en bluse på henger eller bretter sammen en bukse... er nok der svaret ligger...Mammajenter. 1
altflyter Skrevet 4. desember 2011 #38 Skrevet 4. desember 2011 LIker veldig godt lindex sin ordning. Der er det et stativ på prøverommet hvor du kan henge fra deg klær du har prøvd. Kjempegreitt! Synes først og fremst det er de butikkansattes ansvar å legge de der de skal ligge og brette de på riktig måte. På HM leverer jeg de til hun som står i garderoben, evt så henger jeg alt på første og beste stativ ute i butikken, ihvertfall hvis jeg har mange plagg. Det er jo rot og kaos uansett på HM. Jobber ikke i klesbutikk selv, men de ansattes ansvar er vel først og fremst å yte service til kundene i form av å hjelpe å finne størrelse og å ekspedere i kassen, Ikke å rydde opp etter svin ( det beste ordet jeg kommer på i farten) som ikke skjønner at de bør rydde opp etter seg selv. Jeg tenker at når jeg er i en butikk er jeg faktisk en "gjest" som "får lov til" å prøve butikkens klær. om du var på besøk hos en venn, ville du slengt alle tingene hans på gulvet etter å ha sett på dem? Det skremmer meg at man tydeligvis må ha vært i serviceyrket for å kunne utvise normal folkeskikk. Skam dere. (Jeg kan se for meg at dere er de samme som klager over at butikken skulle hatt flere ansatte fordi dere ikke får hjelp i det øyeblikket dere vil ha det, fordi de butikkansatte må bruke all tid på å rydde etter folk) 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 4. desember 2011 #39 Skrevet 4. desember 2011 Det å ikke henge på plass klærne, er jo ikke nødvendigvis synonymt med å kaste klærnepå gulvet. Jeg legger de fra meg i en dunge på stolen inni prøverommet. Tenker du overhodet ikke på den som kommer etter seg inn i prøverommet da?
altflyter Skrevet 4. desember 2011 #40 Skrevet 4. desember 2011 Hjelpe kunder, også utenom kassen. Påfylling av varer tar lang tid og er mye jobb. En passe stor klesbutikk mottar store mengder varer iløpet av en uke, og alle skal pakkes ut, ha alarmer og henges på riktig sted i butikken pent på kleshengere, de skal også prises. Klær kommer ikke ferdig opphengt på stativer. Hva med varebestilling, oppgjør, godkjenning av tidligere bestillinger, varemottak etc.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå