Gå til innhold

Takk til helsenorge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kronisk hodepine, sover hele tiden, konstante muskel og leddsmerter osv…

Dette hadde jeg også, stupte hver 3.dag og var til slutt så utbrendt at jeg ble sykmeldt. Legene finner ingenting og mener det er psykisk. Jeg måtte begynne å nøste selv... på egenhånd.

Kronisk hodepine med stive nakke/skulderledd: jeg trengte briller

Ubalanse i kroppen grå i huden, svining av blodsukker; jeg trengte vitaminer (en multivitamin tar alt, det er nok)

Vondt i magen; Trengte probiotika

Sover hele tiden; intoleranse mot kaffe, sukker

Vondt i muskel og ledd; intoleranse mot melk..

Intoleranser kommer ikke frem på mine blodprøver.

Jeg har blitt så godt som bra igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stupte hver 3.dag og var til slutt så utbrendt at jeg ble sykmeldt.

jeg trengte briller

jeg trengte vitaminer

Trengte probiotika

intoleranse mot kaffe, sukker

intoleranse mot melk..

Jeg har blitt så godt som bra igjen.

Bra du har blitt bra, men jeg må bare si at da var du ikke utbrent... Folk som bruker ordet feil gjør det vanskeligere for de som virkelig er utbrente.

Skrevet

TS, bor du i nærheten av Oslo? Jeg måtte vente i 2 år før jeg kom inn til spesialist på sykehus. Orket ikke ventetiden og ble henvist til Spesialistsenteret i Pilestredet Park istedet. "Bare" 3 mnd ventetid ca, og man blir tatt alvorlig. Så vidt jeg husker så har de 3 indremdisinere som jobber der. Prøv det hvis du er i nærhten av Oslo :)

Skrevet

Det du skriver, minner om hvordan jeg hadde det i begynnelsen når jeg fikk ME.

Men det å ikke få hjelp, kjenner jeg meg ikke igjen.

Lurer litt på om det kan ha noe å si hvem legen er. Jeg har vært inn og ut av sykehus i hele sommer/høst, for magesmerter, de fant aldri ut hva det var. Men antagelig er jeg hyperfølsom/har fibromyalgi. Men legen min sendte henvisning på henvisning, og hver gang fikk jeg time ganske kjapt. Mens andre jeg vet om, som har andre leger, har måttet vente leeeeenge. Jeg får alltid høre på sykehuset, at jeg er heldig som har den legen, siden han er dyktig.

Før jeg fikk den legen, ble jeg ikke tatt på alvor, mamma måtte kjempe seg veg igjennom helsesystemet.

Har du noen som kan hjelpe deg? Være med og mase?

Skrevet

Helsa er noe av det viktigste man har - hadde jeg vært deg hadde jeg forsøkt meg i det private i stedet. Ja, det vil koste penger, men om de i hvertfall finner ut av hva som er problemet, så er det kanskje verdt det? Jeg hadde glatt tatt opp et mindre lån for å bli utredet på en skikkelig måte. Da har du i hvertfall noe å slå i bordet med i det offentlige for å få videre behandling (om det du har kan behandles).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...