Gå til innhold

Reklame på tv - eller generelt:


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg SÅ over reklamer som juger! Akkurat nå var det en pent kledd fyr som skulle gjøre rent huset på 30 minutter og enda ha tid og overskudd til å leke med sin datter etterpå. Mannen hadde ikke pådratt seg en eneste liten flekk etter endt jobb. Ikke et hårstå lå feil!

En liten "sveip" over en flate går det pinadø ikke an å få med seg med de spray-flaskene hvis det er skittent. Spesielt bad og kjøkken må rengjøres skikkelig og i dybden. Det er ikke bare "å spraye på og tørke av" èn gang.

Hvordan kan det være lov å reklamere på en måte som faktisk er helt feil?

Finnes det ingen regler for slikt? :kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle som har gjort rent et hus før skjønner heldigvis at det bare er tull med den jif reklamen. Jeg faller sjeldent for reklamer, høres det for godt ut til å være sant er det som regel bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg SÅ over reklamer som juger! Akkurat nå var det en pent kledd fyr som skulle gjøre rent huset på 30 minutter og enda ha tid og overskudd til å leke med sin datter etterpå. Mannen hadde ikke pådratt seg en eneste liten flekk etter endt jobb. Ikke et hårstå lå feil!

En liten "sveip" over en flate går det pinadø ikke an å få med seg med de spray-flaskene hvis det er skittent. Spesielt bad og kjøkken må rengjøres skikkelig og i dybden. Det er ikke bare "å spraye på og tørke av" èn gang.

Hvordan kan det være lov å reklamere på en måte som faktisk er helt feil?

Finnes det ingen regler for slikt? :kjefte:

Jeg tror det var TV2 hjelper deg som testet dette her, og selv om det sier seg selv at det er veldig fake, så var sannheten enda verre. Det tok faktisk mellom 3-5 TIMER å få unna det han gjorde på 30 min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var TV2 hjelper deg som testet dette her, og selv om det sier seg selv at det er veldig fake, så var sannheten enda verre. Det tok faktisk mellom 3-5 TIMER å få unna det han gjorde på 30 min :fnise:

Såpass ja :gjeiper: Snakk om å overdrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, for han sparyet blant annet på noe skikkelig fastgrodd dritt, og in real life, hehe, så tok det 40 min bare for det å mykne skikkelig, SÅ kunne man bare tørke rett av. Det var vel inne i ovnen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva synes dere om skjult reklame i film og musikkvideoer da? er dere mottakelige for det? :)

Merker det veldig fort, fordi jeg ofte ser etter det. Så nei, lar det ikke gå innpå meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

Merker det veldig fort, fordi jeg ofte ser etter det. Så nei, lar det ikke gå innpå meg :)

Men om det er i en film du liker da? Selvom du ikke tenker over det, ville du kanskje fått et litt bedre inntrykk av et produkt om en kjekkas i en hollywood storfilm brukte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, for han sparyet blant annet på noe skikkelig fastgrodd dritt, og in real life, hehe, så tok det 40 min bare for det å mykne skikkelig, SÅ kunne man bare tørke rett av. Det var vel inne i ovnen tror jeg.

Ja det er like dumt som den reklamen for jif ovn og grill. Der også bare sprayer de på også et drag over med klut og vips så er det rent som gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det er i en film du liker da? Selvom du ikke tenker over det, ville du kanskje fått et litt bedre inntrykk av et produkt om en kjekkas i en hollywood storfilm brukte det?

Jeg elsker Varg Veum filmene, og de er jo fulle av reklame. For ikke å snakke om at Toyota faktisk la til en egen reklame etter filmtraileren når de kommer på kino: "Varg veum kjører toyota!"

Så nei, jeg lar meg ikke påvirke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva synes dere om skjult reklame i film og musikkvideoer da? er dere mottakelige for det? :)

Jeg syns det er irriterende. Det er en del tv-serier som bruker det med skjult reklame nokså mye, og det er greit om de får det litt naturlig inn i episoden. Jeg så en episode av Bones der en person midt i en samtale om andre ting sa noe slikt som "vi kan kjøre min toyta prius, som forresten har overraskende stor plass inni". Sånt blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var TV2 hjelper deg som testet dette her, og selv om det sier seg selv at det er veldig fake, så var sannheten enda verre. Det tok faktisk mellom 3-5 TIMER å få unna det han gjorde på 30 min :fnise:

På den tv2 hjelper deg testen kom det jo også fram at de ikke hadde sjekka om det gikk ann en gang før de lagde reklamen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tv2 hjelper deg testen kom det jo også fram at de ikke hadde sjekka om det gikk ann en gang før de lagde reklamen :ler:

Hahaha, ja det hadde jeg nesten glemt, stemmer det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ikke særlig påvirket av reklame, nei. Tenker sjelden over de (verken positivt eller negativt) før jeg har prøvd produktet de reklamerer for. Ja, sånn bortsett fra de mest ekstreme da, som f.eks den Jif reklamen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en norsk serie hvor de faktisk reklamerte for en bil ved å poengtere skikkelig at den mistenkte kjørte <sett inn bilmerke her> for så å vise et stort reklamebilde av den nevnte bilen... Ja, særlig liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler blir reklamert kraaaaftig for altså..... Audi, Dodge, Ford, Chevrolet ikke minst er det jeg ser oftest i amerikanske filmer, og da meeeget tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reklame på radio er det værste synes jeg! De er sikkert feilaktige de også, men de er så sinnsykt irriterende! Slitsomme stemmer, og det er jo ikke så greit å skru ned lyden siden jeg ikke vet når de er ferdige..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...