Gå til innhold

Skal snart dø!


Eple

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei Eple :)

Vet ikke helt hva jeg skal skrive nå jeg.. Hm.

Jeg synes det var fint det du skrev. Vondt å lese, men fint alikevel :) Livet er en merkelig greie, er det ikke? Det med 'rettferdighet' tror jeg vi som lever nå, og med den forståelsen vi har, nesten bare må gi opp å forstå.

Eller - ikke gi opp, for jeg tror det er fint å kunne tenke over slike ting - men jeg er helt enig med deg. Hvor rettferdig er det? Jeg tror det må være lov å bli både sint, og lei seg når man tenker på det.

Beste personen jeg har hatt i mitt liv er farmoren min. Jeg vokste så og si opp hos henne. Mamma og pappa kranglet mye på den tiden, så det ble vel bare slik. Det er glad for nå, for barndommen min ville jeg ikke byttet ut - uansett :)

Jeg var så heldig å få være hos henne perioden før hun døde. Hun også døde av kreft. Jeg pleide å besøke henne nesten daglig den siste sommeren, og mot høsten på gamlehjemmet hvor hun var på slutten. Det er jeg veldig glad for. Jeg er liksom takknemmlig til det grenseløse for at jeg fikk tatt farvel med henne, det gjorde det nok litt lettere. Det er godt å kunne ta farvel for de som er igjen tror jeg.. Og som du sier, så er det nok godt å kunne ta farvel selv også :)

Jeg har liksom alltid vært fæl til å tenke. Det er liksom min 'greie'.. Siste dagen var det vel, så kunne jeg ikke dy meg. Jeg ville spørre henne om det var noen gode råd hun hadde til meg. Noe jeg kunne, eller burde følge i livet. Noen gullkorn eller noe slikt? Teit kansje, men jeg lurte iallefall på det :)

Hun har alltid vært kristen, men aldri presset noe på meg. Tatt meg med diverse steder og slikt, men det er fordi jeg selv ville være med. Alikevel tenkte jeg hun kansje ville si noe slikt som at jeg burde 'ta imot gud' eller liknende - men hun gjorde aldri det. Hun ble litt forfjamset av spørsmålet mitt husker jeg, og ble siden liggende å titte litt i taket før hun svarte.

"mm.. nei"

:ler:

"mm.. nei" :o - det var det hun hadde å komme med :-?

Jeg ble litt forfjamset jeg også, for jeg hadde kansje sett for meg noen 'agrakadabra' trylleformler eller noe, men neida... Det ville jeg ikke få.

Det er kansje åpenbart at det ikke finnes noen slike 'gyldne leveregler', men jeg synes alikevel det er en interessant tanke. For jeg tror vi alle går igjennom livet, uten helt å vite hva meningen er - hva vi burde gjøre, ikke burde gjøre osv.

Personlig jobber jeg liksom videre med å prøve å gjøre noe 'godt'. Være snill og alltid ha troen på det 'gode' i ting. Jeg er lysår derfra skal vite, men dette er liksom det jeg prøver på. Bli litt bedre.

Jeg tror jeg kan forstå (på langt nær) litt av hva du sier om hvordan andre oppfører seg rundt en de vet skal dø. Og at det sikkert må føles vondt for deg. Hm.

Uansett Eple, så tror jeg man ikke mener noe vondt med det. Det å takle noe slikt, både for deg - og de rundt deg må være ubeskrivelig vanskelig. Jeg forstår det nok ikke, men jeg kan prøve forestille meg det. Kansje.

Det å aldri ha opplevd å ha noen kjæreste forstår jeg må være trist. Videre tror jeg det blir ekstra trist dersom man tenker på det, noe du selvsagt gjør nå. Da blir det sikkert ekstra vondt. For det er merkelig med det, men jeg tror det har lett for å bli slik da. Selv om det ikke er noen trøst, så tror jeg man uansett ville ha noen slike 'savn' i livet sitt. Dersom vi alle havnet i din situasjon, så hadde vi nok kommet på 'savn' vi kansje ikke er herre over å tenke over før vi hadde havnet i en slik situasjon selv engang?

Jeg tror de i din situasjon er både priviligerte som får tid til å tenke over slike ting, men på den andre side alikevel da får oppleve smerten ved det, noe andre igjen kansje får unnvære?

Jeg tror vi må prøve å tenke over hvor stort alt dette er. Hvor uendelig stort det å leve er, om bare for en dag. Slik tror jeg broren din kommer til å tenke etterhvert også :) At han er uendelig takknemmlig for å ha hatt æren av å kjenne deg, og uansett hvor vondt det må komme til å bli - så ser jeg ikke bort ifra at han kan være tilbøylig til å tenke som så at det var bedre å ha kjent deg enn å aldri ha opplevd det, om du forstår :) Det kan sikkert ta sin tid, men jeg tror han kan kunne komme til å gjøre det.

Tull og tøys! Egentlig er jeg skråsikker :-)

Og slik blir det nok med alle andre som har hatt gleden av å treffe deg også :)

Men nå skal vi ikke prate tull, og glemme at livet faktisk ikke er over ennå heller!

Jeg tror jeg avslutter for nå med å trekke pusten godt inn, lukke øynene - smile litt, og tenke på noe fint :)

Jeg skal titte inn her litt fremover, og kansje skrive litt mer fjas - slik jeg har gjort nå (bare rabler ned jeg nå egentlig.. håper det er ok :) ) og i mellomtiden får du ha det aldeles nydelig.

Jeg vet vi ikke skal postere dikt og slikt her nå, for de er jo copy.. bla bla.. Men vet du! Nå blåser jeg i det, og posterer ett til deg alikevel :-) Så får de bli så sure de baaaaaaare vil :P

Jeg valgte dette diktet, for det synes jeg er uendelig fint - om de små, men akk så viktige tingene her i livet :) Det er skrevet av en skjønn dame som heter Vivian Smallwood og heter 'little extras'

'Little extras'

Slettet i h.h.t. åndsverksloven - og KGs regler

Usikker

-moderator-

Gjør inget - nå har hun sikkert fått det uansett :-)

Klem til deg, M. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
Gjest Ninakanin

Tenkte på eple senest i går. Historien hennes blir alltid funnet av noen her på kg, og folk blir rørt.. Hun lever liksom her inne, selv om hun gikk bort for lenge siden.

Bra at tråden hentes opp av og til. Eple skal aldri dø her inne på kg, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en historie !

Jeg leste den først nå og fikk lyst til å vekke barna mine som sover og holde rundt dem....

Så viktig å ta vare på dem vi er glad i og fortelle dem det! Så viktig å sette ord på følelser og lære barna våre at følelser skal prates om og ikke er farlige.

I vår stressende materialistiske hverdag med ubetydelige bekymringer gjør slike historier inntrykk.

Det lærer oss å tenke over hva som er viktig og mindre viktig her i livet.

FANNY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Maja.

Du har med din tilstedeværelse på KG åpnet øynene på mange av oss. Det er ikke alt her i livet som er en selvfølge - det er du et godt eksempel.

I respekt for deg - så lukker vi denne tråden for videre posteringer.

Sov godt Maja - og hvil i fred :dagensrose:

Usikker

-moderator-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...