Gå til innhold

Skal snart dø!


Eple

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

jeg har ikke så veldig mye fornuftig å skrive men ville bare si at jeg synes det var kjempekoslig å høre fra deg igjen! Send meg en privat melding når du kommer hjem og fortell om alt!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

HEi!

Tenkte jeg skulle skrive en liten oppdatering her nå. Er blitt 20 år. Min siste bursdag. hadde det kjempe koselig. Hadde 20-25 venner her, og hadde skikkelig fest. :D

Vennene mine er supre...selv om jeg ikke kan prate med alle.. dem jeg tenker mest på...leit og ikke få se hvordan det går med de... når de får barn, og sånt. Og veldig redd for de skal glemme meg... at jeg skal bli BARE ei de kjente når de var unge som døde av kreft.

Skal etter all sannsynlighet til Roskilde til uka. Ei veninne som spurte om jeg skulle være med, men virker som hu kanskje ikke vil være med, eller ikke kan... men jeg vil dra, så da blir nok brutter'n med.

Har ikke så mye vondt... litt, men vil ikke bli for avhengig av smerte stillende ennå. vil ikke slutte å kjøre bil.. da blir jeg så isolert.

Vel kanskje ikke så interessant for dere å lese dette, men greit for meg og tømme ut litt tanker, selv om de ikke blir så velformulert og "ryddige"...

Vel... nyt sommer'n alle sammen

Carpè Diem

Maja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :D

Du er flott du. Stå-på-jente. Lev livet - nyt livet. Så lenge du kan. Ikke la deg knekke. :P

Ikke la et "nei" fra en person bety "kroken på døra".

Ønsker deg god tur til Roskilde - ha det fint sammen med din bror. :)

....også får vi høre etterpå hvordan turen var.

God tur. God sommer. Stå på vennen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hei vennen!

Gratulerer så mye med dagen!! :D

Trist å høre at du tror dette er den siste bursdagen din... Jeg vil ikke at du skal gi opp, men det er ditt liv og din kropp.

Hun du tror ikke vil være med til Roskilde er sikkert redd for å bli alene med deg, og prate om det som er skummelt og trist. Tilgi henne, dette er ikke lett for noen!

Jeg håper virkelig du får en fantastisk sommer! Kjør bil så lenge du kan! Guff på med musikk og ha alle vinduer nede mens du cruiser avgårde! Vanvittig deilig! 8) :P

Håper du har fått snakket med kameraten din som du hadde problemer med sist... Og ikke minst han du møtte i påsken! *nyskjerrig* :wink:

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si, men jeg vil ønske deg en fantastisk god sommer!!! 8)

*kjempeklem*

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ranveig

Hei!

Dette er første gang jeg er inne på dette forumet,og du var det første innlegget jeg leste.Uff tenkte jeg da jeg leste hva du hadde skrevet.(Jeg tenkte ville jeg velge å overse innlegget deitt-slik som kameraten din reagerte).Nei jeg tenkt at når har jeg lest hva du har skrevet så vil jeg svare deg.Hva skal jeg svare deg,det er ikke enkelt,men jeg synest at livet kan være ganske urettferdigt.

Jeg tenker så på deg.

Jeg har noen ord som jeg vil dele med deg,når jeg selv har hatt det vondt,opplevd noe trist eller mistet noen jeg er glad i.Dette var det siste jeg skrev til min tante før hun gikk bort.Selv om jeg tror hun ikke fikk lest det.

"Jeg glemmer det som ligger bak og

strekker meg etter det som ligger

foran."

PAULUS

Du får en tøff tid nå,og jeg håper dine venner fortår dette etter hvert,og vil gi deg støtte.Jeg ønsker deg allt godt.

Klem fra Ranveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann alle sammen!

Takk for alle svar og all respons. Godt med oppmuntringer fra kvinneguiden brukere. Vel siden sist har jeg vært på Roskilde festival, det var knall, bortsett fra jeg var endel plaget med smerter. De har kommet nå. Det stikker og kjennes nesten ut som tannpine i siden og i ryggen.

Har fått morfin, som smertestillende, fungerer ganske greit, men blir veldig sløv av de. Nesten litt rusa. MErker jeg ikke klarer å gjøre så mye lengere...blir fort sliten, litt plagsomt. Psykiateren jeg går til hjelper veldig, får tømt meg for masse dritt, til noen som er profesjonelle og ikke nødvendig vis kommer med kommentarer hele tiden.

Og til de i forumet her som spør om jeg har prøvd den og den typen alternativ medisin, så har jeg ikke det.Disse spørsmålene får meg til å føle at jeg gir opp. Noe jeg ikke gjør. Dere kjenner ikke til min historie og hvordan denne typen kreft oppfører seg. Er egentlig åpen for alternativ medisin, men har ikke krefter til å mobilisere for å kjempe, når jeg vet det ikke vill funke på denne typen kreft. ville satt stor pris på om dere ville la være å komme med slike kommentarer og råd, selv om jeg vet de er godt ment.

Vennene mine er fortsatt litt distansert...enkelte unngår å spørre meg om ting, sikkert pga frykt, og uvitenhet, mens andre er helt topp. de kan jeg prate om alt med.

Vel, nå skal jeg se litt mer film, fortsetter å skrive inlegg her, og er takknemmelig for all respons. :)

Carpè Diem

Maja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eple!

Vil bare gi deg en oppmuntringsklem i dag. Har lest innleggene dine, men ikke fått meg til å skrevet noe før nå. Følte ikke at jeg hadde noe fornuftig å komme med, men siden du setter pris på all respons, skriver jeg litt likevel.

Det gleder meg at du klarer å nyte sommeren og livet, på tross av kreften. Det gjelder å gripe dagen og leve hvert minutt. Du er sikkert bedre til det enn mange av oss andre. Tror liksom at tiden vi får tildelt her nede er nesten uendelig. I hvert fall når en er i begynnelsen av 20-årene og kanskje har 60-70 år igjen. Men det er jo nettopp det vi ikke kan vite noe om da, noen av oss. Kanskje lever jeg til jeg blir 100, kanskje dør jeg i morgen.

Ønsker deg alt godt! Håper du slipper unna for mye smerter, og at du enda har mange fine øyeblikk, minutter, dager, uker og måneder igjen.

Stor klem fra Smil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Maja!

Ville bare ønske deg en riktig god sommer!!!

Synes det er flott at du bruker dette forumet til å "lesse av deg "og vet å få hjelp til de vonde tankene dine hos psykriater.Sikkert veldig lurt og god for sjelen.

Synes du er tøff jeg.

Bruk tiden din godt

Stor klem fra Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååhhhhhh, når man leser slike innlegg som dette går det plutselig opp for en hvor små og utrolig ubetydelig problemene mine er.

Tror vi alle trenger en slik tankevekker jeg, det er bare så ufattelig synd at et annet mennesket må gå gjennom et helvete for at vi andre skal få opp øynene en gang i blandt.

Til Eple.......................Vet ikke helt hva jeg kan si annet enn at jeg virkelig føler med deg.Hvordan et menneske som du klarer å holde seg oppreist under en slik periode i livet sitt vil jeg aldri kunne skjønne.

Men jeg beundrer deg virkelig, og har en følelse av at inlegget ditt virkelig kommer til å sitte i meg lenge.Og det er jeg veldig takknemmelig for.

Tusen takk for at du vekte meg og lykke til videre i livet ditt.Hadde vært kjempe kos om du holdt oss oppdatert om hvordan det går.

Blir litt vanskelig å gi slipp på deg nå :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei ! jeg synes det var forferdelig å høre om dette! men mirakler har skjedd før, og kanskje det finnes noen som kan behandle deg i utlandet for dette? jeg mener, selv om du har en diger svulst, går det jo kanskje an å behandle den med noe? prøv å sjekk ut alt du kan, og ikke stol på alt legene sier her i Norge! du kan bli behandlet i Utlandet!

Lykke til videre, håper du får leve videre, skal be for deg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisann og takk for sist!

Lenge siden jeg har vært inne og skrevet nå, så det var virkelig på tide. Formen blir dårligere og dårligere. Nesten litt skremmende å se hvor fort. Går i sånne byks. Formen kan holde seg stabil ganske lenge før den plutselig blir merkbart værre. Akkurat i disse overgangs periodene er skremmende.

Nå er jeg blitt avhengig av oksygentilførsel, og er mer eller mindre hjemme hele tiden. Reiser ikke ut no mer. Venner kommer til meg på besøk istedefor. De siste dagene har virkelig vært plagsomme. Har kastet opp alt jeg har spist, og hatt store problemer med å få i meg mat i det hele tatt. Irriterende når jeg i utgangspunktet digger mat. Blitt bedre i dag da. Kvalmen har gitt seg, og jeg har spist.

Nå ble det mye syting her...huff, vil ikke skrive om sånt. Vennen mine har blitt mye flinkere. Måtte ha tatt intiativet selv for å få snakket ut om det, men har jo fått enkelte av dem til å snakke, fornøyd bare med det jeg. Andre igjen har vist seg å være helt eksepsjonelt bra. De beste venner som jeg kunne fått. Støtter meg masse, gråter med meg, og er der 100% for meg. :)

Når det gjelder innleggene deres, rører det meg virkelig når dere forteller at dere begynner å tenke etter å ha lest innleggene mine. Slik Thea skrev. Har tenkt en del på dette. Egentlig så er det mange som ikke tenker over hvor godt de egentlig har det. Hvilke ting de heldigvis slipper å oppleve. Før jeg ble syk, var jeg helt fjern på tanken på at jeg var dødelig, og at jeg kunne få kreft, det var jo bare sånt som rammet andre. Selv da trodde jeg , jeg var av den delen som overvant kreften. Men virkelig får du øynene opp, et gangske hardt slag i tryne. Verden er hard og brutal, men ennå så mye fint den inneholder. Å huske på alle disse tingene, er rå viktig. Høres veldig klisje ut dette, og ble egentlig mye sprøyt her nå, poenget jeg vill frem til var at stopp opp å se dere rundt, se på alt det gode rundt deg, alt du kan være takknemmelig for, og husk på disse tingene.

Vel....skal få ryddet opp i tankene mine litt senere i uka og skrive et nytt innlegg.

Carpé Diem

Maja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Maja vår! :P

Du er helt utrolig flott. Tenk å klare å se alt det fine rundt seg - mens en har det veldig vondt sjøl. Det er som du sier, vi lever som om vi har verdens beste tid - og tar det meste som en selvfølge. Klager over bagateller - når vi egentlig burde være glade for å være friske!

Ja, vi mennesker er noen rare skapninger - det er hvertfall sikkert.

Uansett - jeg tenker ofte på deg. Godt å få ta del i dine tanker. Det setter mine (og jeg håper andres tanker også) i sving. Skjønner at vi må leve i dag - og ikke utsette alt til i morgen. :wink:

Maja - er med deg i tankene. Hører gjerne mer fra deg - og din situasjon.

God, stor klem fra Usikker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var så rart og lese det siste innlegget ditt Maja, for akkurat slik tenkte jeg det også da jeg fikk diagnosen raumatime for 5 mnd siden.

Alle tar det for gitt at de er friske og vet ikke hvor godt de har det.

Men det ble litt rart å se at du har hatt de samme tankene som meg siden sykdommen din er så mye mer alvorlig enn det min er.

Jeg har det bra nå, stort sett smertefri og kroppen fungerer fint.Men siden sykdommen går i perioder vil det jo komme tilbake før eller senere.

Men når jeg leser innleggene dine gjør det egentlig så lite.For uansett hvor vondt jeg har, så lever jeg da................

Skulle så gjærne gitt deg en stoooor klem Maja.Men det får vel bli en cyber klem det da ;)

Thea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan du enn har det så ønsker jeg deg alt godt, og alt det beste!

Du er ei utrolig sterk og ærlig jente!

Her er et vers av en Steve Earle sang som heter "When I Fall"!

In my heart there´s a place that you can run to

Anytime you´re tired hurt and blue

For my part I have to remind you

You will find me waiting when you do.

om moderatorene vil, så får det kanskje stå litt!

Glad i deg!

Klem og hilsen

fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du eple!

*Sender en stor klem til deg*

Du virker så rolig, og klok.

Vi tenker på deg. Iallefall jeg!

Leste en plass:

"Det hadde vært en tragedie å dø, og de andre levde evig".

Hvordan er det med deg? Håper du har folk som du liker og bryr seg om deg rundt deg.

-som du kan snakke med, og gråte med. Kanskje det er du som tørker deres tårer......

Du er sterk, jente!

Du er virkelig sterk! Jeg beundrer deg!

*Klemmer fra meg, og tankefulle tanker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Eple

Vil bare si at jeg har lest inlegget ditt (sammen med 1587 andre til nå) Vi tenker på deg alle sammen... Sitter her med kjæresten min og gråter en skvett sammen. Har vært inne på siden din tidligere og skrevet litt- men slettet i steden for å sende. Redd for å såre, si noe upassende... lettere å holde seg unna for ikke å gjøre det værre. Vennen og vennene dine tenker helt sikkert utrolig mye på deg. De er bare redde for det ukjente, for hva de skal si, gjøre og være. Klem fra oss. Kommer aldri til å glemme tankene dine som du er så vennlig å dele med oss som har så mye ålære....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man blir så appsolutt sittende med en klump i halsen når man leser innleggene dine.

jeg mistet selv en vennine i kreft for ca 2 måneder siden , og det er ikke alltid like lett å vite hva man skal si eller gjøre for man blir redd for å gjøre de gale tingene eller såre på en eller annen måte, men det viktigste tror jeg er at man er der for hverandre uansett.

sender deg mange varme tanker og klemmer.

sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Dette er utrolig trist å lese......Hva skal man gjøre i en slik situasjon, ikke bare som syk selv, men som pårørende, som familie og venner ?

Flott at vennene dine er der nå i denne tiden, det er slik ekte venner skal være.

Har skrevet endel, og slettet, så jeg stopper her

Du skal vite at vi tenker på deg.......kommer ikke til å glemme deg og det du har fortalt, selv om jeg ikke kjenner deg...

Kjempeklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...