Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2003 #1 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har fordommer mot folk som tror på overnaturlige ting, jeg anser dem nesten for litt mindre intelligente. Bare tåpelig selvsagt, for jeg kan like en person frem til h*n kommer inn på det temaet! Hvem har du fordommer mot?
Gjest GreenSky Skrevet 15. desember 2003 #2 Skrevet 15. desember 2003 Ja, da vil du nok ikke like meg. Ellers har jeg fordommer mot fordomsmfulle folk.
VesleBråka Skrevet 15. desember 2003 #3 Skrevet 15. desember 2003 Hm, jeg er litt skeptisk til folk som tror på astrologi. En ting er å lese horoskopet for morro skyld, men å ta den lengre..
Sandman Skrevet 15. desember 2003 #4 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har til dels sterke fordommer fått etterhvert, mot kristne mennesker som lager en slags politikk av av sin tro. Jeg har imidlertid ingen fordommer mot hverken kristne eller politikere hver for seg.
Piglet Skrevet 15. desember 2003 #5 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har fordommer mot mennesker som stemmer Frp, og litt mot mennesker med merkelige dobbel navn som Magne Per etc. :oops: Piglet
Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2003 #6 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har fordommer mot eks-kjærester jeg... Ehhhh kanskje ikke en "skikkelig" fordom? Piglet hadde forresten ikke likt navnet mitt *kniiiis*
Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2003 #7 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har fordommer mot folk som på død og liv må stoppe med engang de går av rulletrappa :evil:
Gjest care Skrevet 15. desember 2003 #8 Skrevet 15. desember 2003 og litt mot mennesker med merkelige dobbel navn som Magne Per etc. :oops: Piglet Er det sant :o men et navn sier jo ingenting om menneske. Det sier ingenting om holdninger eller iq. Hva baserer du egentlig denne fordommen på? Bare navnet? Er det slik at man automatisk blir dum hvis man heter harry mangne? :o
Piglet Skrevet 15. desember 2003 #9 Skrevet 15. desember 2003 Piglet hadde forresten ikke likt navnet mitt *kniiiis* :oops: Piglet :skammer seg for sine fordommer smily:
aline Skrevet 15. desember 2003 #10 Skrevet 15. desember 2003 ... Ellers har jeg fordommer mot fordomsmfulle folk. Det har jeg også, veldig fordommer mot fordomsfulle folk! Også har jeg fordommer mot folk som gjør seg dumme!
aline Skrevet 15. desember 2003 #11 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har fordommer mot folk som på død og liv må stoppe med engang de går av rulletrappa :evil: Hvor teite går det an å værra da???? :evil:
Piglet Skrevet 15. desember 2003 #12 Skrevet 15. desember 2003 Er det sant :o men et navn sier jo ingenting om menneske. Det sier ingenting om holdninger eller iq. Hva baserer du egentlig denne fordommen på? Bare navnet? Er det slik at man automatisk blir dum hvis man heter harry mangne? :o Det er jo det som er en fordom! At man tenker noe om noen, uten å ha noe og ha det i... Jeg er jo klar over at det ikke er noe hold i denne ideen. Men trodde liksom poenget med denne tråden var at man skulle innrømme sine pinlig, dumme fordommer. Men kanskje man bare skal si politisk korekte ting som: Jeg har fordommer mot mennesker som har fordommer? Piglet Piglet
smilla1 Skrevet 15. desember 2003 #13 Skrevet 15. desember 2003 Jeg kjenner at jeg har litt fordommer mot alenemødre som går på handlesentre og som sitter på røykfylte kaffeer hele dagen med små barn.
Gjest care Skrevet 15. desember 2003 #14 Skrevet 15. desember 2003 Det er jo det som er en fordom! At man tenker noe om noen, uten å ha noe og ha det i... Jeg er jo klar over at det ikke er noe hold i denne ideen. Men trodde liksom poenget med denne tråden var at man skulle innrømme sine pinlig, dumme fordommer. Men kanskje man bare skal si politisk korekte ting som: Jeg har fordommer mot mennesker som har fordommer? Piglet Piglet Ok, hva er en fordom. Jeg trodde fordommer baserer seg på mangel av kunnskap. Kan godt hende at fordommer kan være grunnløse, kanskje derfor de er så dumme :blunke:
Gjest Ronja_80 I.I Skrevet 15. desember 2003 #15 Skrevet 15. desember 2003 Fordommer kommer vel som oftest av at man ikke har det helt bra selv, kansje? Er man fornøyd og lykkelig med sitt eget liv, så gir man blanke i hva andre styrer med. Eller tar jeg feil?
Gjest Madam Felle Skrevet 15. desember 2003 #16 Skrevet 15. desember 2003 Ja' date= da vil du nok ikke like meg. Ellers har jeg fordommer mot fordomsmfulle folk.
smilla1 Skrevet 15. desember 2003 #17 Skrevet 15. desember 2003 Fordommer kommer vel som oftest av at man ikke har det helt bra selv, kansje? Er man fornøyd og lykkelig med sitt eget liv, så gir man blanke i hva andre styrer med. Eller tar jeg feil? Vet ikke helt... men de av dere som sier dere ikke har fordommer, om det så gjelder små filleting har jeg litt problemer med å tro på. Tror ikke fordommer har noe med om en har det bra eller ikke. Jeg tror at de fleste mennesker har det i seg å ha litt fordommer mot forskjellige ting. Uten at det nødvendigvis behøver å være så galt.
Gjest Madam Felle Skrevet 15. desember 2003 #18 Skrevet 15. desember 2003 Selv om en ikke er enig med andre mennesker behøver en ikke ha fordommer mot dem. Fordommer for meg er at en ikke har respekt for det andre gjør, og hvordan de lever. Ser ned på mennesker som ikke har det samme synet som en selv har. Derofr mener jeg at jeg egnetlig ikke har fordommer mot andre enn de som har fordommer mot folk.
chimp Skrevet 15. desember 2003 #19 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har dessverre fordommer mot taxi-sjåfører og trailer-sjåfører....Har opplevd så mye drittsekk-oppførsel fra disse yrkesgruppene, som i noen tilfelle også kunne ha medført fare for liv, at det blir mer sånn at unntaket bekrefter regelen!
VesleBråka Skrevet 15. desember 2003 #20 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har en slags fordom mot menn med langt hår.. Kan ikke forklare det helt. Litt sånn "hva er det du tenker på? Prøver du å joine michale bolton?". Kanskje aller mest basert på at jeg synes det er fryktelig lite attraktivt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå