Gå til innhold

Strømpebukse i pensko - hvordan unngå å skli fremover?


cela

Anbefalte innlegg

Jeg skal i jubileumsmiddag på jobben i morgen, vi fikk beskjed om å gå med pent kveldsantrekk, gjerne bunad.

Jeg har ikke bunad og jeg har ikke råd å kjøpe meg en ny kjole nå. Så jeg bruker det jeg har:

http://www.avenue7.com/MakeThumbnail.ashx?height=500&width=500&&file=~/Images/ComboImages/12871116274093750071699a64-7441-448d-90e8-7b8a48282dba.jpg&qual=80 <-- den bare i lilla. Den så ikke noe fin ut på bildet men den er ganske fin på.

Jeg tenkte å gå med noen litt høye pensko og en mørk strømpebukse. Her er problemet mitt: jeg sklir litt i skoene. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å unngå å skli fremover i skoene? De er åpne forran og litt på sidene så jeg kan ikke ha noe inni skoene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med sånne geleputer man legger fremst i skoen? Er vel i utgangspunktet for å skape litt demping og hindre at man får så vondt i beina, men burde også gjøre at man ikke sklir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geleputene hindrer ikke at man sklir, siden de er glatte på oversiden. Har prøvd det:p

Gå i en skobutikk å spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noen du kan låne en kjole av? Den der holder ikke når dresskoden er satt slik den er.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noen du kan låne en kjole av? Den der holder ikke når dresskoden er satt slik den er.

Enig.. Den kjolen kan ikke brukes når bunad er koden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som at skoene kunne ha vært en str mindre

hvis de er såpass romslige at du beveger deg rundt i dem, hehe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Geleputene hindrer ikke at man sklir, siden de er glatte på oversiden. Har prøvd det:p

Gå i en skobutikk å spørre?

Da finnes det sikkert ulik typer. Jeg har et par som kjennes litt ut som slike antiskliputer man kan ha i dusjen/badekaret. I silikon. De sklir man ikke med, selv med strømper. Kjøpte dem på Mister Minit på Oslo City, mener jeg. Har sikkert liknende i skobutikker også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da finnes det sikkert ulik typer. Jeg har et par som kjennes litt ut som slike antiskliputer man kan ha i dusjen/badekaret. I silikon. De sklir man ikke med, selv med strømper. Kjøpte dem på Mister Minit på Oslo City, mener jeg. Har sikkert liknende i skobutikker også.

Jeg har også noe lignende. Koster en 80-90 kr på Eurosko, legger de fremme under tåballene, og de synes ikke selv i åpne pumps. Hindrer at foten sklir, og demper fint også.

Jeg hadde forresten ikke brukt den kjolen når bunad er koden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, det er overhodet ikke bra å bruke strømper i åpne sko! Da får du heller bruke en vanlig pumps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så du hadde postet bilde av tights der, men jeg håper virkelig at du skal bruke strømpebukser MED FOT. Uten for passer seg virkelig ikke. Hvis du slir forover i skoen betyr det nok at den er for stor. Prøv å legge inn en tynn såle. Selv måtte jeg kjøpe pensko i strl. 37, men til vanlig bruker jeg strl. 38-39. Skoen skal sitte godt.

Jeg vil uansett anbefale deg å låne en kjole av noen andre. Når dresskoden er så pen som den er, passer det seg egentlig ikke å gå med en slik kjole.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, oi.

Enig i at kjolen (tunikaen?) ikke matcher dresskoden i det hele tatt. Så for meg en lang, lilla aftenkjole i det minste.

Jeg ville lånt eller leid en skikkelig kjole, og forhørt meg om antiskli i skobutikker eller helseforretning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...