AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #41 Skrevet 5. desember 2011 Det er ikke snakk om at de skal sitte å "skravle", men når barnefar får purring, etter purring og plutselig får han inkassovarsel på regninger HUN skal betale fordi kommunen plutselig har gjort feil (noe som kun barnemor kan rette opp i, kommunen; ikke alltid like behjelpelige!), så vil jeg si at det er VELDIG viktig for barnefar og få tak i barnemor. Min samboer har måtte punge ut mye ekstra penger på grunn av dette. Og hun VET at hun må fikse dette, så jeg tror nok det er grunnen til at hun ikke svarer, for hun sparer vel penger på dette.... Hvis det er dette som er problemet så burde du ha vinklet hovedinnlegget ditt på en annen måte. Har kommunen gjort en feil, så ta det med kommunen. Få endret betalingsmottaker til barnemors navn og adresse hvis det er hennes sitt betalingsansvar. Hvorfor står det i deres navn?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #42 Skrevet 5. desember 2011 Hvis det er dette som er problemet så burde du ha vinklet hovedinnlegget ditt på en annen måte. Har kommunen gjort en feil, så ta det med kommunen. Få endret betalingsmottaker til barnemors navn og adresse hvis det er hennes sitt betalingsansvar. Hvorfor står det i deres navn? EN av grunnene til at han må ha tak i henne. Men det er grunnen til at det haster mest. Tror ikke du han har prøvd å tatt det med kommunen? Men han kan ikke si at de må sende regningen en annen plass, det må personen som skal ha regningene gjøre.
Gjest jomfrua Skrevet 6. desember 2011 #43 Skrevet 6. desember 2011 Hvis jeg får en regning som ikke er min........så kontakter jeg de som sender regningen og sier fra. Om faren i dette må bevise at han ikke er berettiget regningen - så må han det. Er vel ikke stort vanskeligere enn det.
Dubbedingsen Skrevet 6. desember 2011 #44 Skrevet 6. desember 2011 EN av grunnene til at han må ha tak i henne. Men det er grunnen til at det haster mest. Tror ikke du han har prøvd å tatt det med kommunen? Men han kan ikke si at de må sende regningen en annen plass, det må personen som skal ha regningene gjøre. Men hvorfor drar han ikke bare hjem til henne?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #45 Skrevet 6. desember 2011 Men hvorfor drar han ikke bare hjem til henne? Han har selvfølgelig prøvd dette også. Opptil flere ganger. Men, for det første så burde dette ikke være nødvendig, og for det andre så kan ikke han drive å ringe, oppsøke henne på jobben og hjemme hele tiden heller. Han vet hvordan han kan prøve å få tak i henne. Og har prøvd.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #46 Skrevet 6. desember 2011 Hvis jeg får en regning som ikke er min........så kontakter jeg de som sender regningen og sier fra. Om faren i dette må bevise at han ikke er berettiget regningen - så må han det. Er vel ikke stort vanskeligere enn det. .........................Tror ikke du han har prøvd å tatt det med kommunen? Men han kan ikke si at de må sende regningen en annen plass, det må personen som skal ha regningene gjøre.
Dubbedingsen Skrevet 6. desember 2011 #47 Skrevet 6. desember 2011 Og hva forventer du at vi her inne kan gjøre egentlig?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #48 Skrevet 6. desember 2011 Og hva forventer du at vi her inne kan gjøre egentlig? Det vet jeg ikke, var derfor jeg lurte på "hva han kan gjøre med dette". Men jeg har forstått at det er ikke noe han kan gjøre..
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #49 Skrevet 6. desember 2011 Fy søren så mange nebbete svar med vrangvilje lysende lang vei det var her da. Det er vel ikke noe vanskelig å forstå at en far trenger å kunne kontakte mor innimellom når de har felles barn? Regninger eller ei, mor gjør en stor feil ved å nekte å kommunisere med far, og et kranglete samarbeid går til sist utover barnet, direkte eller indirekte. Umoden mor i denne saken. Jeg kan ikke se noen annen løsning enn å be familievernkontoret om mekling. Eventuelt ta kontakt med kvinnens familie og spørre om noen kan hjelpe til med å snakke kvinnen til fornuft.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #50 Skrevet 6. desember 2011 Og hva forventer du at vi her inne kan gjøre egentlig? Komme med råd dersom man har opplevd noe tilsvarende kanskje? Hvorfor spør man i det hele tatt om noe som helst på KG?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #51 Skrevet 6. desember 2011 Fy søren så mange nebbete svar med vrangvilje lysende lang vei det var her da. Det er vel ikke noe vanskelig å forstå at en far trenger å kunne kontakte mor innimellom når de har felles barn? Regninger eller ei, mor gjør en stor feil ved å nekte å kommunisere med far, og et kranglete samarbeid går til sist utover barnet, direkte eller indirekte. Umoden mor i denne saken. Jeg kan ikke se noen annen løsning enn å be familievernkontoret om mekling. Eventuelt ta kontakt med kvinnens familie og spørre om noen kan hjelpe til med å snakke kvinnen til fornuft. Jeg kunne ikke sagt det bedre selv...
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2011 #52 Skrevet 7. desember 2011 Han har fått barn med feil kvinne som mange andre menn. Det handler om å kunne sammarbeide også etter etter et samlivsbrudd. Det er altfor mange kvinner som vil ha all kontroll over barn, og ikke vil far skal få delta uten om når det er noe han må bidra med.Altså ikke være der sosialt. Denne tråden speiler er slikt bilde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå