AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #21 Skrevet 1. desember 2011 Hei,det er dessverre ikke noe han kan gjøre med det,det er litt av det som kalles skjult terror mot barnefar!!Det viktigeste han kan gjøre er o vite de gode verdierne han står for når det gjelder den kommunikasjon alle foreldrer må ha med varandre uansett det hatet som kan råde iblant mellom de to for at barnet skal ha det så bra som det er mulig. Sitter sjøl i en sån sits o det blir bare verre o verre ;( Det som barnemoren ikke ser er at vår son ikke har det bra på grunn ut av den usikkerheten dette skaper i han... Han kan prøve at vare en så god far som mulig til/om moren en dag kan inse at de må kommunisere sammen for barnets sin skyld..
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #22 Skrevet 1. desember 2011 Jeg er ikke ab, men hva med å komme med å komme med fakta selv. Utfra hovedinnlegget så tenkte jeg at barnet var så lite at barnefaren ikke fikk kontakt med det. Saken stiller seg litt annerledes når barnet er 10 år, og ikke i barnehagealder. Og når andre brukere her anbefaler å kontakte politiet så regner jeg med at de tenkte i samme bane som meg... Når jeg leser hovedinnlegget så ser jeg at det KUN er snakk om barnemor, ikke barnet.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #23 Skrevet 1. desember 2011 Hei,det er dessverre ikke noe han kan gjøre med det,det er litt av det som kalles skjult terror mot barnefar!!Det viktigeste han kan gjøre er o vite de gode verdierne han står for når det gjelder den kommunikasjon alle foreldrer må ha med varandre uansett det hatet som kan råde iblant mellom de to for at barnet skal ha det så bra som det er mulig. Sitter sjøl i en sån sits o det blir bare verre o verre ;( Det som barnemoren ikke ser er at vår son ikke har det bra på grunn ut av den usikkerheten dette skaper i han... Han kan prøve at vare en så god far som mulig til/om moren en dag kan inse at de må kommunisere sammen for barnets sin skyld.. Takk for svaret ditt! Men det er virkelig ingen som kan hjelpe oss med dette? Vi må bare finne oss i dette?? Jeg vet selv hvordan det er å ha foreldre som ikke snakker sammen. Mine har vel ikke snakket noe særlig siden de ble skilt når jeg var 15, og når de først snakker er det ikke akkurat hyggelige toner. Når man har barn sammen bør man i det minste klare å snakke sammen!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #24 Skrevet 1. desember 2011 Takk for svaret ditt! Men det er virkelig ingen som kan hjelpe oss med dette? Vi må bare finne oss i dette?? Jeg vet selv hvordan det er å ha foreldre som ikke snakker sammen. Mine har vel ikke snakket noe særlig siden de ble skilt når jeg var 15, og når de først snakker er det ikke akkurat hyggelige toner. Når man har barn sammen bør man i det minste klare å snakke sammen! Er det en mulighet å få far til å kontakte familievernkontoret slik at de kan innkalle til samtale/ny mekling? Det er utrolig viktig for barnet at foreldrene kommuniserer!!! 1
Gjest Best Skrevet 1. desember 2011 #25 Skrevet 1. desember 2011 Når jeg leser hovedinnlegget så ser jeg at det KUN er snakk om barnemor, ikke barnet. Sant nok! Men når det står på den måten tolket jeg det dit hen at barnet var så lite at barnefar var bekymret for barnets ( og morens) ve og vel. (Jeg lover å aldri synse mer). 3
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2011 #26 Skrevet 1. desember 2011 Du har foreldreansavr og har krav på informasjon fra skolen med.Ta kontakt der og møt barnet. Nekter skolen deg det så kan de ikke gjøre dette. Kontakt politi om barn ikker på skole. Kontakt advokat om du ikke får kontakt. Får du ikke samvær. RETTSAK neste.
Gjest Eurodice Skrevet 1. desember 2011 #27 Skrevet 1. desember 2011 Du har foreldreansavr og har krav på informasjon fra skolen med.Ta kontakt der og møt barnet. Nekter skolen deg det så kan de ikke gjøre dette. Kontakt politi om barn ikker på skole. Kontakt advokat om du ikke får kontakt. Får du ikke samvær. RETTSAK neste. TS har ikke foreldreansvar. Hun har ikke krav på informasjon fra noen kilder. Det er hennes samboer, faren til barnet, som må ta affære. 3
Gjest damen Skrevet 2. desember 2011 #28 Skrevet 2. desember 2011 Har vært borti samme situasjon, og det første far må gjøre her er å innkalle til mekling via Familivernkontoret. Forhåpnetligvis vil mor ta til forunuft etter en samtale med fagfolk. Om hun ikke gjør det så tar far med seg meklingsattesten til en advokat og starter et løp derfra om han ønsker. Det er klart at det hun gjør verken er heldig eller lov for den saks skyld, men i realiteten er det ikke mye man kan gjøre for å hindre henne. Ihvertfall ikke som privatperson.
Gjest jomfrua Skrevet 2. desember 2011 #29 Skrevet 2. desember 2011 Jeg får ikke helt tak i problemstillingen her. Far har ikke snakket med mor på ett par måneder, men han har hatt noe samvær og han har samværsavtale. Er det slik å forstå at målet til far her er å ha en dialog med mor eller målet kommunikasjon for å få gjennomført samvær? 1
★Blackstar★ Skrevet 2. desember 2011 #30 Skrevet 2. desember 2011 Dette har ikke TS noe med. Det er hennes samboer som må undersøke videre. Ja, jeg mente jo så klart samboeren. Skrev litt feil. 1
Husfrua Skrevet 2. desember 2011 #31 Skrevet 2. desember 2011 Men dersom han har samvær med ungen, treffer han ikke Bm når han skal levere og hente ungen da? Eller drar ungen til og fra selv? 1
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2011 #32 Skrevet 3. desember 2011 TS har ikke foreldreansvar. Hun har ikke krav på informasjon fra noen kilder. Det er hennes samboer, faren til barnet, som må ta affære. Jaja BF-
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2011 #33 Skrevet 4. desember 2011 Dersom BM ikke vil ha kontakt med BF, har hun helt sikkert sine gode grunner for dette. Her virker det som det er BF som driver telefonterror mot BM. La BM være i fred!
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #34 Skrevet 4. desember 2011 Hvis faren har samvær som vanlig, og han får kontakt med barnet på barnets mobil, hvorfor skal han på død og liv ha kontakt med moren? Kanskje mor har meget gode grunner til å ikke ha kontakt med far? Jeg kontakter aldri exen med mindre det er noen gode grunner som angår barnet. Jeg er ferdig med han, og han er ferdig med meg, han henter og bringer på skolen når han skal ha barnet, og jeg legger ved det han trenger til samvær på skolen. Så hvorfor skal jeg skravle med han i telefonen?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2011 #35 Skrevet 4. desember 2011 Dersom BM ikke vil ha kontakt med BF, har hun helt sikkert sine gode grunner for dette. Her virker det som det er BF som driver telefonterror mot BM. La BM være i fred! Det kan være noe viktig han vi si ang,barn. Hun burde skjemmes når hun ikke vil kommunisere når de har barn sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #36 Skrevet 5. desember 2011 Hvis faren har samvær som vanlig, og han får kontakt med barnet på barnets mobil, hvorfor skal han på død og liv ha kontakt med moren? Kanskje mor har meget gode grunner til å ikke ha kontakt med far? Jeg kontakter aldri exen med mindre det er noen gode grunner som angår barnet. Jeg er ferdig med han, og han er ferdig med meg, han henter og bringer på skolen når han skal ha barnet, og jeg legger ved det han trenger til samvær på skolen. Så hvorfor skal jeg skravle med han i telefonen? Det er ikke snakk om at de skal sitte å "skravle", men når barnefar får purring, etter purring og plutselig får han inkassovarsel på regninger HUN skal betale fordi kommunen plutselig har gjort feil (noe som kun barnemor kan rette opp i, kommunen; ikke alltid like behjelpelige!), så vil jeg si at det er VELDIG viktig for barnefar og få tak i barnemor. Min samboer har måtte punge ut mye ekstra penger på grunn av dette. Og hun VET at hun må fikse dette, så jeg tror nok det er grunnen til at hun ikke svarer, for hun sparer vel penger på dette....
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #37 Skrevet 5. desember 2011 Det kan være noe viktig han vi si ang,barn. Hun burde skjemmes når hun ikke vil kommunisere når de har barn sammen. Helt enig! Og det skjer faktisk at man MÅ snakke sammen om man har barn (for de som ikke visste dette...) 1
Gjest jomfrua Skrevet 5. desember 2011 #38 Skrevet 5. desember 2011 Så dette handler altså ikke nødvendigvis om mor/far problematikk - men handler om økonomi. Da vil jeg råde dere til å skifte fokus - og ikke blande foreldre-rollen inn men jobbe med hverandre som personer som sliter med økonomiske problemer. Så hvorfor diskuterer vi ikke det????? Hvorfor dra frem mor/far problematikk???
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #39 Skrevet 5. desember 2011 Så dette handler altså ikke nødvendigvis om mor/far problematikk - men handler om økonomi. Da vil jeg råde dere til å skifte fokus - og ikke blande foreldre-rollen inn men jobbe med hverandre som personer som sliter med økonomiske problemer. Så hvorfor diskuterer vi ikke det????? Hvorfor dra frem mor/far problematikk??? Det er ingen som sliter med økonomien her..
Dubbedingsen Skrevet 5. desember 2011 #40 Skrevet 5. desember 2011 Hvorfor i all verden kjører ikke bare din samboer hjem til henne? Han må da vite hvor hun bor?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå