Gå til innhold

Psykiater ødelegger samboeren min

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han har også sagt at samboeren har rotet med damer... Nå føler jeg jeg ser psykiaterens onde vesen overalt.. Sukk..

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet om hvorfor din psykiater og din samboer prater sammen? Troll.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har ikke gitt tillatelse til at de skal diskutere meg.. Men psykiateren virker ikke til å bry seg om regler..

Skrevet

Nei, jeg har ikke gitt tillatelse til at de skal diskutere meg.. Men psykiateren virker ikke til å bry seg om regler..

HVORDAN skjer det at psykiateren og samboeren prater sammen? Har samboeren din timer med DIN psykiater UTEN DEG?

• Liker 1
Skrevet

Han har også sagt at samboeren har rotet med damer... Nå føler jeg jeg ser psykiaterens onde vesen overalt.. Sukk..

Du er spik spenna gæren ut.

• Liker 2
Skrevet

HVORDAN skjer det at psykiateren og samboeren prater sammen? Har samboeren din timer med DIN psykiater UTEN DEG?

Ja så vill er psykiateren... Det høres utrolig ut ikke sant?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

ååh så du og samboeren din har samme psykiater! Det høres ut som en dårlig idè...

Skrevet

Du er spik spenna gæren ut.

Jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse, men jeg skjønner at jeg kan høres vill ut når jeg beskriver hans oppførsel.. Fordi han eier ikke grenser

Skrevet

Nå har jeg fått høre at psykiateren min sprer rykter om at jeg må være under kontroll.. Jeg tror annmeldelse er det eneste som nytter mot det syke menneske som systematisk bryter meg ned..

Skrevet

Det er på ingen måte uvanlig at behandler har en dialog med pårørende, så dette i seg selv er ikke nok til å ha mistillit til TS sin forklaring.

Det er derimot andre aspekt jeg finner mindre troverdig. Men det er ikke urimelig å anta at dette er en helt reell virkelighet for TS.

TS, er du sikker på at du ikke har misoppfattet noe? Jeg reagerer sterkt på de utsagnene du sier din psykiater har kommet med. Er du helt sikker på at du ikke har misoppfattet noe, vridd på noe, tolket feil eller tatt ut av kontekst? Det er veldig spesielt om en fagperson har sagt slike ting.

Videre reagerer jeg på at du ikke er ressurssterk nok til å bytte psykiater eller melde fra til fylkeslegen, men sier du vil anmelde. (Igjen, om dette faktisk er helt reellt, så burde du det, men jeg vil tro det er en mer skånsom prosess for deg selv å ta det innad i helsevesenet.)

Til dere som skriver at TS er "spik spenna gæren", så tenk dere om. TS har en psykiater, dette har man som regel ikke uten at man har behov for det. Det er ikke ensbetydende med at TS er "gal". Selv om man gjerne mener at hun(?) burde realitetsorienteres.

• Liker 2
Skrevet

Dette virker så utrolig merkelig at jeg har problemer med å skjønne hva ts egentlig snakker om. Hun framstår som en person som ikke har helt kontakt med bakken og virkeligheten, synes jeg.

Ts, ut fra hvordan du skriver og hva du skriver, så tror jeg du skal stole på at psykiateren gjør en helt "normal" jobb med deg. At vedkommende skal være ute etter deg, ute etter å ødelegge for deg - det er ganske usannsynlig. Helt usannsynlig, vil jeg si. Og at psykiateren sier til samboeren din at han heller burde satse på søsteren din fordi hun har større pupper... Tror du skal fortsette å gå til denne psykiateren, og gjøre ditt for at du skal bli bedre.

• Liker 3
Skrevet

Dette virker så utrolig merkelig at jeg har problemer med å skjønne hva ts egentlig snakker om. Hun framstår som en person som ikke har helt kontakt med bakken og virkeligheten, synes jeg.

Ts, ut fra hvordan du skriver og hva du skriver, så tror jeg du skal stole på at psykiateren gjør en helt "normal" jobb med deg. At vedkommende skal være ute etter deg, ute etter å ødelegge for deg - det er ganske usannsynlig. Helt usannsynlig, vil jeg si. Og at psykiateren sier til samboeren din at han heller burde satse på søsteren din fordi hun har større pupper... Tror du skal fortsette å gå til denne psykiateren, og gjøre ditt for at du skal bli bedre.

Det er irrelevant om dette faktisk er reellt, eller bare reellt for TS. TS har ikke tillit til psykiateren, og behandlingen blir ikke effektiv.

Er også enig i at TS fremstår som noe mindre realitetsorientert (eller kontakt med bakken, som du sier). Men dette kan man gjerne ikke si utifra noen innlegg på et forum.

Skrevet

Det er irrelevant om dette faktisk er reellt, eller bare reellt for TS. TS har ikke tillit til psykiateren, og behandlingen blir ikke effektiv.

Er også enig i at TS fremstår som noe mindre realitetsorientert (eller kontakt med bakken, som du sier). Men dette kan man gjerne ikke si utifra noen innlegg på et forum.

Greit nok, men dersom problemet til ts er såpass omfattende som det virker ut fra hva og hvordan hun skriver her, så er nok faren for at hun skal reagere slik uansett psykiater ganske stor.

Nei, man ikke ikke si noe med sikkerhet ut fra innlegg på et forum, men igjen - det er slik forum fungerer. Det man har å forholde seg til, er det som faktisk skrives. Føler ikke jeg leser så mye mellom linjene når jeg skriver det jeg skriver, jeg forholder meg til det ts faktisk skriver. Og det virker veldig, veldig usannsynlig at en psykiater skal si slike ting til henne som at "samboeren din roter med damer". Og når ts skriver "Nå føler jeg jeg ser psykiaterens onde vesen overalt", så er hun enten et troll, eller en person med ganske store forstyrrelser. Tror jeg.

• Liker 3
Skrevet

Nå har jeg fått høre at psykiateren min sprer rykter om at jeg må være under kontroll.. Jeg tror annmeldelse er det eneste som nytter mot det syke menneske som systematisk bryter meg ned..

Ja, alt dette er meget sannsynlig, ts.

:roll:

• Liker 1
Skrevet

Herregud. Jeg tror behandling, både samtaleterapi og medikamenter er det eneste som kan hjelpe for deg. Du er åpenbart paranoid, og jeg synes det er helt utrolig at folk i denne tråden faktisk støtter deg, på den måten at de synes du bør bytte psykiater fordi han bryter tilliten mellom deg og ham. Folk tror faktisk på deg. Jesus. Det er da grenser for hvor mye kredibilitet man skal tillegge en åpenlyst psykisk syk person på et nettforum.

Skjerp dere, alle sammen. Hvis denne psykiaterer faktisk praktiserer slik, ville han vært meldt for Helsetilsynet for lenge siden. Jeg kan ikke forstå at dere ikke skjønner at TS er små-paranoid og psykisk syk.

• Liker 4
Skrevet

Skjerp dere, alle sammen. Hvis denne psykiaterer faktisk praktiserer slik, ville han vært meldt for Helsetilsynet for lenge siden. Jeg kan ikke forstå at dere ikke skjønner at TS er små-paranoid og psykisk syk.

Alle sammen?

Det er et fåtall som mener at det er psykiateren det er noe i veien med.

• Liker 2
Skrevet

Du kan ta kontakt med pasientombudet i fylket ditt får å få hjelp til å melde psykiateren til helsetilsynet.

Skrevet

Herregud. Jeg tror behandling, både samtaleterapi og medikamenter er det eneste som kan hjelpe for deg. Du er åpenbart paranoid, og jeg synes det er helt utrolig at folk i denne tråden faktisk støtter deg, på den måten at de synes du bør bytte psykiater fordi han bryter tilliten mellom deg og ham. Folk tror faktisk på deg. Jesus. Det er da grenser for hvor mye kredibilitet man skal tillegge en åpenlyst psykisk syk person på et nettforum.

Det handler ikke om hvorvidt man tror på TS eller ikke. Men hvordan mener du det kan hjelpe henne å gå til en psykiater hun oppfatter på denne måten? Så ja, det vil muligens hjelpe henne å få en ny psykiater.

Jeg tror de fleste her oppfatter TS som en som trenger hjelp, men om hun til slutt ikke våger å åpne seg for sin behandler, vil hun neppe den hjelpen hun trenger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke for at jeg virker paranoid når jeg beskriver psykiateren?

Skrevet

Nei. Det er ingen som sier du kan for det, TS. :klemmer:

Men det virker svært usannsynlig at psykiateren din kommer med slike påstander OG at samboeren din tror på det. Du har fått tips om å kontakte pasientombudet. http://www.pasientombudet.no Finn ditt fylke og ta kontakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...