Gå til innhold

Psykiater ødelegger samboeren min

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du er så paranoid at det er vondt å se på. Husk at du må få bedre behandling enn du tydeligvis får nå, ellers drar du samboeren din med deg ned i det store, sorte psykisk sykdomshullet ditt.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er så paranoid at det er vondt å se på. Husk at du må få bedre behandling enn du tydeligvis får nå, ellers drar du samboeren din med deg ned i det store, sorte psykisk sykdomshullet ditt.

Er vi ikke litt usaklige nå??

Gjest Liss`pia
Skrevet

Jeg får helt vondt inni meg når dere kaller meg paranoid.. Jeg beskriver oppførselen til psykiateren min, og så kaller dere meg paranoid.. Jeg kan ikke for at han oppfører seg sånn at jeg kan virke paranoid når jeg beskriver han og behandlingen jeg får??

Jeg skjønner at det er vondt, men da må du svare oss på en del ting -og det er ikke for å være stygg med deg, men bare for å oppklare innlegget ditt som er litt vanskelig å forstå.

Har du gitt samboer fullmakt til å snakke med din psykiater?

Har du hørt når psykiater har sagt det du sier han har sagt til samboer? (fått bekreftet av psykiater at det din samboer sier er sant?)

Hvis ikke: kan det tenkes at samboer er sosiopat? og ikke din psykiater?

Hvorfor bytter du ikke psykiater hvis du mener han er sosiopat?

Hva sier psykiater til deg? har du en diagnose?

• Liker 3
Gjest Liss`pia
Skrevet

Det der var skikkelig dumt sagt til en som strir, skam deg!!

• Liker 2
Skrevet

1: Er bytte av psykiater en mulighet?

2: Om det ikke er en mulighet, slutt? Om han gjør mer skade enn gavn, så er det like greit å kutte han ut.

3: Se på lovligheten av lydbåndopptak. Det er desverre neppe lovlig å gjøre i skjul med mindre samboeren din er enig, men det bør være mulig at de godtar at du får opptak av timene. Det er tross alt du som er årsaken og hovedttemaet, og dermed bør du ha full innsiktsrett i hva det er som foregår "bak din rygg".

Alt dette vil hjelpe for å finne ut hvem som er skyld i dette. Fortsetter problemet med neste behandler er det trolig samboeren som er problemet. (Eller du, men måten du fremstiller dette på får meg til å tvile på at dette er noe som kun er oppi ditt eget hode)

Og om du orker, og har mulighet til det (har du barn vil jeg ikke anbefale det...)

4: Advokat. Er du i nærheten av sannheten her så kvalifiserer dette til annmeldelse.

5: Fylkeslege. At en slik behandler praktiserer er rimelig hårreisende.

Dette er desverre ting du neppe kommer noen vei med, og med midnre du er usedvanglig resurrsterk er det noe jeg hadde vært forsiktig med.

Skrevet

1: Er bytte av psykiater en mulighet?

2: Om det ikke er en mulighet, slutt? Om han gjør mer skade enn gavn, så er det like greit å kutte han ut.

3: Se på lovligheten av lydbåndopptak. Det er desverre neppe lovlig å gjøre i skjul med mindre samboeren din er enig, men det bør være mulig at de godtar at du får opptak av timene. Det er tross alt du som er årsaken og hovedttemaet, og dermed bør du ha full innsiktsrett i hva det er som foregår "bak din rygg".

Alt dette vil hjelpe for å finne ut hvem som er skyld i dette. Fortsetter problemet med neste behandler er det trolig samboeren som er problemet. (Eller du, men måten du fremstiller dette på får meg til å tvile på at dette er noe som kun er oppi ditt eget hode)

Og om du orker, og har mulighet til det (har du barn vil jeg ikke anbefale det...)

4: Advokat. Er du i nærheten av sannheten her så kvalifiserer dette til annmeldelse.

5: Fylkeslege. At en slik behandler praktiserer er rimelig hårreisende.

Dette er desverre ting du neppe kommer noen vei med, og med midnre du er usedvanglig resurrsterk er det noe jeg hadde vært forsiktig med.

Takk for svar..

Nei jeg er nok ikke så ressurssterk at jeg orker å ta det videre til advokat eller fylkeslegen.. Det du skrev om jeg har barn eller ikke er uvesentlig...

Skrevet

Takk for svar..

Nei jeg er nok ikke så ressurssterk at jeg orker å ta det videre til advokat eller fylkeslegen.. Det du skrev om jeg har barn eller ikke er uvesentlig...

Egentlig ikke om du hadde vurdert å gått videre med det... du stiller svakere om du har barn, pga at barnevernet da kan blir brukt som en trussel.

Men ta tak i dette, og det kalrer du kun med å få kontroll over din egen situasjon. Bytt, eller i verste fall slutt. Står det mellom dette her og ingen behandling er det ikke engang snakk om pest og kolera, men pest og forkjølelse.

Skrevet

Psykiateren min er tydeligvis en sosiopat.. Han går bevisst inn for å ødelegge samboeren min som ressurs.. Sambo har mer tillit til han enn til meg.. Han forklarer sambo at jeg er bare frykt og ingenting annet..

Det er blitt som en religion for sambo..han er blitt hjernevaska av psykiateren.. Blitt skikkelig komplisert med andre ord.. Hva skal jeg gjøre?? Hvordan skal jeg få samboeren til å tro på mine forklaringer og ikke psykiateren sine?? Føler sambo er blitt helt blind på hvem jeg er.. Og det gjør vondt..

Jeg skriver skikkelig rotete men får ikke til bedre nå.. :frown:

HÆ? Er det du eller samboeren din som går til denne psykiateren?

Skrevet

Psykiateren har også sagt: Hvordan føles det at vi setter håndbrekket på hver gang du prøver på noe, mens han lo... Får helt vondt inni meg jeg....

Skrevet

Jeg forstår faktisk ikke dette.

HVORFOR snakker DIN psykiater med samboeren din?

Det er jo strengt forbudt og denne psykiateren bør miste autorisasjonen sin.

• Liker 1
Skrevet

Psykiateren har også sagt: Hvordan føles det at vi setter håndbrekket på hver gang du prøver på noe, mens han lo... Får helt vondt inni meg jeg....

Bytt eller slutt!

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke så mye i denne tråden. Hvilken diagnose har du TS?

Skrevet

Jeg forstår faktisk ikke dette.

HVORFOR snakker DIN psykiater med samboeren din?

Det er jo strengt forbudt og denne psykiateren bør miste autorisasjonen sin.

Dersom hun har gitt fullmakt, er det ikke ulovlig, nei.

Skrevet

Han har også sagt at samboeren har rotet med damer... Nå føler jeg jeg ser psykiaterens onde vesen overalt.. Sukk..

Skrevet

Dersom hun har gitt fullmakt, er det ikke ulovlig, nei.

Har hu gitt det da? Lest hele tråden, men ikke sett at hun har sagt det?

Skrevet

Skjønner ikke så mye i denne tråden. Hvilken diagnose har du TS?

Jeg har en generalisert angstlidelse som det heter på fagspråket

Skrevet

Jeg forstår godt at du sliter. Og jeg forstår godt at det er vanskelig å bytte, og at det er enda verre om du må gå uten "behandling". Hundre og ørten spørsmål om hvorfor du ikke går lengre, og måtte forsvare seg mot alt og alle er beintøft.

Men, det er ikke verdt det. Kom deg unna, dokumenter det som dokumenteres kan, og ta beina på nakken.

Skrevet

Har hu gitt det da? Lest hele tråden, men ikke sett at hun har sagt det?

Har heller ikke sett at hun har nevnt noe om det, derfor skrev jeg "dersom". :)

Jeg ville bare påpeke overfor dem som reagerer på den delen (og da gjerne med et underforstått "du troller, ditt troll"), at det at psykiater og samboer er i dialog, er i seg selv ikke noe bevis for eller mot ektheten i historien. Det er ikke uvanlig å gi slik fullmakt, så det er ikke noe mystisk i og for seg at samboer og psykiater er i dialog.

Tror ikke fullmakten inkluderer å dele samtaler mellom pasient og behandler, da. Det er, såvidt jeg skjønner, utelukkende brukt der det foreligger bekymring i forhold til endringer i oppførsel og/eller tankeretninger, for å sikre pasientens ve og vel. Altså at psykiateren kan ringe samboeren og opplyse om at TS for eksempel viser tilbøyning til et suicidalt tankesett. Da vil samboeren være obs på det, og kan ta nødvendige skritt for å sørge for at TS er trygg. Dette var jo bare et eksempel, selvsagt, jeg aner ingenting om diagnosen hun måtte ha, eller om hun i det hele tatt har en.

Når dét er sagt, kan det virke som psykiater her går langt over streken, selv om han skulle ha fullmakt. Jeg har ingen forutsetning for å si at TS snakker sant, men enten historien hennes er sann, eller bare i hennes hode, er dette slik hun oppfatter det. Hun har null tillit til sin behandler, og burde derfor bytte.

Og om denne fullmakten ikke foreligger, og hun kan bevise at denne psykiateren går så til de grader for langt, burde hun iallefall bytte, til en psykiater som kan hjelpe henne å klage dette inn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

*dobbel-post*

Endret av Raven Emerald

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...