Gå til innhold

Drektig katt

Gjest Madelene1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har ikke jeg lest alle innleggene her men av det jeg har lest så har TS den beste teorien her.

Hadde jeg vært i samme situasjon hadde jeg ikke drept de kommende bebbisene (tenk om du hadde vært en pus, og noen hadde drept bebbisene dine) sikkert tåpelig oppservasjon men, what ever.

Selv hadde jeg tatt meg av alle kattungene om jeg ikke hadde fått gitt de bort. Og vært tolmodig og ventet til jeg fant de et bra hjem.

Men etter det ville jeg nok sterilisert katten eller gitt henne p-piller.

Ser ut som at TS er den eneste her som har et hjerte.

Har dere dyr?

Håper de stikker ut øynene deres :rodmer:

Da hadde jeg vært blind for lenge siden gitt! :fnise: Jeg har nemlig gjort meg skyldig i å "drepe" så mange "kommende bebiser" at jeg ikke har tall engang. ;)

Faktum er at det hører til sjeldenhetene at en hjemløs hunnkatt som berges fra et tøft liv med sult og kulde ikke er drektig. De gangene de ikke er det, har de som oftest små unger et sted som må letes opp. Helst har de begge deler ("unger" både inni magen og "utenfor").

Jeg er bare sjeleglad så lenge de ennå er inni, så jeg slipper enda en ørkesløs leting etter 4-5 nye hjem, og enda 4-5 som stiller seg i køen foran de titusener eldre "mindre søte" fosterhjemskatter (og kattehuskatter) som lengter så inderlig etter et permanent godt hjem.

Det er ingen verdens ting som taler for at hun skal føde disse kattungene. Tvert om, alt taler imot!

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud bedre så mange det var i denne tråden som tror de vet hva som passer for alle mennesker/katter.

Ta dere litt sammen. Dere vet ikke hva som er best for alle andre, dere vet kun hva som er best for dere og deres katt. Og jeg tror at den store grunnen til at så mange katter som er på dyrebeskyttelsen ikke blir adoptert er fordi at de er på dyrebeskyttelsen. Folk tenker seg nok om 3-4 ganger før de kjøper/henter en katt fra dyrebeskyttelsen, med tanke på at man aldri vet hvilken katt man får med seg hjem. Altså en katt eller kattunge kan ha blitt utsatt for noe grusomt og kanskje de er redde for resten av livet.

Kanskje de ble dumpet i grøfta eller i skogen og har blitt ville.

Jeg tror kattene kommer til å få det trygt og godt hos ts og dermed blir dette snille og gode katter. Og da er det mye større kjangs for at de får seg et nytt hjem enn katter som er ifra dyrebeskyttelsen.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Gud bedre så mange det var i denne tråden som tror de vet hva som passer for alle mennesker/katter.

Ta dere litt sammen. Dere vet ikke hva som er best for alle andre, dere vet kun hva som er best for dere og deres katt. Og jeg tror at den store grunnen til at så mange katter som er på dyrebeskyttelsen ikke blir adoptert er fordi at de er på dyrebeskyttelsen. Folk tenker seg nok om 3-4 ganger før de kjøper/henter en katt fra dyrebeskyttelsen, med tanke på at man aldri vet hvilken katt man får med seg hjem. Altså en katt eller kattunge kan ha blitt utsatt for noe grusomt og kanskje de er redde for resten av livet.

Jeg tror kattene kommer til å få det trygt og godt hos ts og dermed blir dette snille og gode katter. Og da er det mye større kjangs for at de får seg et nytt hjem enn katter som er ifra dyrebeskyttelsen.

?? :klo:

Vennligst utdyp..... :klo:

• Liker 5
Skrevet

?? :klo:

Vennligst utdyp..... :klo:

Var det ikke dypt nok for deg?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Var det ikke dypt nok for deg?

Nei, det var nok ikke det.

Jeg så en haug med løse påstander og tenkte du skulle få en fair og real sjanse til å undebygge dine påstander litt :)

• Liker 5
Gjest badeand1
Skrevet

Ville tatt abort, jeg. Kan hende du ikke får gitt bort kattungene og hva gjør du da? Og det kan jo hende du risikerer å gi en katt til noen som ikke har peiling på katt i det hele tatt, eller som etterhvert driter i den.

• Liker 1
Skrevet

Du har mange risikoer her dersom du velger at katten skal beholde ungene sine. Katten har gått på p-piller hele tiden mens hun har vært drektig, og det kan føre til ganske ødelagte kattunger som kan lide lenge etter fødsel. Og det er ditt ansvar å ta de med til dyrlegen for å gi de en human død. Du risikerer at katten får en grusom fødsel. Du risikerer at du kan ende opp med en haug små kattunger som ingen vil ha. Se for deg at du sitter igjen med 6-7 voksne katter om noen måneders tid. Det er ditt ansvar at du kastrerer dem alle, ellers risikerer du at hunnkattene kommer hjem med kattunger, og hannkattene setter kattunger på ukastrerte katter i nabolaget. Du kan rett og slett risikiere at du avler frem en haug katter som enten skaper hjemløse katter, eller som du blir nødt til å få avlivet fordi du innser at dette gikk over styr for deg. Å kastrere og sterilisere en 5-6-7 kattunger blir steike dyrt for deg, alt etter hva de ta der du bor kan du risikere å måtte punge ut 2-3000 for hver av de. Har du en 10-20 000 til det? Må du avlive de så koster det også noen tusen.

Hvis du steriliserer katten din, så sørger du for at små kattunger slipper å risikere å lide og plages, du slipper at katten din føder før hun er klar for det. Du tar ansvar, og hindrer at hun setter uønskede katter til verden, og sørger for at hun kan bli gammel og glad uten de pillene. Så du skjønner, her har du en del å tenke på.

• Liker 5
Skrevet

At du tror folk ikke adopterer katter fra dyrebeskyttelsen fordi de kommer fra dyrebeskyttelsen er din mening. Men la meg nå få spørre deg; tror du disse kattene alltid har vært hos dyrebeskyttelsen? At de er født der?

Hvordan kan TS være sikker på at det ikke er en av sine kattunger som havner hos dyrebeskyttelsen fordi de ble dumpet da ungene gikk lei av dem/de ble voksne/familien skulle på ferie/familien skulle flytte/den gikk seg bort fordi den ble sluppet ut for tidlig.. (stryk det som ikke passer).

De aller fleste katter hos dyrebeskyttelsen har blitt født i et hjem, enten et godt eller dårlig hjem. Og de har blitt omplassert (evt. dumpet). Kattungen du så skulle bli gitt bort av en familie på finn/lokalavisen for to uker siden, kan være den samme kattungen som nå sitter hos dyrebeskyttelsen og venter på et nytt hjem med snille eiere.

Per nå, er det 310 annonser på finn med katter som gis bort. Hva tror du skjer med flesteparten av disse kattene? Tror du alle får nye hjem? Det er ikke til å komme bort ifra at "tilbudet er større enn etterspørselen". Hadde det vært motsatt, hadde det ikke vært over 100 000 hjemløse katter i dette landet. Hvorfor skal man øke denne bestanden enda mer?

For en liten tid tilbake, kom jeg over en annonse på finn med kattunger gis bort. Men her fikk du 300 kr dersom du ville ha en katt fra dem. Når folk betaler for å bli kvitt kattungene, kan du tenke deg hvor mettet markedet er. Og hvem vet hva slags mennesker de ender opp hos??

Jeg vil råde deg til å lese flere av innleggene til Aurora M. Da vil du fort se situsjonen slik den er. Og bare for å si det sånn, de kattene som får hjelp, er bare toppen av isberget. Nok en vinter går 100 000 hjemløse katter en kald vinter i møte. Mange vil fryse ihjel, mange vil sulte ihjel, og mange vil så vidt overleve. Og du mener fremdeles det er fritt frem for å få kattunger?

• Liker 8
Skrevet

Hvis man skaffer seg en katt, så ta det som en engangsinvestering å ta den med til dyrlegen og få den kastrert/sterilisert! Man gjør så mye for de hjemløse kattene i Norge ved å sørge for å ikke være med på å produsere flere, hvorfor forstår ikke folk det..

• Liker 4
Skrevet

Ta dere litt sammen. Dere vet ikke hva som er best for alle andre, dere vet kun hva som er best for dere og deres katt.

Jeg har aldri snakket om hva som er best for meg selv eller min egen katt. Jeg taler på vegne av de hundretusener hjemløse kattene vi har her i landet, og på vegne av de titusener (som allerede er født) og som står i kø i årevis for å få et permanent hjem. Jeg snakker også på vegne av katten til TS som er veldig ung til å bli mor, og som risikerer hardt misdannede unger som følge av at mor har gått på p-piller under hele svangerskapet.

Og jeg tror at den store grunnen til at så mange katter som er på dyrebeskyttelsen ikke blir adoptert er fordi at de er på dyrebeskyttelsen. Folk tenker seg nok om 3-4 ganger før de kjøper/henter en katt fra dyrebeskyttelsen, med tanke på at man aldri vet hvilken katt man får med seg hjem.

Helt feil. Er det noe sted en nettopp vet hva slags katt man får, så er det gjennom DB eller Kattens Vern. Disse kattene er observert over tid i fosterhjem eller kattehus, gjerne i voksen alder og gjerne over tid, og ny eier kan med litt forundersøkelse ofte så og si "håndplukke" hva slags katt en ønsker.

Altså en katt eller kattunge kan ha blitt utsatt for noe grusomt og kanskje de er redde for resten av livet.

Ja, og det er det stor sjanse for at disse ufødte (og uferdige) kattungene til TS også blir, om hun ikke på forhånd har garantert et trygt og godt hjem til de 15-20 år frem i tid.

Jeg får ukentlig henvendelser fra desperate privatpersoner som ikke får gitt bort kattunger og som trygler og ber om at vi må ta de. Supersøte, renslige, bedårende kattunger som ingen vil ha!

• Liker 5
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Her er det ikke store sjanser for den, som med et lite smil, har lagt seg på lur... (like a boss-cat awaiting her pray) :lur:

Ladies, - for this I love you (and your cats) ! :helen:

Endret av Lille-pus
Gjest Madelene1
Skrevet

Her var det kommet mange svar! Takker for alle uansett hvilket svar jeg har fått. Melder meg ut av tråden nå.

Vi steriliserer nok katten og hun fortsetter og bo hos oss. :)

Takker igjen. :)

• Liker 2
Skrevet

Når jeg var yngre hadde familien to hunkatter som gikk på pillen. Disse måtte avlives pga livmorkreft. Dette var tidlig nittitall. Etter det har det vært kastrasjon som gjelder, uansett kjønn på katten.

Min far (som jeg ikke har kontakt med av mange grunner) ser på dyr som bruk og kast. Kattene hans får kull i hytt og pine, som han slår i hjel om ingen vil ha de.

Heldigvis er min mor stikk motsatt (de er skilt for 15 år siden), og hun har tre huskatter fra Kattens vern, alle kastrerte og fornøyde.

• Liker 2
Skrevet

Gud bedre, her sto det jammen mye sprøyt! Som noen skrev, det finnes 100 000 hjemløse katter i Norge. Hver eneste, bidige en av dem stammer fra katter som tidligere har hatt et hjem. Nusselige kattunger som ble gitt bort da de gjerne var 6-8 uker gamle, og alt for unge til å reise fra mor og søsken. Om ikke pusen hos dyrebeskyttelsen har hatt et hjem, så har mor, eller bestemor hatt det en gang, det finnes nemlig ikke villkatter i Norge, utenom Gaupa, så det er ansvarsløse katteiere som har all skyld i problematikken med hjemløse katter!

Noen katter blir faktisk født hos DB, de tar ofte inn drektige hjemløse katter. En venninne jobber som frivillig hos DB, og hun hadde en kattefamilie i fosterhjem. Kattemora hadde kun tre spener igjen, resten hadde frosset bort, sannsynligvis revet av fordi pus har ligget på bakken og rett og slett frysi fast til underlaget:(

Tenk om alle huskatteiere kastrerte kattene sine, og overlot avl til ansvarlige rasekatteiere? Det er nemlig ikke rasekatter som fyller opp kattehusene rundt omkring. Mennersker er dessverre sånn laga at vi tar bedre vare på ting som koster litt penger. Så en rasekatt til flere tusen (som er chippa, vaksinert og gjerne kastrert) blir tatt vare på. Huskattungen som var så liten og søt, blir dumpa når folk blir lei, eller skal på ferie...

• Liker 1
Skrevet

Gud bedre, her sto det jammen mye sprøyt! Som noen skrev, det finnes 100 000 hjemløse katter i Norge. Hver eneste, bidige en av dem stammer fra katter som tidligere har hatt et hjem. Nusselige kattunger som ble gitt bort da de gjerne var 6-8 uker gamle, og alt for unge til å reise fra mor og søsken. Om ikke pusen hos dyrebeskyttelsen har hatt et hjem, så har mor, eller bestemor hatt det en gang, det finnes nemlig ikke villkatter i Norge, utenom Gaupa, så det er ansvarsløse katteiere som har all skyld i problematikken med hjemløse katter!

Noen katter blir faktisk født hos DB, de tar ofte inn drektige hjemløse katter. En venninne jobber som frivillig hos DB, og hun hadde en kattefamilie i fosterhjem. Kattemora hadde kun tre spener igjen, resten hadde frosset bort, sannsynligvis revet av fordi pus har ligget på bakken og rett og slett frysi fast til underlaget:(

Tenk om alle huskatteiere kastrerte kattene sine, og overlot avl til ansvarlige rasekatteiere? Det er nemlig ikke rasekatter som fyller opp kattehusene rundt omkring. Mennersker er dessverre sånn laga at vi tar bedre vare på ting som koster litt penger. Så en rasekatt til flere tusen (som er chippa, vaksinert og gjerne kastrert) blir tatt vare på. Huskattungen som var så liten og søt, blir dumpa når folk blir lei, eller skal på ferie...

• Liker 1
Skrevet

Dobbeltpost

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...