Gå til innhold

Rioja -den vordende mor...

Rioja

Anbefalte innlegg

Ny kontroll er unnagjort! Blodtrykket er stabilt høyt, 151/94, så det har gått ned enda litt :-)

Hadde også ammeinfo denne gangen. Hm, er visst ikke så enkelt alltid...

Skal på ny kontoll om 14 dager og ny UL 14 dager etter det igjen.

Koselig med UL synes jeg. :)

Ellers er formen fin, magen vokser og mamma'n trives!!! Og pappa'n trives han også; påstår at han er sympatigravid da han har gått opp noen kilo han også!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Rioja!

Ville bare ønske deg en riktig god sommer, selv om en her i Trondheim skulle tro det var en helt annen årstid...

Jeg reiser på ferie til Frankrike i morgen og blir borte i nesten tre hele uker. Gleder meg stort! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Mosen! Og god ferie til deg også.... -Du kan jo opprette dagbok du også, hadde vært gøy å følge med!

I dag er det akkurat 7 uker igjen til UL-termin... Begynner nesten å gå litt fort tida nå synes jeg. Men formen er bra, og jeg synes ikke det er så veldig tungt enda, tross 14 kg ekstra vekt... :roll:

Det eneste besværet jeg har for tida er at den ene leggen min er helt nummen. Det kjennes ut som når du får bedøvelse til tannlegen... :-( Har vært sånn siden lørdag. Jeg har ikke gjort noe med det da jeg skal på kontroll i morgen.

Babyen vokser og trives kjennes det ut som, masse aktivitet. Det er så koselig med sparkene og romsteringen synes jeg, og pappa'n er helt enig. Vi har en kosestund hver kveld med smøring av magen og da blir det liv!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Koslig å høre at alt er bra! Kort tid igjen? Synes tiden har gått fort jeg også! Synes det nesten var i går jeg møtte dere alle på Egon, var ikke så veldig stor baby da nei! :)

Ønsker deg en forsatt fin sommer!!!!!

Mange klemmer fra Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Heisann.

Nå kan jeg endelig få følge med på kg igjen. Kjekkt å lese at alt står bra til hos dere. Det er litt synd å ha flyttet fra Trondheim, hadde vært gøy å kunne treffes for en kaffe/is innimellom. Både før og etter fødslene. Men sånn er nå livet. Håper vi kan treffes når jeg skal på besøk til svigers etterhvert. :P

Kos deg videre, nå har vi ikke lenge igjen. Har dere handlet inn alt, og pakket bag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på ny kontroll og alt står bra til med litj-pia.

Blodtrykket mitt var faktisk gått ned! (Har slappet skikkelig av på hytta de siste ukene :-))

Det eneste de hadde å si noe på var at jeg har lite forstervann, så jeg skal få sjekket dette nærmere i morgen. Ble satt på registrering i 30 minutt, men det var masse aktivitet i magen, så alt ser veldig bra ut. :wink:

Skal på shopping med pappa'n snart nå, vi mangler fortsatt bilstol, så den skal skaffes tilveie i dag. Ellers har vi kjøpt endel klær i løpet av sommeren, som nyvasket henger på snora akkurat nå. Det er jo sååå koselig å se på de knøtt-små plaggene.

Ellers er det meget varmt i Trondheim for tida! Har kjøpt vifte som surrer og går, og jeg har ikke sjans til å klare å sitte ute i sola. Pnøtte protesterer hun også når jeg kommer ut i sola. Så jeg sitter i skyggen og leser og koser meg, mens jeg drømmer om hvordan ting er om en tre ukers tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Himmel og hav for en varme!!!

Er ferdig med UL og kontroll i dag. Det var badstue nede på St. Olavs, så jeg håper gradestokken viser 10 - 15 grader mindre den dagen jeg skal legges inn der...

Alt står i allefall bra til med babisen, og blodtrykket til mamma'n har aldri vært så lavt. Så vi er friske og raske begge to :wink:

Ellers er alt i hus av utstyr som vi "må" ha... -tror jeg...

Jeg har vasket alt av klær og sengeklær, luftet madrasser etc. så nå kan lille-jenta vår bare komme når hun vil! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 13 august kjente jeg at noe var på gang! Jeg hadde kraftige kynnere, slimproppen hadde gått og jeg bare visste at nå er det noe som skjer!

Klokka 04.30 fant jeg ut at kynnerne hadde gått over til å bli rier, og de kom med 5 min mellomrom fram til klokka 10. Da vekket jeg sambo, spiste frokost og gikk en liten tur (bare for å være sikker...). Ringte føden ca. klokka 12, og fikk beskjed om at vi kunne komme nedover for å ta en sjekk. Noe vi gjorde. Det var da bare 1 cm åpning, så vi dro hjem. :-? Riene fortsatte med 5 min mellomrom hele dagen og kvelden, og jeg begynnte å bli sliten når klokka var 23.00. Ringte føden igjen, fikk besskjed om å ta oss en tur hvis vi ville. Vi dro nedover, og fikk beskjed om at det var fortsatt bare 1 cm. åpning!!! :-x Jeg ble lagt inn, og sjekket igjen klokka 04.00, fortsatt bare 1 cm. åpning!!!!! :evil: Da satte de ri-stimulerende slik at jeg fikk riene konstant en periode, og det satte fortgang på åpningen.

Ca. 13.30 begynnte press-riene, og lille Marte var endelig ute klokka 16.32!!! De hadde da satt bedøvelse, hadde saksa klar og skulle ta babyen med vakum... -Men da kom hun helt av seg selv! :tunge1:

Hun hadde dessverre presset så lenge i bekkenet at de klippet navlestrengen med en gang hun var ute, tok henne med på et varmebord noen meter unna og tilkalte barnelegen. Det tok 12 uendelig lange minutt før vi hørte gråt, :sur: og etter nesten en halv time fikk hun hilse på mamma'n sin for første gang!

Hun lå på observasjon den første natta, men fikk komme inn til mamma'n sin dagen etter, og da var alt bra med henne!!! :-)

Så nå er vi hjemme og koser oss masse alle tre! :klem2: :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så treig jeg er til å følge med.... :o

GRATULERER MASSE!!! :D:D:D:D

Kjempe fint navn dere har valgt også! :)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...