Gå til innhold

Rioja -den vordende mor...


Rioja

Anbefalte innlegg

:trøste:

Ikke moro å gå hjemme sykemldt med høyt BT vil jeg tro, og fort at tankene surrer kanskje?? Iallfefall er det godt at det blir tatt alvorlig slik at du og den lille får det som best! -husk på det, at det er for deres skyld!

Er du glad i å lese? Det er ofte mitt tidsfordriv... Ellers kan man jo lage ting til babyen, både av klær og utstyr. Vet ikke om du er glad i håndarbeid jeg men. Selv har jeg tenkt å strikke babyteppe i merinoull (fra nøstebarn), sy sånn som kan henge over stellebordet med lommer til dviverse saker & ting (vanskelig å forklare), kanskje sy egen stelleveske(?), brodere "fødselsminne" med plass til dato/vekt/lengde/tidspunkt/navn - dersom vi får vite kjønn da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi vært på UL!!! Og det var en kjempeopplevelse å få se den (mest sannsynlig) lille jenta vår :wink:

Alt var bare bra, ti fingre og ti tær. Og mamm'n og pappa'n så stolte...

Var og kontrollerte mitt høye blodtrykk etterpå... Det var ikke blitt noe bedre, har fått blodtrykksmåler på meg som jeg skal gå med i 24 timer nå. Håper blodtrykket er litt bedre når jeg er hjemme og slapper av. Men jeg blir sannsynligvis sykemeldt fram til termin! (som er endret til 25 august etter UL i dag.)

Så nå må jeg skaffe meg en ny hobby for å få tida til å gå... Ikke noe særlig, synes jeg. Men den lille i magen min er vel verd det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått ul!!

Synd at du skulle bli så plaget av HB.

Får håpe at noen dager rett ut på sofaen kan gjøre ting litt bedre.

Alt for bebisen, vet du.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg. :klem:

Hvordan gikk det med den saken du skulle ha på i 24 timer?

Det er kjedelig å gå hjemme hele dagen, men nå kan du være med på kg-treff selv om det skal være midt på dagen! Du har vel lov til det? En uskyldig liten bytur 16/4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

hvrodan går det med deg? og BT? funnet en koselig hobby? hatt en fin påske??

*gjør som Tiny, rusler undrende ut igjen...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Da er påska vel overstått.

Det ble faktisk litt stress... Jeg fikk telefon fra sykehuset om at det hadde vært noe galt med måleutstyret som hadde målt blodtrykket mitt! Jeg fikk beskjed om å slutte på medisinen tvert, og komme ned på RIT på søndag ettermiddag. :evil:

Fikk da en ny 24-timers måling, som viste at blodtrykket mitt ikke var så høyt som først antatt!!! Så nå skal jeg bare gå på den ene medisinen... Visste ikke om jeg skulle le eller gråte. :-? Ble selvfølgelig lettet over at ting ikke var så ille som vi trodde, men fly forbanna på sykehuset som har gjort feil, og for feilmedisinering i over ei uke! :evil: De trodde (selvfølgelig) at ingen skade var skjedd, men uansett...

Ellers har påska vært avslappende og deilig... Tilbrakt sammen min elskede og familie. :-)

Skal nå til jordmor 20 og på RIT igjen 27 april, og skal da også på ny UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så flott at blodtrykket tross alt er bedre!

Og bebisen har det helt sikkert fint den. Og feilen ble jo tross alt oppdaget.

:digge: "Always look at the bright side of life" :digge:

Jeg forstår at du er sint. Horribelt at feil kan gjøres når det er snakk om så viktige ting som barn. Men du skal se det ordner seg.

Ses på fredag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hm, det var da svært så lenge siden jeg har skrevet her... Tida flyr!

Har vært på ny kontroll til jordmor siden sist. Blodtrykket er fortsatt høyt, og jeg fikk kjeft fordi jeg ikke var nok i ro!!! :-x Forklarte henne at overlegen på RIT hadde sagt at jeg kunne få bevege meg moderat, og at jeg IKKE skulle ligge på sofaen hele dagen. Noe hun var fullstendeig uenig i. Hjem og hvile... Etter ei uke på sofaen, og temmelig rastløs og deprimert, var vi på ny UL. Pnøtte vokser og blir større, og var veldig aktiv. Det var bare så den der gel'n de har på magen spratt da det sparket som værst. :-) Så babisen har det helt topp selv om mammaen har høyt blodtrykk.

Så var det inn til legen etterpå. Som selvfølgelig hadde fått telefon fra overnevnte jordmor vedr. høyt blodtrykk = null aktivitet. Noe han sa han var uenig i!!! Hm... De lærde strides...

Så nå har overlegen satt i gang et prosjekt som skal se på hvordan fysisk aktivitet påvirker blodtrykket, og med meg som prøvekanin. (Denne legen har jobbet med gravide topp-idrettsutøvere som bl.a Liv Grete Skjelbreid Poiree m.f.) Både sambo og jeg har fyll tillit til denne legen,og oppfølginga er enorm. Så i går hadde jeg ei lett treningsøkt, med blodtrykksmåler og ledninger hengende. Var litt gøy da... Så det skal bli spennende å se hva som kommer ut av prosjektet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Rioja!

Jeg er "ny" leser av gravid-dagbøker, håper på selv å få skrive snart :-)

Det var veldig koselig å lese om alt du har vært med på, og vil bare ønske deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Mosen. Hyggelig med trøndere her :wink: Du får ha lykke til med prøving, men opprett gjerne dagbok som du kan bruke i "prøvetida" også...

Jeg får lov til å trene moderat!!!

Jeg fikk bekreftet, etter mitt lille forsøk, at blodtrykket mitt ikke er for høyt når jeg trener moderat!!! Takk til overlegen på Rit. Så nå er humøret mitt på topp, det skal bli så godt å få lov til å bevege seg litt igjen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I morgen reiser jeg til Amsterdam! Og har skikkelig reisefeber nå! :-)

Det skal bli så godt å få gjort noe annet enn å gå hjemme å slenge hele dagen. Føler virkelig at jeg trenger dette...

Vi skal være helt til mandag, så jeg regner med at vi får oppleve masse. Også er det greit å ha litt god tid når jeg må passe på å slappe av mye. Vi har derfor lagt litt ekstra i hotell, som ligger litt utenfor sentrumskjernen. Det går kanalbåt fra hotellet og inn til byen :-)

Så jeg har vært og kjøpt meg nye, gode sko. For det blir vel endel gåing...

Åååå, jeg gleder meg!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi tilbake i Trondheim etter en kjempe flott uke (nesten) i Amsterdam! :-)

Vi har hatt strålende vær og ca. 20 grader i motsetning til dere her hjemme. :wink: Har blitt solbrent for første gang i mitt liv! :kul: Amsterdam er en flott by, men gode gud så mye rart det var å se... Kunne ha sittet på en fortausresturant i timesvis for bare å se på folkene som bor i denne byen... :o

Vi var på kanal-cruise, marked på Albert Coyp, Heinekken museum, Richmuseum, Madam Tusseau og ellers trasket byen rundt og drukket masse alkoholfritt øl i sola. Vi var også i Red Light district, noe som var meget spesielt. Hadde med oss søskenbarnet mitt som studerer derborte som guide hele uka, noe jeg fant betryggende lørdag ved midnatt i Red Light... :-?

I morgen skal jeg på kontroll igjen, håper blodtrykket er bra, og at ikke denne turen har forhøyet det. Det var uansett godt å få gjort noe annet enn bare å slenge hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Tiden går så fort akkurat nå, synes jeg! Det er så mye jeg skulle ha gjort, men som jeg ikke rekker over. :roll:

Men det blir vel ei råd....

Pnøtte vokser og romsterer rundt. Er virkelig en aktiv liten krabat. Leste akkurat litt om forventningene en har til å få en søt og perfekt baby... Det er visst sjelden at nyfødte er akkurat det. Sitat:

"Kanskje kommer det en liten raring..."
:ler:

Skal ha ny UL på torsdag + legetime. Skal bli gøy og få se den lille igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en flott ferietur!

Så fint at du skal på UL! Fortjener å få se den lille vennen etter alt stresset med høyt blodtrykk etc. :klem:

Når det gjelder stress med mye du skal gjøre: hvem er det som bestemmer hva du skulle ha gjort? Du eller andres forventinger?

Selv har jeg stor nytte av å tenke: MÅ jeg det? Mye jeg kan ekskludere da... Så skriver jeg liste over alt jeg virkelig MÅ gjøre, og krysser ut en etter en. Da blir det liksom mer overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rioja!

Kryss fingrene for meg da! Skulle ha hatt mensen i dag, men fortsatt ikke kommet! Skal ta en test i morgen tror jeg... Jeg er så spent!!!

Godt å høre at det går bra med deg, du får nyte sola når den er framme i Trønderstaden. Det er ikke så værst her :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lenge siden sist jeg har lest i boka di nå, klarer liksom ikke helt holde følge når eksamens lesing står for tur. Men nå har jeg masse tid igjen, så tar derfor igjen det tapte.

:) Sender derfor mange hilsner din vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...