Gå til innhold

Rioja -den vordende mor...


Rioja

Anbefalte innlegg

Heia!

Gratulerer så mye med den lille i maven!

Kan tenke meg at det var godt å være ferdig med kontrollen- og vite at alt sto bra til! Ingenting er bedre!!

Du har en koslig tid fremfor deg- bare gled deg til du begynner å kjenne liv, og til du får se den lille på ultralyd! :hoppe:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jordmortime utsatt til 16 mars, uke 18, fordi jordmor skulle på reise den opprinnelige dagen. Hm... Det er jo lenge til!!! Har fått time til ultralyd 22 mars, synes det også var sent jeg, men... Så da blir det en legetime til da, i uke 16.

Ja, ja. Vi får vel bare vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Rioja.

Det var artig å hilse på deg på treffet!

Er formen fremdeles på topp? Skulle gjerne hatt den ekstra energien din.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Diddl, og fra deg sexysadie. Gøy å møtes :)

Jeg er litt bekymret i dag, for jeg har blitt påkjørt!!! Kjedekollisjon med tre biler (ikke min skyld!), og bilen måtte hentes av Viking...

Mener at det har gått bra, men kjenner meg øm i korsryggen og litt i nakken... Jeg får se an i helga, og evt. ta en tlf. til legen på mandag hvis jeg ikke er bedre.

Det var jo også en måte å starte helga på... :(

Vel, vel! Vi har uansett sluppet nyheten om graviditeten til familie og venner nå, og alle er kjempeglade på vår vegne :D

Skal i 30-års dag i morgen, og det er godt å slippe å "lure" alle...

Er sliten i dag, så jeg lurer på om jeg skal finne senga nå, det frister...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Påkjørsel hørtes ikke noe artig ut! Håper alt står bra til med deg! Så fort tiden går! Tenk at du i disse dager passerer de magiske 12 ukene (stemmer ikke det da?)! Regner med du puster litt lettet ut akkurat nå. Du får spørre legen neste gang om han kan finne hjertelyden på barnet, så føler du deg enda tryggere!

Jeg fikk også en liten kul på magen i uke 9/10, men så stagnerte det litt... Nå er jeg i uke 18, og magen vises, men jeg synes godt den kunne vært større! Men det kommer vel... Kjenner at det strekker og drar der nede nå, så det er vel et tegn på magen er i ferd med å ese ut! :ler:

Kos deg videre i svangerskapet, og kjør forsiktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Eliza! Jepp, har passert de magiske 12. Skulle egentlig ha feiret, men er blitt sykemeldt hele uka pga. kollisjonen, og skal til fysioterapi for å få sjekka ut ryggen. Det er heldigvis bare muskulært mener legen, men jeg skal likevel på ultralyd i morgen også. Greit å få bekreftet at alt er ok!

Så feiringa er utsatt til etter det. :wink:

Gleder meg vanvittig, samtidig som jeg er kjempe-nervøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL gikk fint, og den lille er 5,5 cm fra stump til isse. Hjertet slo vanvittig fort og den beveget seg masse. Så alt sto bra til :D

Leger så også at ryggraden var fin, nakkefolden (som sier noe om Dawns syndrom) var der ikke og ellers var babisen så sprek at her var ikke noe galt!!! Så nå er vi stolte foreldere til en 12+2 uker gammel han eller hun (var litt sjenert og ville ikke vise seg fram), som vi til og med har fått bilde av :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Rioja.

Ul er fint. Og bilde! Jeg har vist til alle som vil se, selv om det ikke er så lett å tyde kanskje. (Bittelille er faktisk blitt kallt en tåkedått)

Legger du bildet ut i albumen? Egen avdeling der for ul-bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Album ja... He he, har endelig fått en god grunn til å montere skanneren -som har stått i over et halvt år :oops: Lenge leve latskapen...

Snart helg!!! Nå har jeg gått hjemme og kjedet meg ei hel uke, så nå er det godt å få selskap av sambo i helga. Vi må vel ut å se på ny bil...

Og jeg gleder meg til å komme tilbake på jobb på mandag. :-) Regner med at det ligger på bunkevis der nå. Godt å glede seg til å gå på jobb!

Nei, nå skal Rioja-mor være flink og vaske hus og lage middag til kjæresten kommer hjem.

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tilbake i fin form!

Godt å starte på jobb igjen, etter å ha gått hjemme så lenge. Lurer på hvordan det blir når jeg skal ha permisjon med Pnøtte? Men det blir vel noe helt annet det...

Jeg har nå fortalt på jobb at jeg er gravid, og alle syntes det var kjempkoselig. Så nå skal sjefen og jeg sette oss ned for å se hvordan vi skal løse det med permisjon, evt tidskonto etc. Får sette meg inn i alle mulighetene snart. Ok å få bekreftet at en er så verdifull for firmaet at de får problemer uten meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Rioja! :)

Takk for sist, det var koselig å treffes!

Tenkte jeg endelig skulle stikke innom dagbøkene til deg og Tiny. Koselig å følge med dere, og spesielt nå som jeg har møtt dere!

Så bra at alt gikk godt på tross av påkjørsel! Får en støkk når jeg leser sånt.

Lykke til videre.

Hilsen fra Em.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Takk for hilsen Emeraldine :-) Det var koselig.

Formen er fortsatt tipp topp, så det er bare en fornøyelse å være gravid!

Jeg synes selv at jeg begynner å få en liten mage :) Og gleder meg til ALLE kan se den...

Jeg skal til ny legetime 1 mars, og så til jordmor den 16, så det blir spennende.

Ellers gleder jeg meg til helg, da det er stress på jobb pga. at "alle" har fri i vinterferien, og vil tilbringe den sammen med sine barn. Nesten bare meg som sitter igjen på kontoret... Men det er snart min tur også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rioja.

Håper det gikk fint på legetimen din i går.

Har du begynnt å få mage nå? Litt gøy å følge med siden vi ligger likt. Her kan magen kjennes men egentlig ikke ses, en stund til jeg trenger besøke butikker med mammaklær.

Ha en fin-fin uke! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Heisann!

Jeg er for tida sykemeldt med for høyt blodtrykk! Det er så høyt at jeg etter å ha vært hos jordmor i går har blitt henvist til en sjekk på RIT... Skal dit nå klokka 09.20. Litt ekkelt synes jeg... Sambo er ute å reiser med jobben, så mamma skal bli med meg. Har ikke lyst til å dra alene. :-?

Ellers er formen bra, men jeg synes det er vanskelig å få dagene til å gå ved bare å skulle slappe av hjemme. I allefall når det regner som nå. :evil:

Men nå er endelig pc'n min oppe å går igjen!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ganske fortvilt!!! Jeg var på sykehuset i dag, og fikk beskjed om at blodtrykket er ALT for høyt. Har til og med fått medisin!!! Også har jeg fått beskjed om kutte ut alt som kan være anstrengende. Dvs. jeg skal ikke på jobb. Jeg skal heller ikke "jobbe" hjemme med vasking, støvsuging etc. Jeg får ikke lov å trene, og bare så vidt gå en liten rolig tur for å få frisk luft. HVA SKAL JEG FINNE PÅ DA??? Det begrenser seg hvor mye jeg klarer å se tv og lese bøker hele dagen og kvelden... Jeg er jo en veldig rastløs og aktiv person, og må nå legge om hele livsstilen min. Og det at jeg ikke engang får trene...

Også blir jeg trist da. For jeg vil at babyen min skal ha det best mulig i magen min, og det er så trist å tenke på at jeg ikke er den beste for babyen. :grine:

Hvordan holde ut???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er humøret mye bedre enn det var i går. Da føltes alt helt forferdelig ut! Har sikkert litt å gjøre med at jeg satt alene hele dagen og kvelden og tenkte litt for mye. Men nå tenker vi positivt igjen! :wink:

Ser fram til UL på mandag jeg også Tiny, og kanskje vi sees ja! Jeg skal til legen samtidig, og få sjekket blodtrykk. Krysser fingrene for at det har gått ned litt i allefall, vet bare ikke helt hva jeg kan gjøre mer for å hjelpe... :klø:

Det er i allefall kjedelig til meg, så gode råd om tidsfordriv mottas med takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...