Gå til innhold

Hvorfor sier hun det hun sier nå?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Exen min forlot meg for en ny type i sommer. Et av argumentene hennes var bla at vi var så forskjellig, at vi hadde så forkjellige verdier osv. Nå ca 5 mnd senere sier hun at hun ser i etterkant nå at vi ikke var så forskjellige likevel, men at vi faktisk er ganske like. I tillegg sier hun at hun til tider stiller seg spørsmål om det var rett å gå fra meg. Er det begynnelsen på en anger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

i blandt, eller altfor ofte egentlig, så innser man ikke hva man har før man har mistet det!

Tenkte ikke jeg da jeg mistet jomfrudommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exen min forlot meg for en ny type i sommer. Et av argumentene hennes var bla at vi var så forskjellig, at vi hadde så forkjellige verdier osv. Nå ca 5 mnd senere sier hun at hun ser i etterkant nå at vi ikke var så forskjellige likevel, men at vi faktisk er ganske like. I tillegg sier hun at hun til tider stiller seg spørsmål om det var rett å gå fra meg. Er det begynnelsen på en anger?

Den nye typen er tydeligvis ikke så spennende lenger, nei.

Ser tre mulige svar på spørsmålet ditt:

-1: Hun løy den gangen men snakker sant nå.

Dere hadde ganske like verdier og var ganske like, men hun kom over en kjekkas hun syns var mer spennende, og argumenterte for seg selv og deg for å rettferdiggjøre valget hun tok. Nå har hun blitt lei av kjekkasen og ønsker seg tilbake til det trygge og gode hun hadde en gang.

-2: Hun snakket sant den gangen men lyver nå. Dere er ikke så veldig like, men hun tente på deg, så la den første stormende greia seg og en ny blomst dukket opp. Nå er hun lei den nye, men du var jo en ålreit fyr og hun hadde det bedre med deg enn hun har det akkurat nå, og prøver å smiske seg tilbake.

-3: hun er ung, usikker (vet ikke hvor gamle dere er) og fortsatt vinglete i livet og prøver å bli kjent med seg selv og finne ut hva hun vil. Men virker i så fall ikke som hun vet det enda.

Fritt valg på øverste hylle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trå starter her

Alder, vi er begge i slutten av 30 årene. Vi var sammen i 12 år...

Auu. Da burde dere jo kjenne hverandre. Men mange får jo en sånn "midtlivskrise" på den tiden der, da de setter spørsmålstegn ved det meste. Vet mange føler de har "mistet seg selv", gått i samme forhold, samme kjæreste, venner, gjort de samme tingene etc så mange ganger at de ikke vet lenger om de gjør det av vane eller fordi de vil det, og det gir dem "kvelningsfornemmelser" og gjør gjør dem desperate.

Mange skilsmisser i den alderen. Mange "angrere" også, noen av grunnene jeg nevnte i forrige innlegg og noen fordi de faktisk finner ut at det livet de hadde var akkurat det de ville ha innerst inne. Men at det må gjøres noen forandringer for å unngå at ting blir bare rutine igjen.

Hva som er årsaken og om man skal prøve på nytt er det jo ikke noe fasitsvar på. Om du kunne tenke deg å prøve en gang til ville jeg snakket med henne først om jeg var deg, for å finne ut hva som egentlig lå bak bruddet. Spørre hva som egentlig foregikk inne i hodet hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...