Gå til innhold

Sove rutiner baby 3 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenta vår er 3 mnd og er blid og fornøyd :) Men når det kommer til sove rutiner om dagen og natten, det er litt hipp som happ ;)

Hun sover dupper på dagen i stua med oss, har prøvd å legge henne oppe i senga si, men det liker hun virkelig ikke :P Så da løper vi opp og ned som gale.. så det har vi i grunn gitt opp litt! Og på kvelden bader og mater vi som regel i 20-21 tiden, men hun sovner ikke før sånn i 23 tiden, så da har vi begynt å legge henne senere siden hun ikke sovner før sent uansett.

Hvordan er deres sove rutiner?? Føler meg litt alene om og ikke få det til helt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Junior sov også litt nå og da på dagtid på den alderen. Litt i sofaen, litt i vogna, litt i armene.

Kvelden var også litt vanskelig. Helt til vi begynte å legge han tidligere. Først hadde vi kveldsstell i ni tida, men det var fortsatt litt styr. Så i åtte tida, helt til vi lærte at han ville legge seg ca kl sju.

Så mitt råd er å prøve å legge henne tidligere på kvelden. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville også prøvd å øagt han tidligere. På dagen kan dere jo kanskje prøve å legge han i vognen og la han sove der? Viktig med samme kveldstutine slik at de gjør seg klar for natten. Men husk også på at han kun er 3 mnd og det er først ¨nå man kan hjelpe de inn i litt rutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tiden hadde vi henne sovende i stua sammen med oss (i vognbagen), og bar hele bagen med oss når vi skulle legge oss.

Hvorfor er du bekymret for dette? Det kommer til å bli annerledes etter hvert. Jeg hadde ikke orket å styre med det.

(prøv gjerne å legge tidligere, ingenting er bedre enn det, dersom det fungerer. Men vit at babyen kommer til å få gode sovevaner etter hvert, selv om det ikke ser sånn ut ved 3 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår sov duppene på dagen i vogna si, og det funket veldig bra! :) Vi hadde også ei vogge stående i stua, som det hendte seg at han duppet litt av i, men den var ikke så populær.

Jeg sleit veldig med legging om kvelden, han hadde gråtekuler som varte i 2 timer o.l., hvor jeg måtte bære ham rundt på armen til han sovnet. Veldig slitsomt... Vi fant ut at han likte seg veldig godt i vippestolen sin, så da han var såppass liten lot vi ham sove der frem til vi la oss selv. Da tok vi ham med oss opp på soverommet! ;)

Soverutinene kommer mer i gjenge etterhvert. Det er en liten kamp, men den må man nesten ta. Siden babyen din er såppass liten enda, så trenger du ikke bekymre deg for det enda. Alt kommer litt av seg selv etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Deilig når noen sier at det ikke er noe å stresse med, og at det vil gå seg til etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...