Gå til innhold

Om grønnere gress og den andre siden...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå begynner jeg å lure litt på meg selv!

Har vært sammen med samboern min i tre år, vi har hatt det fint og fælt om hverandre. Som de fleste antar jeg!

Må si jeg ikke har noe å utsette på han, annet enn egoismen hans men den tror jeg alle mannfolk er født med! Så den må jeg godta til en viss grad!

Vi har en sønn sammen på et halvt år, og nettopp kjøpt oss leilighet!

I de siste dagene har jeg tatt meg selv i å sitte å drømme om andre menn! Lengter etter å være forelska igjen, kjenne sommerfugler i magen osv. Føle meg attraktiv igjen!

Sannelig ikke så lett etter en fødsel, tross mange timer på gymmen!

Tenker spesielt på en person, som jeg hadde et bittelite forhold til. Men det fikk aldri noen ordentlig slutt, dermed er det mange ubesvarte spørsmål! En innviklet historie, men det verste er at jeg vet han tenker på meg å! Derfor unngår jeg å komme på firma fester osv, fordi jeg vet at han er der. Vi er ikke kollegaer direkte, men en levrandør av oss.

Vil jo ikke tenke sånn! Jeg er lykkelig med min lille familie jeg, men det er den rastløse delen av meg som må utforske!

Er dette en vanlig ting å gjennomgå etter svangerskap og fødsel?

Noen flere som har det sånn, eller har hatt det sånn?

Føler meg så skyldig, og at samboern nesten kan se det på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

jeg tror alle går igjennom slike rastløse perioder iblant - du bør bare akseptere det som "normalt".

Når det gjelder det med at gresset iblant virker grønnere på den andre siden, så er min holdning at det da er på høy tid å begynne å se seg rundt, om det ikke mangler litt vanning og gjødsling på "denne" siden av gjerdet!

"Gnisten" i et forhold er ikke noe man skal ta for gitt, det er noe begge må arbeide aktivt for å beholde.

Noen klokinger snakker om et ekteskap som en "bålbrenning", hvor begge kontinuerlig må bære ved til bålet for å holde liv i det. Fint bilde det også.

Kan DU gjøre noe idag for å lure frem et lystent glis fra ham...? Iblant er det ikke så mye som skal til, bare man sørger for at det ikke "slokner".

Lykke til!

Arnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. icon_smile.gif

Min erfaring er som følger: Gresset er sjelden eller aldri grønnere på den andre siden av gjerdet !!! icon_eek.gif)

Hvorfor ikke prøve å kanalisere den energien du føler over på DIN mann ?

Lykke til!

Venus. icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Venus

Lurte bare på oppskrifta på hvordan man kanaliserer energiden videre? Ikke like lett alltid det da....

Little Me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur dette er heilt normalt, eg. Alle kikar vel på andre fra tid til anna. Trur ikkje det har noko med fødsel og sånn. Følelsen går over etter kvart, berre nyt den denne stunda og ikkje skam deg over den. Du treng ikkje gjere noko med den (sjekke han opp e.l.), men å tenke og drømme er lov. Etter kvart er det ikkje så interessant lenger. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei!

Gresset er grønnest der man husker å vanne det, har jeg lært!

Jeg og samboern har snakket en del om dette temaet, og er vel begge enige om at det at en av oss blir tiltrukket av/forelsket i en annen i løpet av et langt liv sammen (noe vi håper på å få), det er noe vi må regne med at skjer, og være innstilt på å jobbe oss gjennom. Vi har stor tro på at de fleste forhold/ekteskap kan reddes hvis begge virkelig vil. Men: Dette krever stor innsats fra begge parter, og er nok ikke alltid like enkelt.

Jeg synes likevel du skylder deg selv å gi forholdet en sjanse. Vet at det nok er hardt akkurat nå, men følelsen av å være nyforelsket varer ikke evig med en ny mann heller, vet du! Lykke til!

Mianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Erfaringa mi er at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Men har man først tråd over streken, er det som regel ingen vei tilbake, og da må liksom det nye fungere, ei stund i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresset er aldri grønnere på den andre siden. Det trenger å vannes der også, for det gulnes og blir tørt der også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen erfarer at det er grønnere.. Men de fleste finner fort ut at de hadde det like godt før. Kaskje flykter de når ting blir litt flokete? Men det vil jo bare gjenta seg senere også. Nytter aldri å rømme fra noe.. Heller jobbe for det forholdet man er i, om man har vært lenge sammen. Har man følt kjærlighet for noen, er det svært sjelden de følelsene tar slutt. Min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden ble laget for 11 år siden..

Ja, det skulle jaggu vært interessant å visst hvor mange ganger TS har vært utro siden den gang hehe

Og hvor mange svidde gressplener hun har opplevd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skulle jaggu vært interessant å visst hvor mange ganger TS har vært utro siden den gang hehe

Og hvor mange svidde gressplener hun har opplevd ;)

Haha ikke sant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...